Gå til innhold

Mental berg- og dalbane (laaaaaangt....)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

21

• ny i Kina

2

• Refiloe

2

• latinomama

1

Mest aktive i denne tråden

Hei leste alt jeg og kjente meg meget igjen! Ventinga har til tider vært uutholdelig, men vi kravler oss opp igjen, igjen og igjen... Tror vi er mange som har det slik. Vennene våre har sluttet å spørre om det er lenge igjen og jeg har sågar uttalt at ordentlige gravide som går en dag eller en uke over tiden har jeg nokså liten sympati for. :-) Selv om man får gode råd om å ikke vente og vente, så gjør man det jo i underbevistheten, man klarer liksom ikke å ikke vente og håpe! Men vi må jo alle klamre oss til håpet om at det er vår tur snart! Håper det er deres tur snart! God ventetid til dere!

Hei leste alt jeg og kjente meg meget igjen! Ventinga har til tider vært uutholdelig, men vi kravler oss opp igjen, igjen og igjen... Tror vi er mange som har det slik. Vennene våre har sluttet å spørre om det er lenge igjen og jeg har sågar uttalt at ordentlige gravide som går en dag eller en uke over tiden har jeg nokså liten sympati for. :-) Selv om man får gode råd om å ikke vente og vente, så gjør man det jo i underbevistheten, man klarer liksom ikke å ikke vente og håpe! Men vi må jo alle klamre oss til håpet om at det er vår tur snart! Håper det er deres tur snart! God ventetid til dere!

Ja, vi kravler oss opp igjen, gang på gang på gang.... Mens vi håper-håper-håper at den fordømte Telefonen snart skal ringe!!

Og en dag gjør den det! :-D

Tvi,tvi for at ventetiden - både vår og deres - snart er over. Kanskje treffes vi i Colombia? :-)

Beste hilsen fra

Jeg leste hvert et ord! :-)

Jeg er inne her hver dag for å sjekke om det ikke kommer tildeling til dere snart, syns dere har venta så lenge. Følger med deg fra sidelinja. :-)

Takk, takk, ChiengMai. Jeg hadde ikke overlevd uten dere som står på sidelinjen og heier, vet du! :-)

Beste hilsen fra

Annonse

Jeg gadd å lese hele. Og det var det mange andre som gjorde også, ser jeg;) Du har min fulle sympati og forståelse! Og alle de rådene jeg måtte ha, har du selvfølgelig fått før. Og sikkert erfart, som meg, at noen ganger virker de, andre ganger ikke. Det går opp og ned i denne prosessen, det er sikkert, og det er både bra og dårlig... Selv synes jeg ventinga går rimelig greit for tida, men den siste uka har jeg likevel kjøpt en del både leker og utstyr. Og i natt drømte jeg at noen hadde "levert" en fem-åring hos oss mens jeg var ute en tur... Hm.... Heldigvis snakket han forbløffende godt norsk iallefall ;)

Ønsker deg en god vente-dag idag!

Stor klem fra

Hihihi, rare drømmer kan jeg alt om! :-) Og jeg håper virkelig at dere også får gode nyheter snart - kanskje vi kan juble i kor?!?

Beste hilsen fra

Åjoda, jeg gadd å lese alt! Hver gang jeg klikker på adopsjon her inne er jeg spent på om dere har fått tildeling!!

Jeg har truffet deg en gang hos Tilla. - For 5 år siden (som tiden flyr...)

Jeg er ikke så ofte her inne lenger, men det har blitt oftere og oftere siden jeg har fått med meg at dere venter!

Jeg krysser det som krysses kan for at Telefonen ringer og du kan tre inn i rekken som TOBARNSMOR!

Masse, masse lykke til-hilsen fra

Tiden flyr, ja... Måtte søke meg tilbake for å finne ut hvem du er, og nå husker jeg deg - takk for sist! Håper alt står bra til med deg og dine :-)

Og takk for oppmuntring!

Beste hilsen fra

Å som jeg kjenner meg igjen på dette med berg- og dalbane! Og enda så skal vi adoptere fra Kina....

Det er så lett for andre som ikke har vært i denne situasjonen å si nettopp det du opplever "konsentrer deg om noe annet"... ja da, SÅ lett!!!!

Min måte å klare det var å ta et studiefag i høst, måtte jo lese og konsentrere meg om det, men da visste jeg tross alt at i betsefall ville vi få tilldeling i det jeg hadde eksamen... Men nei, vi har enda ikke fått tildeling... Og nå tørr jeg ikke ta et fag til, for nå kan jeg jo (forhåpentligvis) risikere at eksamen kommer på et meeeeget dårlig tidspunkt... ;o)

Det er hardt å gå sånn å vente, vi som har Kina har det jo på en måte litt mer forutsigbart (selv om ventetiden plutselig har gått opp flere mnd! *arg*), så hvordan du holder ut, ja jeg klarer vel ikke helt å skjønne det.

Håper dere får tildelings tlf fort nå!!!!! Krysser fingrene for dere.

Varm hilsen

Jeg forstår godt at det er frustrerende også for Kinasøkere når ventetiden går opp, og for dere er jo den økte ventetiden prosentvis ganske stor også. Håper det stagnerer og aller helst går ned igjen! :-)

Lykke til med venteinnspurten, Solen, plutselig er Dagen der...!

