Gå til innhold

MÅ bare ha noe søtt etter jobb


Gjest analine

Anbefalte innlegg

Gjest analine

Nå vet jeg du vil tenke: aha! Blodsukkeret! Men nei, jeg spiser både sunn frokost, lunch og mellommåltid. Men etter jobb får jeg så lyst på noe godt. Jeg er veldig sliten og stressa, kan det være fordi jeg føler jeg blir rolig, stresser ned ved å spise? Noen ganger kaster jeg bare maten i meg også. Noen som har noe gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest analine

Jeg tror nå det er blodsukkeret likevel jeg.

Hva spiser du til frokost, lunsj og mellommåltid?

Frokost: havregryn med frø, rosiner og skummetmelk

Lunch: to skiver m/ fisk/kjøtt/ost, grønnsaker og frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg to lunsjpakker på jobb. Spis den ene ved lunsjtid og den andre rett før du skal hjem. På den måten unngår du å være sulten når du kommer hjem og det er lettere å motstå søtbehovet.

Jeg er avhengig av sjokolade utpå kvelden. Når klokka nærmer seg 20.00 tenker jeg ikke på annet enn at ungene snart er i seng og det er fritt fram for sjokoladespising *ler*

På lørdag kveld (etter det faste sjokoladen ;-)) bestemte jeg meg for å se om jeg klarer å droppe alt unødvendig søtt i løpet av hele denne uka. Jeg skal kun spise sjokoladen min fredag og lørdag kveld. Jeg bestemte meg for at jeg måtte ha noe å erstatte sjokoladen med, så nå tar jeg en kopp nypete og en neve nøtter istedet. Gjett om jeg føler meg flink som har klart dette to kvelder allerede ;-)

Selv om søtbehovet er der (og sikkert vil være der i mange dager til), så blir jeg så fornøyd med meg selv at det veier opp for den manglende dagsrasjonen sjokolade :-)

Et lite tips: Ikke ha søtt liggende i huset! Jeg har forøvrig en pakke med seks kokosboller stående i kjøleskapet. Er ikke rent lite kry fordi de har stått urørt siden lørdag!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest analine

Ta med deg to lunsjpakker på jobb. Spis den ene ved lunsjtid og den andre rett før du skal hjem. På den måten unngår du å være sulten når du kommer hjem og det er lettere å motstå søtbehovet.

Jeg er avhengig av sjokolade utpå kvelden. Når klokka nærmer seg 20.00 tenker jeg ikke på annet enn at ungene snart er i seng og det er fritt fram for sjokoladespising *ler*

På lørdag kveld (etter det faste sjokoladen ;-)) bestemte jeg meg for å se om jeg klarer å droppe alt unødvendig søtt i løpet av hele denne uka. Jeg skal kun spise sjokoladen min fredag og lørdag kveld. Jeg bestemte meg for at jeg måtte ha noe å erstatte sjokoladen med, så nå tar jeg en kopp nypete og en neve nøtter istedet. Gjett om jeg føler meg flink som har klart dette to kvelder allerede ;-)

Selv om søtbehovet er der (og sikkert vil være der i mange dager til), så blir jeg så fornøyd med meg selv at det veier opp for den manglende dagsrasjonen sjokolade :-)

Et lite tips: Ikke ha søtt liggende i huset! Jeg har forøvrig en pakke med seks kokosboller stående i kjøleskapet. Er ikke rent lite kry fordi de har stått urørt siden lørdag!! ;-)

joda, det var en god idè det der med en ekstra matpakke. Tror det bare er det å komme seg ut av mønsteret. Det har sakte men sikkert blitt et mønster at jeg spiser med følelsene. Og jeg er helt utmattet for tiden. Orker ikke gjøre annet enn jobbe og spise. Søtsaker i hus? Nei, det har vi bare i helgen. Men blir jeg desperat nok spiser jeg hva det skal være;-) uansett om jeg er mett eller sulten så har jeg lyst på mer, mer, mer. Hadde det ikke slik tidligere, så jeg bare lurte på om det kunne være noe i veien? Jeg er så redd for å legge på meg. Har gått opp fem kilo og er stabil der. Men jeg vil tilbake til normal appetitt og normal vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda, det var en god idè det der med en ekstra matpakke. Tror det bare er det å komme seg ut av mønsteret. Det har sakte men sikkert blitt et mønster at jeg spiser med følelsene. Og jeg er helt utmattet for tiden. Orker ikke gjøre annet enn jobbe og spise. Søtsaker i hus? Nei, det har vi bare i helgen. Men blir jeg desperat nok spiser jeg hva det skal være;-) uansett om jeg er mett eller sulten så har jeg lyst på mer, mer, mer. Hadde det ikke slik tidligere, så jeg bare lurte på om det kunne være noe i veien? Jeg er så redd for å legge på meg. Har gått opp fem kilo og er stabil der. Men jeg vil tilbake til normal appetitt og normal vekt

Kanskje det har noe med at du har en stressende livssituasjon og at maten på en måte virker beroligende på deg? Jeg er ingen psykolog, men tenker meg at det kan være sånn...

Har du mulighet til f.eks. å kjøpe en video med Yoga-øvelser eller Pilates (det liker jeg godt!). Når mathungeren nærmer seg og du strengt tatt ikke trenger mat akkurat da, så kan du sette på videoen og trene til den. Både yoga og pilates virker beroligende og du vil føle at du får mer overskudd.

Håper du finner ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregryn med frø, rosiner og skummetmelk

Lunch: to skiver m/ fisk/kjøtt/ost, grønnsaker og frukt

Jeg er enig. Jeg tror også det er blodsukkeret allikevel.

Siden du er skråsikker på at det ikke er det, regner jeg med du har målt det før og en halv time etter alle måltid i noen dager for å sjekke?

Det kan også hende du burde spist litt krom, for regulering av blodsukkeret.

Parasitter og sopp kan også tære på næringen du får i deg, for deretter å gi deg slike symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...