Gå til innhold

hva spiser deres barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• nanna

7

• kaffepiken

4

• citygirl

4

Mest aktive i denne tråden

Forklaringen er vel så enkel som at de som evt. gir barna sjokoladefrokost hver dag, helst lar være å skrive i en tråd hvor sjansen er stor for å bli fordømt..

Jeg tenkte å la være å skrive her men jeg måtte likevel nå da.

Vi har store problemer med matvanene til vårt barn, men vi har gjort noe med det å skal inn til ernæringsekspert om noen uker.

Vårt barn spiser ikke sjokolade blanding en gang.

Hadde han bare kunnet gjort det!

fei1365380229

Ehh.. Synes faktisk det er LITT merkelig at det bare finnes perfekte mødre her. Men men.

Selvfølgelig finnes det ikke perfekte mødre her, men vi prøver så godt vi kan. Er ungene syke så får de akkurat hva de ville ønske. Er det ferie så blir det litt ekstra. Vi spiser da lørdagsgodt og drikker brus i helgene osv., det som er spørsmålet er vel hva som skjer stort sett daglig og da syns jeg faktisk godteri til frokost er forkastelig!

Jeg har aldri vært så glad i frokostblandinger, så det kjøper jeg ikke. Jeg tror ikke guttungen har smakt det noen gang. Vi spiser stort sett grovbrød til frokost. Jeg pleier å lage grøt innimellom når jeg har tid. Vanligvis havregrynsgrøt. Det liker han veldig godt.

Her går det i knekkebrød med salami eller sjokoladepålegg, og havregrynsgrøt.

Tja.. Jeg kjempet lenge for å få bhg til å kutte ned på bursdagsfeiringene og godiseriet i tide og utide, men det har hjulpet lite...

Nå anmoder de riktignok om at vi foreldre ikke skal sende med godterier på tur, men kjeks eller frukt. Men de serverer fortsatt like mye søtt i bhg tror jeg...

Barnehagen til nevøen min kjører knallhardt der; det er ikke kake i bursdager (det er jo alltid en eller annen med bursdag eller som er ny eller slutter...), de drikker vann og ikke saft, spiser frukt og ikke kjeks, baker eget grovt brød, kun sunt pålegg, baker boller, lager vafler eller rundstykker hvis noen skal feieres osv. Det å legge om barnehagekostholdet har "reddet" de ansatte - ungene er mye greiere å ha med å gjøre... :-) Og foreldrene har fått noen tips med på kjøpet. Kanskje det blir sunnere på hjemmebane også når poden kommer hjem med ny lærdom.

Kan ikke foreldre slå seg sammen og "kreve" at barnehagen serverer sunn mat?

Annonse

Barnehagen til nevøen min kjører knallhardt der; det er ikke kake i bursdager (det er jo alltid en eller annen med bursdag eller som er ny eller slutter...), de drikker vann og ikke saft, spiser frukt og ikke kjeks, baker eget grovt brød, kun sunt pålegg, baker boller, lager vafler eller rundstykker hvis noen skal feieres osv. Det å legge om barnehagekostholdet har "reddet" de ansatte - ungene er mye greiere å ha med å gjøre... :-) Og foreldrene har fått noen tips med på kjøpet. Kanskje det blir sunnere på hjemmebane også når poden kommer hjem med ny lærdom.

Kan ikke foreldre slå seg sammen og "kreve" at barnehagen serverer sunn mat?

Tror du ikke jeg har prøvd? jeg prøvde meg på et foreldremøte og måtte _bare_ motstand fra nesten samtlige foreldre! Da ga jeg opp...

Tror du ikke jeg har prøvd? jeg prøvde meg på et foreldremøte og måtte _bare_ motstand fra nesten samtlige foreldre! Da ga jeg opp...

Ja, det er ikke lett å komme gjennom med et sånt budskap. Jeg har også prøvd. Det var én som var enig, noen protesterte og resten satt og stirret i bordet.

Skjønner ikke det, vet de ikke bedre? Det har jo vært masse om dette i avisene, og flere barnehager her i byen kjører det samme. Fortvilende å ikke bli hørt på noe som er så viktig for dem som skal vokse opp.

Kanskje man kunne "pepre" dem med artikler som omhandlet fordelene med sunn mat? Og lagt vekt på at unga blir roligere av å ikke spise junk på "jobben" - for det er jo det bhg er for dem.

Men nå må jeg være ærlig, for isted så kom mannen min hjem med sjokokuler fra handleturen.

Den syke datteren min hadde gitt han handleliste:)

Og det har vi ikke hatt i hus på mange måneder.

Tror de fleste av oss her inne spiser usunt sånn nå og da, men kanskje ikke til frokost ;-)

Gjest KariKruskakli

Tror de fleste av oss her inne spiser usunt sånn nå og da, men kanskje ikke til frokost ;-)

Hø, noen ganger kan jeg være fryktelig usunn om vinteren.

Det hender jeg stikker innom bakeriet og kjøper en vaffel til frokost før jeg går på jobb.

Og så er det full stopp om våren når bikinsesongen nærmer seg. He he, bedre er jeg ikke.

