Gå til innhold

Noe gikk fryktelig galt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Poden min har vært i narkose rundt 10 ganger i løpet av sine 3 første leveår, heldigvis gikk det bra hver gang. Men vi fikk alltid beskjed om at det var en viss risiko, selv om den var uhyre liten.

Grusomt er det uansett med den lille jenta.

Jeg skal trolig selv ta en underlivsoperasjon med narkose. Det frister ikke når en ser konkrete eksempler på hva som kan skje....

Jeg skal trolig selv ta en underlivsoperasjon med narkose. Det frister ikke når en ser konkrete eksempler på hva som kan skje....

Det skjer så sjeldent at det ikke er verdt å tenke på. Samme legen opererte både meg og Lilleputten for mandlene og han hadde gjennomført over 2000 slike operasjoner uten noen form for uhell.

Det går så bra skal du se. :o)

Det skjer så sjeldent at det ikke er verdt å tenke på. Samme legen opererte både meg og Lilleputten for mandlene og han hadde gjennomført over 2000 slike operasjoner uten noen form for uhell.

Det går så bra skal du se. :o)

Er veldig usikker. Det er ikke en veldig nødvenidig operasjon, men den vil trolig gjøre en del ting mye bedre (slapp bakre skjedevegg, trolig en muskel som brast under første fødsel).

Vet du også ble operert. Hvor lenge var du sykemeldt?

Den operasjonen kan forresten tas med bare lokalbedøvelse. Det er mulig jeg må fjerne en cyste, og da må de legge meg i narkose. Hvis de skal det, vil jeg steriliseres samtidig. Hadde du mye vondt etter operasjonen? For du tok det også samtidig, ikke sant?

Er veldig usikker. Det er ikke en veldig nødvenidig operasjon, men den vil trolig gjøre en del ting mye bedre (slapp bakre skjedevegg, trolig en muskel som brast under første fødsel).

Vet du også ble operert. Hvor lenge var du sykemeldt?

Den operasjonen kan forresten tas med bare lokalbedøvelse. Det er mulig jeg må fjerne en cyste, og da må de legge meg i narkose. Hvis de skal det, vil jeg steriliseres samtidig. Hadde du mye vondt etter operasjonen? For du tok det også samtidig, ikke sant?

Jeg gjorde ikke alt det der samtidig da. :o)

Første operasjon gikk ut på å heise opp blæra og fikse skjedeveggene. Var da sykemeldt i 3 uker med løfteforbud husker jeg. Hadde ikke noen smerter, husker ikke om jeg brukte noe særlig smertestillende i det hele tatt etterpå. Jo.... Jeg fikk noe smertestillende da jeg lå på sykehuset ja, rektalt. Men om jeg tok noe hjemme husker jeg ikke.

Andre operasjon var i utgangspunktet for sterilisering, men de fant samtidig en cyste på den ene egglederen. De fjernet den ved kikkhullskirurgi via lysken (steriliseringen gikk via navlen) og det var vondt etterpå! Hadde i ca. 4-5 dager etsende, sviende smerter i egglederen når jeg reiste meg eller snudde meg i sengen. Fikk ikke noe smertestillende og i utgangspunktet ville de ikke gi meg sykemelding mer enn operasjonsdagen heller ettersom inngrepet ble foretatt på en fredag! Men jeg trengte sykemelding hele den påfølgende uka.

Annonse

Jeg gjorde ikke alt det der samtidig da. :o)

Første operasjon gikk ut på å heise opp blæra og fikse skjedeveggene. Var da sykemeldt i 3 uker med løfteforbud husker jeg. Hadde ikke noen smerter, husker ikke om jeg brukte noe særlig smertestillende i det hele tatt etterpå. Jo.... Jeg fikk noe smertestillende da jeg lå på sykehuset ja, rektalt. Men om jeg tok noe hjemme husker jeg ikke.

Andre operasjon var i utgangspunktet for sterilisering, men de fant samtidig en cyste på den ene egglederen. De fjernet den ved kikkhullskirurgi via lysken (steriliseringen gikk via navlen) og det var vondt etterpå! Hadde i ca. 4-5 dager etsende, sviende smerter i egglederen når jeg reiste meg eller snudde meg i sengen. Fikk ikke noe smertestillende og i utgangspunktet ville de ikke gi meg sykemelding mer enn operasjonsdagen heller ettersom inngrepet ble foretatt på en fredag! Men jeg trengte sykemelding hele den påfølgende uka.

Takk for info. Det blir jo veldig likt det jeg skal gjøre. Hadde tenkt å gjøre unna alt på en gang når jeg først skulle opreres jeg...

Men tre ukers sykemelding var jammen mye! Hørtes ikke særlig godt ut det der i egglederne da... :-(

Så grusomt...

Sånt gjør veldig inntrykk på meg også. Mine to eldste har begge fjerna mandler og polypper.

Vi vet jo at en operasjon uansett innebærer en viss risiko. Det å kjøre bil er også risikalbelt...

For å "trøste" meg selv pleier jeg å tenke at det nok er større sjanse for å komme til skade eller omkomme i bilen på vei til sykehuset, enn at det samme skjer under en rutineoperasjon.

Du er i større risiko når du beveger deg i trafikken frem og tilbake fra sykhuset - når det gjelder en så pass "enkel" operasjon som det.

Så forsøk å se det fra det perspektivet - og da ikke på en slik måte at du ikke tør gå ut i trafikken:-)

Så grusomt! Stakkars liten og stakkars foreldre! Heldigvis tilhører dette sjeldenheter, men det hjelper nok ikke å si til jenta og foreldrene hennes.

Da jeg var 5 år opererte jeg mandler og polypper. Den gang fikk jeg ETER-narkose!!! For et mareritt. Kan faktisk huske lukten enda. Heldigvis ble min eneste ettervirkning en fryktlig klaustrofobi.

Du er i større risiko når du beveger deg i trafikken frem og tilbake fra sykhuset - når det gjelder en så pass "enkel" operasjon som det.

Så forsøk å se det fra det perspektivet - og da ikke på en slik måte at du ikke tør gå ut i trafikken:-)

Jada - jeg vet jo det. Kjører jo bil nesten hver dag...

Og så mange slike operasjoner som gjøres hver eneste dag - det er selvfølgelig minimal sjanse for at noe slikt skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...