Og tusen takk for kryssede fingre :-)

Beste hilsen fra

Jeg var jo ute og ropte "snø" for noen uker siden og oppfordret alle til å gjøre det samme, dumt at det ikke hjalp. Føler med deg og tenker at barnet ditt venter på deg også. Håper så inderlig at dere snart får være sammen !Flott at du er her inne på DOL og setter ord på den lengslen vi alle kjenner så godt. Klem fra

Takk for at du roper for meg i snøen ;-)) Det kan jo hende det hjalp - det tar en tid fra tildelingen blir signert i Colombia, til Telefonen ringer i Norge ;-))

Hvis ikke får du bare rope igjen om et par uker ;-)

Takk for sympati, det varmer!

Beste hilsen fra

Har ingen lure ting å si om venting, men tenkte jeg skulle tipse om en god bok! Jeg leser en bok som heter "navnebroren" av Jhumpa Lahiri og jeg liker den veldig godt:)

Ellers krysser jeg fremdeles fingrene for at det kommer mange Columbiatelefoner i morgen!

venteklem fra

Tusen takk for boktips, det er alltid veldig velkomment! :-) Og takk for kryssede fingre.

Beste hilsen fra

Annonse

En ufattelig lang ventetid - men hold ut, det må jo bety at det er et spesielt fantastisk barn som venter på dere!

Bare pass på mobilen så den ikke faller i do slik min gjorde i dag! Utrolig nok overlevde den...

Hihihi, min mobil har allerede vært en tur i do. Den ble dessverre aldri helt seg selv igjen :-( Men nå er den byttet ut med en som både skal tåle en tur i do og å ramle i gulvet - noe mine mobiler har en tendens til å gjøre ;-) Jeg er atter utrustet til å motta Telefonen fra AF ;-)

Og jeg skal forsøke å holde ut. For jeg vet jo at når Telefonen kommer, så kommer jeg til å være overlykkelig over at vi måtte vente akkurat SÅ lenge... ;o)

Beste hilsen fra

Ord blir fattige, men vit at vi er mange som venter i spenning med dere!!!

Håper det ikke er lenge før det braker løs, og TELEFONEN fra AF kommer.

Vi ventet ca 3,5 år første gang og ca 1,5 andre gangen, begge deler fra kontakt med bv til vi var hjemme med barnet. Så variasjonene er enorme fra sak til sak, og UANSETT en kjempepåkjenning..

Tvi, tvi, masse tanker og klemmer

Ja, det er en kjempepåkjenning. Men det er en deilig trøst å vite at vi ikke venter forgjeves, tross alt. Det er det som holder meg oppe.

Og vi hadde jo en superrask prosess forrige gang - 15 mnd fra vi ringte sosialkontoret til AF ringte oss. Så snittet vårt er ikke så ille ;-) Men jeg tror vi må ha nr tre også. Og få en helt standard A4-prosess også. Kan ikke dette være mitt siste minne om en adopsjonsprosess....!

Beste hilsen fra

Nei,d har du rett i , har ikke meldt meg på... Er det bestemt hvor ?

Av visse grunner ønsker jeg ikke å gå ut med mitt gamle nick...ikke før om en stund,iallfall :-) Men jeg skal gjøre meg til kjenne om en uke. Ville ha snakket med deg på Julebygda,men d ble ikke noe av... Du trenger ikke gjette mer før vi møtes :-)

Krysser fingre og tær for dere som venter på Colombia...

føl(g)er jo med dere :-)

Jeg skal ikke gjette, vi snakkes neste onsdag, så kan vi ta det da :-))

Beste hilsen fra

Colombiamamma

Kjære Snø

Tenker på dere! Men absolutt ingen ting annet enn en tildeling kan hjelpe dere nå, så all XXX og lykkønskninger gjelder enda, men er redd du nå begynner å overse de.....?! Det er lov å være lei når man har ventet så lenge!!

Men en tinge er jo i hvert fall sikkert. Dere er en dag nærmere et barn til idag enn dere var i går.

Venteklem fra meg

Snakkes vi på chatten snart eller??

Kjære Snø

Tenker på dere! Men absolutt ingen ting annet enn en tildeling kan hjelpe dere nå, så all XXX og lykkønskninger gjelder enda, men er redd du nå begynner å overse de.....?! Det er lov å være lei når man har ventet så lenge!!

Men en tinge er jo i hvert fall sikkert. Dere er en dag nærmere et barn til idag enn dere var i går.

Venteklem fra meg

Snakkes vi på chatten snart eller??

Jeg overser ikke et eneste XXX eller en eneste lykkeønskning, vet du ;-)

Og ja, jeg håper vi ses på chatten snart! Skal ut og fare i helgen, men satser på å komme sterkt tilbake snart!

Snakkes!

Beste hilsen fra

Tiden flyr, ja... Måtte søke meg tilbake for å finne ut hvem du er, og nå husker jeg deg - takk for sist! Håper alt står bra til med deg og dine :-)

Og takk for oppmuntring!

Beste hilsen fra

Her står alt bra til! Storebror går i 3. klasse og er en fantastisk, liten fyr. Lilleville på 2,5 er en god, liten turbo.

Krysser fortsatt ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...