Men nå skal det sies at jeg ikke plages med overvekt da.

Hø, noen ganger kan jeg være fryktelig usunn om vinteren.

Det hender jeg stikker innom bakeriet og kjøper en vaffel til frokost før jeg går på jobb.

Og så er det full stopp om våren når bikinsesongen nærmer seg. He he, bedre er jeg ikke.

Men nå skal det sies at jeg ikke plages med overvekt da.

Vafler..... Mmm ;-) Glemte å skrive lenger oppe i tråden at jeg av og til steiker vafler til frokost. Og mine vafler er søøøte :o)

Annonse

Skjønner ikke det, vet de ikke bedre? Det har jo vært masse om dette i avisene, og flere barnehager her i byen kjører det samme. Fortvilende å ikke bli hørt på noe som er så viktig for dem som skal vokse opp.

Kanskje man kunne "pepre" dem med artikler som omhandlet fordelene med sunn mat? Og lagt vekt på at unga blir roligere av å ikke spise junk på "jobben" - for det er jo det bhg er for dem.

Det var da ikke såååå farlig med en sjokolade på tur? Og bursdagskaker i snitt minst annenhver uke? I tillegg til godis på karneval, div. fester i bhg, rester fra andre avdelingers bursdagsfeiringer osv osv osv...

Som mor vil jeg også av og til kunne spise godis sammen med barnet mitt, ha med sjokolade på tur og slikt, men jeg følte litt at bhg tok dette fra meg i og med at de hadde det så ofte. Når skulle jeg få overraske med noe ekstra når bhg gjorde det hver uke liksom?!

Det er ikke alle frokostblandinger som er bare dritt da! Kornblandinger er da både sundt og mettende og godt. Særlig med en banan i skiver oppi.

Godag, 4 korn og sånt er jeg helt med på. Jeg bruker nok feil uttrykk. For meg er frokostblandinger sånt som jeg synes er tull... Cornflakes, honnikorn, andre ting med sukker i. HVis du skjønner. Korn med melk er veldig bra.

Det var da ikke såååå farlig med en sjokolade på tur? Og bursdagskaker i snitt minst annenhver uke? I tillegg til godis på karneval, div. fester i bhg, rester fra andre avdelingers bursdagsfeiringer osv osv osv...

Som mor vil jeg også av og til kunne spise godis sammen med barnet mitt, ha med sjokolade på tur og slikt, men jeg følte litt at bhg tok dette fra meg i og med at de hadde det så ofte. Når skulle jeg få overraske med noe ekstra når bhg gjorde det hver uke liksom?!

Fatter ikke at ikke de andre foreldra er enig med deg i dette her...

Jeg støtter deg fullt ut. Skal jeg sende stygge brev til bhg din;-)

Fatter ikke at ikke de andre foreldra er enig med deg i dette her...

Jeg støtter deg fullt ut. Skal jeg sende stygge brev til bhg din;-)

Nå har hun bare 5 mnd igjen så nå har jeg kapitulert. :o) På skolen feirer de ikke bursdag med kaker, bare med sang og litt oppmerksomhet - like greit syne jeg som har skillsmissebarn som har 3 selskaper privat uansett! :o)

Nå har hun bare 5 mnd igjen så nå har jeg kapitulert. :o) På skolen feirer de ikke bursdag med kaker, bare med sang og litt oppmerksomhet - like greit syne jeg som har skillsmissebarn som har 3 selskaper privat uansett! :o)

Høres bra ut. Hold ut!

Det er noen klare fordeler med å være skilsmisseunge også, flere selskaper er jo toppers!

;-)

Har bare lyst til å si at det KAN nytte, da.

Vår barnehage hadde akkurat like mye sukker-greier som deres, men vi tok det opp som eget tema på et foreldremøte og jammen ble det forandring!

Nå feires alle bursdager med krone, sang og "slenging", også feires alle bursdager i måneden med kake den siste dagen i aktuell måned.

De har også begynt å bake sunne kjeks selv, og maten de lager har også hevet seg et hakk.

Vi er storfornøyd, for vi hadde også samme tanker som deg - når skal VI få gi dem en overraskelse med godis, liksom.

I uka spiser ungene Go'morgen Yoghurt eller grovbrød til frokost.

I helgene har vi av og til "god-frokost", og da stekes det rundstykker, kokes egg, stekes bacon og da kommer også små tuber med Nugatti på bordet.

Slike frokostblandinger du referer til har vi aldri, men vi kan slå oss løs med HonniCorn en sjelden gang. Det er godt, men det verken metter eller gir noe særlig med næring, da.

Vi merker veldig godt på ungene når de ikke får i seg riktig mat. Ferier og slikt kan blir litt sånn marerittaktige; vi reiser ofte mye rundt til familie som bor langt unna, og da skal jo alle være så himla snille - og det vises ofte med søtmat. Ungene blir hypre, sinte og utrivelig, men de kan jo ikke akkurat noe for det, da.

Forresten - de spiser av og til Corn Flakes på onsdager, for det er brødbakedag, og da har vi ikke alltid brød til frokost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...