Gå til innhold

hva spiser deres barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• nanna

7

• kaffepiken

4

• citygirl

4

Mest aktive i denne tråden

Vi har aldri hatt disse sjokoladefrokostblandingene - hvorfor skal vi det?! Det er jo ikke annet enn sukker og fett jo. Men jeg er heldig, ungene mine spiser grovbrød med prim / brunost / leverpostei / salami på og er fornøyde med det til daglig. I helgene har vi egg, baguetter, rundstykker eller noe annet innimellom og det er kjempestas.

Kjæresten min kjøpte nugatti til vi skulle komme i jula. Jeg bare lo og sa at dersom han fikk dem til å spise det så var det greit og han så bare på meg som om jeg var gal. *Hehe* Det endte med at han og jeg måtte spise nugattien alene. ;o)

Annonse

Gjest sukkererten

Vi har aldri hatt disse sjokoladefrokostblandingene - hvorfor skal vi det?! Det er jo ikke annet enn sukker og fett jo. Men jeg er heldig, ungene mine spiser grovbrød med prim / brunost / leverpostei / salami på og er fornøyde med det til daglig. I helgene har vi egg, baguetter, rundstykker eller noe annet innimellom og det er kjempestas.

Kjæresten min kjøpte nugatti til vi skulle komme i jula. Jeg bare lo og sa at dersom han fikk dem til å spise det så var det greit og han så bare på meg som om jeg var gal. *Hehe* Det endte med at han og jeg måtte spise nugattien alene. ;o)

det er bra! Jeg tror det bare er en vanesak dette med å spise sunnt/usunnt. Tror foreldrene gir opp for lett. Jeg har ikke barn selv, men jeg jobber i barnehage, og der er vi strenge på at de iallefall skal spise opp alt som er sunnt først.

Jeg er enig med deg. Vi bruker ikke All-Bran, men ungene liker Weetabix og havregrøt.

Mannen min liker å gi dem corn flakes, det er greit nok av og til, men de får det aldri av meg. Kan ikke skjønne at det metter noe særlig.

Sånne søtklisne sjoko-frokotblandinger er ikke noe jeg regner som mat.

Jeg har heller ikke skjønt forskjellen på sjokolade-frokostblandinger og godteri. Vi kjøper en boks i ny og ne, den får de til frokost på lørdager. Ellers går det i havregryn, havre/hirsegrøt, weetabix eller speltflakes.

Unnskyld at jeg bryter inn, men speltflakes, det hørtes interessant ut. Kjøper man det på helsekost? Minner det om corn flakes?

Gjest KariKruskakli

Poden (7 år) sluker en stor porsjon havregrøt (kokt på vann) med sukker og kanel hver kveld når han er hos meg. :o) Det har han gjort nå i 4 1/2 år.

Havregrøt har jeg aldri laget. Jeg lager smørgrøt innimellom. Det liker de godt, men kanel på, men det er ikke så sundt da.

Sønnen min spiser bare vanlig havregryn med melk og sukker han. Han elsker det og går visst aldri lei. I det hele tatt er han en storspiser, og det er nesten ingenting han ikke liker. Likevel er han tynn som en strek.

Annonse

En sjelden gang kjøper vi inn slike sjokoladegreier, men jeg for min del synes det smaker forferdelig. Ellers er ungene veldig glad i kornblandingen jeg mikser selv som består av havregryn, solsikkefrø, kruskakli, linfrø og litt rosiner.

Søtt pålegg legger vi til helgene. Har forklart dem at hvis vi spiser det beste hver dag er det ikke det beste lenger ;-)

Mine unger spiser aller helst hjemmebakt brød, og har ikke helt smaken for frokostblandinger. Utenom brød, er det havregrøt med melk og litt syltetøy.

Eldstemann elsker "frø": 4korn, f.eks. med youghurt på, eller Cultura med smak.

Det synes jeg er helt greit!

Og jeg er enig i at sjokoladefrokostblandinger ikke er mat!;-(

Mine unger fikk smake det hos tanta og onkelen sin i sommer, men de brakk seg nesten... Nevøen deres, derimot, spiser kun søtt til mat: sjokoladepålegg hver dag, sjokoladefrokostblandinger, masse godterier osv.osv. Men de fikk seg et sjokk hos tannlegen nå sist (han er 4 år og har hatt 4 hull...), så kanskje de skjerper seg!? Det holder ikke å si at " det er bedre enn ingenting", altså! Hvordan i himmelens navn skal han kunne lære seg å like saltpålegg,da!? Grøss!;-(

Gjest lille pille trille

Mine unger spiser aller helst hjemmebakt brød, og har ikke helt smaken for frokostblandinger. Utenom brød, er det havregrøt med melk og litt syltetøy.

Eldstemann elsker "frø": 4korn, f.eks. med youghurt på, eller Cultura med smak.

Det synes jeg er helt greit!

Og jeg er enig i at sjokoladefrokostblandinger ikke er mat!;-(

Mine unger fikk smake det hos tanta og onkelen sin i sommer, men de brakk seg nesten... Nevøen deres, derimot, spiser kun søtt til mat: sjokoladepålegg hver dag, sjokoladefrokostblandinger, masse godterier osv.osv. Men de fikk seg et sjokk hos tannlegen nå sist (han er 4 år og har hatt 4 hull...), så kanskje de skjerper seg!? Det holder ikke å si at " det er bedre enn ingenting", altså! Hvordan i himmelens navn skal han kunne lære seg å like saltpålegg,da!? Grøss!;-(

Jeg blir så glad når jeg hører hvor flinke dere er til å gi ungene sunn mat :-)

Ungene deres er heldige!

De vil takke dere når de blir voksne og er sunne og friske med gode matvaner.

Men hva gjør man med alle de barna som eter sånt drit og ikke lærer gode vaner hjemme... Og skolekjøkken har de nesten ikke lengre...

fei1365380229

Mine unger spiser nesten aldri frokostblandinger i det hele tatt. De spiser brød eller knekkebrød med pålegg (ikke søtt) til frokost og tran :).

De får lov å kjøpe frokostblanding i enkelte ferier og sjokoladepålegg, men sjokoladepålegget blir gjerne kastet før det blir brukt opp, de er ikke så glade i søtt pålegg siden de ikke er vant til det.

Vi kjøper gjerne en pakke Honnikorn el.l til jul. Den varer hele julen. Barna foretrekker havregryn med banan og melk i.

Er helt enig i at de sukkerbombene av noen frokostblandinger ikke er noe annet enn godteri.

Dessuten er de veldig glade i nicket ditt!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...