grot Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg spurte min sønn på fem litt om det der i dag. Ba ham nevne noen som var like gamle som han. Han ramset opp. Jeg forslo at han hadde glemt "Petter", men da erklærer min sønn at "Neeei, han er jo ett år mindre enn meg". Spurte ham hva et år var for noe, han forklarer greit at det er det som begynner når det er nyttårsaften, og at det er vinter, vår, sommer og høst og så vinter igjen - det er et år. Så ramser han opp ting som skjedde i fjor, det som skjedde samme året (på ferie der og der, besøk av den og den, bursdag, jul etc). Han forteller at hele 2006 er ett år, da han skal slutte barnehagen, dra til Spania å ferie, fylle seks år og begynne på skolen. Når jeg nevner at han er fem år og at det nettopp var noen i barnehagen som fylte fem, så forklarer han meg at ikke er like gamle, for han (min sønn) fyller jo seks I ÅR. For å returere til det som egentlig var debatten, så spurte jeg om han ville fortsatt i barnehagen ett år til. Da ser han tvilende på meg og spør om i så fall den og den ville ha fortsatt. "Nei", sier jeg. Han spør meg videre om jeg i så fall mener at han skal være alene "storunge"? Jeg sier at da blir det jo nye "storunger". "Men de er jo ett år mindre enn meg!" Etter en del videre spm konkluderer han i alle fall med at han ikke er interessert i å ett år ekstra. Jeg må understreke at han sto for snakkinga, jeg legger IKKE ord i munnen på ham. Da vet jeg ikke om dette tilfredstiller dine krav til å "reflektere" rundt et tema? Javel.. Alle friske diskusjoner må ta slutt en gang. Nå er det noen innlegg siden du skrev noe om å måtte ha siste ordet...så jeg har egentlig gitt opp. Vi blir ikke særlig enigere uansett:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215743-6-%C3%A5rsreform-og-fleksibel-skolestart-mm/page/4/#findComment-1595646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Javel.. Alle friske diskusjoner må ta slutt en gang. Nå er det noen innlegg siden du skrev noe om å måtte ha siste ordet...så jeg har egentlig gitt opp. Vi blir ikke særlig enigere uansett:-) For all del, jeg skjønner at du ikke vil forstå hva jeg mener uansett. Jeg skjønner nemlig ikke hva det er å være uenig i... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215743-6-%C3%A5rsreform-og-fleksibel-skolestart-mm/page/4/#findComment-1595938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.