Gjest analine Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Nå vet jeg du vil tenke: aha! Blodsukkeret! Men nei, jeg spiser både sunn frokost, lunch og mellommåltid. Men etter jobb får jeg så lyst på noe godt. Jeg er veldig sliten og stressa, kan det være fordi jeg føler jeg blir rolig, stresser ned ved å spise? Noen ganger kaster jeg bare maten i meg også. Noen som har noe gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg tror nå det er blodsukkeret likevel jeg. Hva spiser du til frokost, lunsj og mellommåltid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest analine Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg tror nå det er blodsukkeret likevel jeg. Hva spiser du til frokost, lunsj og mellommåltid? Frokost: havregryn med frø, rosiner og skummetmelk Lunch: to skiver m/ fisk/kjøtt/ost, grønnsaker og frukt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Excelsion Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er vel sånn med de fleste vil jeg tro.. Spis en banan! Eller to! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Ta med deg to lunsjpakker på jobb. Spis den ene ved lunsjtid og den andre rett før du skal hjem. På den måten unngår du å være sulten når du kommer hjem og det er lettere å motstå søtbehovet. Jeg er avhengig av sjokolade utpå kvelden. Når klokka nærmer seg 20.00 tenker jeg ikke på annet enn at ungene snart er i seng og det er fritt fram for sjokoladespising *ler* På lørdag kveld (etter det faste sjokoladen ;-)) bestemte jeg meg for å se om jeg klarer å droppe alt unødvendig søtt i løpet av hele denne uka. Jeg skal kun spise sjokoladen min fredag og lørdag kveld. Jeg bestemte meg for at jeg måtte ha noe å erstatte sjokoladen med, så nå tar jeg en kopp nypete og en neve nøtter istedet. Gjett om jeg føler meg flink som har klart dette to kvelder allerede ;-) Selv om søtbehovet er der (og sikkert vil være der i mange dager til), så blir jeg så fornøyd med meg selv at det veier opp for den manglende dagsrasjonen sjokolade :-) Et lite tips: Ikke ha søtt liggende i huset! Jeg har forøvrig en pakke med seks kokosboller stående i kjøleskapet. Er ikke rent lite kry fordi de har stått urørt siden lørdag!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest analine Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Ta med deg to lunsjpakker på jobb. Spis den ene ved lunsjtid og den andre rett før du skal hjem. På den måten unngår du å være sulten når du kommer hjem og det er lettere å motstå søtbehovet. Jeg er avhengig av sjokolade utpå kvelden. Når klokka nærmer seg 20.00 tenker jeg ikke på annet enn at ungene snart er i seng og det er fritt fram for sjokoladespising *ler* På lørdag kveld (etter det faste sjokoladen ;-)) bestemte jeg meg for å se om jeg klarer å droppe alt unødvendig søtt i løpet av hele denne uka. Jeg skal kun spise sjokoladen min fredag og lørdag kveld. Jeg bestemte meg for at jeg måtte ha noe å erstatte sjokoladen med, så nå tar jeg en kopp nypete og en neve nøtter istedet. Gjett om jeg føler meg flink som har klart dette to kvelder allerede ;-) Selv om søtbehovet er der (og sikkert vil være der i mange dager til), så blir jeg så fornøyd med meg selv at det veier opp for den manglende dagsrasjonen sjokolade :-) Et lite tips: Ikke ha søtt liggende i huset! Jeg har forøvrig en pakke med seks kokosboller stående i kjøleskapet. Er ikke rent lite kry fordi de har stått urørt siden lørdag!! ;-) joda, det var en god idè det der med en ekstra matpakke. Tror det bare er det å komme seg ut av mønsteret. Det har sakte men sikkert blitt et mønster at jeg spiser med følelsene. Og jeg er helt utmattet for tiden. Orker ikke gjøre annet enn jobbe og spise. Søtsaker i hus? Nei, det har vi bare i helgen. Men blir jeg desperat nok spiser jeg hva det skal være;-) uansett om jeg er mett eller sulten så har jeg lyst på mer, mer, mer. Hadde det ikke slik tidligere, så jeg bare lurte på om det kunne være noe i veien? Jeg er så redd for å legge på meg. Har gått opp fem kilo og er stabil der. Men jeg vil tilbake til normal appetitt og normal vekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 joda, det var en god idè det der med en ekstra matpakke. Tror det bare er det å komme seg ut av mønsteret. Det har sakte men sikkert blitt et mønster at jeg spiser med følelsene. Og jeg er helt utmattet for tiden. Orker ikke gjøre annet enn jobbe og spise. Søtsaker i hus? Nei, det har vi bare i helgen. Men blir jeg desperat nok spiser jeg hva det skal være;-) uansett om jeg er mett eller sulten så har jeg lyst på mer, mer, mer. Hadde det ikke slik tidligere, så jeg bare lurte på om det kunne være noe i veien? Jeg er så redd for å legge på meg. Har gått opp fem kilo og er stabil der. Men jeg vil tilbake til normal appetitt og normal vekt Kanskje det har noe med at du har en stressende livssituasjon og at maten på en måte virker beroligende på deg? Jeg er ingen psykolog, men tenker meg at det kan være sånn... Har du mulighet til f.eks. å kjøpe en video med Yoga-øvelser eller Pilates (det liker jeg godt!). Når mathungeren nærmer seg og du strengt tatt ikke trenger mat akkurat da, så kan du sette på videoen og trene til den. Både yoga og pilates virker beroligende og du vil føle at du får mer overskudd. Håper du finner ut av det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Frokost: havregryn med frø, rosiner og skummetmelk Lunch: to skiver m/ fisk/kjøtt/ost, grønnsaker og frukt Jeg er enig. Jeg tror også det er blodsukkeret allikevel. Siden du er skråsikker på at det ikke er det, regner jeg med du har målt det før og en halv time etter alle måltid i noen dager for å sjekke? Det kan også hende du burde spist litt krom, for regulering av blodsukkeret. Parasitter og sopp kan også tære på næringen du får i deg, for deretter å gi deg slike symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.