Gå til innhold

Korea eller kina?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym mamma med flere barn fra Kina

Du har ingen forutsetninger for å si at de IKKE har tatt hensyn til det.

Hva brevet vårt inneholdt er det bare vi som vet om, og tror fortsatt at det var medvirkende årsak til at vi fikk dette barnet.

Hvorfor en slik tone.

Med flere barn fra kina og med godt kjennskap om kinesisk adopsjon og dokumentasjonen som kommer fra kina, så vil flere enn meg sikkert tenke er lite trolig, men hvis det har fått annerledes dokumentasjon enn de fleste så er det vel OK det. Det er kjempefint at dere har fått ønsket oppfylt, men ingen er vel tjent med en bitende tone her.

Jeg kjenner titallsfamilier som har fått barn i 7-8 månedersalderen fra Kina.

De fleste er jo under året ved tildeling uansett.

Fortsetter under...

Gjest det skjer innimellom

Hvorfor en slik tone.

Med flere barn fra kina og med godt kjennskap om kinesisk adopsjon og dokumentasjonen som kommer fra kina, så vil flere enn meg sikkert tenke er lite trolig, men hvis det har fått annerledes dokumentasjon enn de fleste så er det vel OK det. Det er kjempefint at dere har fått ønsket oppfylt, men ingen er vel tjent med en bitende tone her.

Jeg kjenner titallsfamilier som har fått barn i 7-8 månedersalderen fra Kina.

De fleste er jo under året ved tildeling uansett.

Synes absolutt ikke at jeg hadde noen dårlig tone til hjertebarnet.

Ville bare få frem at det finnes unntak og syntes at hjertebarnet var litt for sikker på at hun hadde rett.

Jeg tenkte baby i -95 da vi starta adopsjonsprosessen - men forstod straks gjennom nøye lesing av informasjonen fra foreningene om land at vi måtte nok tenke litt større enn baby. Vår første var 19 mndr, vår andre var 16 mndr. Jeg føler et behov for å rope ut til andre som er helt tidlig i prosessen: Det er så mye baby i disse under 2 år, nyadopterte, hjelpeløse i forhold til denne nye og skremmende situasjonen - de skal bæres, bysses, mates, stelles, tåteflaske, koses med og dulles med, og forsåvidt også behandles som om de er yngre enn den reelle alder, da de nye foreldrene og barnet har masse å ta igjen av tapt tid sammen - så det blir supermasse babykos med de litt større og, glem nå ikke det!

Du har ingen forutsetninger for å si at de IKKE har tatt hensyn til det.

Hva brevet vårt inneholdt er det bare vi som vet om, og tror fortsatt at det var medvirkende årsak til at vi fikk dette barnet.

Nei du har rett i at det kan jeg ikke vite med hundre prosents sikkerhet.

Men jeg helt sikker på at dere har fått akkurat det barnet dere skulle ha!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...