Gå til innhold

Hjernhinnnebetennelse

Anbefalte innlegg

Jonhild1365380938

Er det noen her som har vaksinert barna sine mot hjernhinnebetennelse. Jeg har vært hos legen og fått resept. Men på apoteket sa de at den ikke var kommet ut fra leverandør enda. Hørtes ut som den tidligst kom i mars.Jeg synest dette er rart når folkehelseinstituttet har gått ut å anbefalt å gi den nå med en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215649-hjernhinnnebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antagligvis har legemiddelgrossisten gått tom for denne vaksinen. Det skjer hvis det plutselig blir anbefalt at man bør vaksinere/ta annen medisin og spes. når det blir oppmerksommet i media.

Det er legemiddelselskapet som har rettighetene til medisinen som kalkulerer hvor mye som skal tas inn på lager og for det meste finnes det alltid mer enn det som blir solgt. Ettersom nesten all medisin lages i land utenfor Norge, tar det tid før medisinen bestilles og kommer hit. I tillegg må det kanskje produseres mere og det kan være en lang prosess. En vaksine består jo av levende bakterier/virus, så det er ikke bare å blande noen kjemikalier.

Da har du i hvert fall en forklaring på hvorfor det er utsolgt. Vi får håpe det snart kommer inn på lager - jeg venter jeg og ;-)

Jonhild1365380938

Antagligvis har legemiddelgrossisten gått tom for denne vaksinen. Det skjer hvis det plutselig blir anbefalt at man bør vaksinere/ta annen medisin og spes. når det blir oppmerksommet i media.

Det er legemiddelselskapet som har rettighetene til medisinen som kalkulerer hvor mye som skal tas inn på lager og for det meste finnes det alltid mer enn det som blir solgt. Ettersom nesten all medisin lages i land utenfor Norge, tar det tid før medisinen bestilles og kommer hit. I tillegg må det kanskje produseres mere og det kan være en lang prosess. En vaksine består jo av levende bakterier/virus, så det er ikke bare å blande noen kjemikalier.

Da har du i hvert fall en forklaring på hvorfor det er utsolgt. Vi får håpe det snart kommer inn på lager - jeg venter jeg og ;-)

Takk for svarene. Greit å vite at det er flere som venter, da vet jeg at svaret jeg fikk fra apoteket var riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...