Gå til innhold

hva spiser deres barn?

Anbefalte innlegg

Har bare lyst til å si at det KAN nytte, da.

Vår barnehage hadde akkurat like mye sukker-greier som deres, men vi tok det opp som eget tema på et foreldremøte og jammen ble det forandring!

Nå feires alle bursdager med krone, sang og "slenging", også feires alle bursdager i måneden med kake den siste dagen i aktuell måned.

De har også begynt å bake sunne kjeks selv, og maten de lager har også hevet seg et hakk.

Vi er storfornøyd, for vi hadde også samme tanker som deg - når skal VI få gi dem en overraskelse med godis, liksom.

Sånn er det hos oss også. Og da får de ungene som har hatt bursdag være med å bake kaken. Stor stas! :-)

Jeg kan ganske enkelt ikke begripe at ikke flere barnehager feirer bursdager på den måten.

MVH

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• nanna

7

• kaffepiken

4

• citygirl

4

Mest aktive i denne tråden

Har bare lyst til å si at det KAN nytte, da.

Vår barnehage hadde akkurat like mye sukker-greier som deres, men vi tok det opp som eget tema på et foreldremøte og jammen ble det forandring!

Nå feires alle bursdager med krone, sang og "slenging", også feires alle bursdager i måneden med kake den siste dagen i aktuell måned.

De har også begynt å bake sunne kjeks selv, og maten de lager har også hevet seg et hakk.

Vi er storfornøyd, for vi hadde også samme tanker som deg - når skal VI få gi dem en overraskelse med godis, liksom.

Jeg foreslo også den ordningen at de kunne samle opp mnds bursdager, men nåneidu! Du skulle sett trynene på de andre foreldrene du! *Sukk*

Enig!

Barna mine spør av og til om vi skal kjøpe, og jeg sier de kan få det som lørdagsgodteri.

Her spises det i hovedsak 4-korn der vi tilsetter tørket frukt og mandler, av og til blander vi litt cornflakes i.

Engang fik datteren min det da hun var på besøk hos en venninne, hun sa selv at hun var dårlig hele resten av dagen fordi det var så søtt. Hun har aldri bedt om det mer...

Gjest streng på kostholdet

Er helt enig. Men jeg hører mødre til andre barn på skolen fortelle at "det er det eneste barna vil ha" Jeg tror at barna sikkert hadde spist noe annet om de ikke hadde hatt sjokolade"mat" i huset!

Mine lager seg havregrøt med rosiner og eple til frokost hvis de ikke vil ha brød. Til kveldsmat bruker de av og til frokostblanding som f.eks. "fitness" eller "cruesli" med surmelk.

Synes det er en uting at barn "må" ha sjokolade hver dag, men tror desverre at det er mange voksne som også eter slik mat daglig, og da kan de jo ikke nekte ungene det heller.

Lillemann er glad i yoghurt, men han spiser også brødskive med vanlig pålegg eller knekkebrød med kaviar, som er en stor hit akkurat nå. Vesla spiser brødskive eller knekkebrød med salamipølse eller kaviar. De får cornflakses av og til hvis de vil ha.

De har i perioder ikke særlig matlyst, så det serveres også oppskåret frukt til frokost. Banan er populært.

Vi har Nugatti på lager i skapet, de spør om å få det av og til, og det får de. Men ikke for ofte, nei, bare 1-2 ganger i uka kanskje. De foretrekker annet pålegg.

Lillemann er glad i yoghurt, men han spiser også brødskive med vanlig pålegg eller knekkebrød med kaviar, som er en stor hit akkurat nå. Vesla spiser brødskive eller knekkebrød med salamipølse eller kaviar. De får cornflakses av og til hvis de vil ha.

De har i perioder ikke særlig matlyst, så det serveres også oppskåret frukt til frokost. Banan er populært.

Vi har Nugatti på lager i skapet, de spør om å få det av og til, og det får de. Men ikke for ofte, nei, bare 1-2 ganger i uka kanskje. De foretrekker annet pålegg.

Havregrøt, eller yoghurt med korn oppi er favorittene til mine på 5 og 2 år! Jeg blir kvalm ved tanken på den type mat, så det er nok faren de har det fra - men jeg syns det er topp at ungene liker det.

Sjokoladefrokostblandinger (det var et langt ord...) har vi aldri, men det er klart det blir en brødskive med syltetøy eller nugatti innimellom. Vi er da ikke fanatiske ;o)

Hilsen

Annonse

Havregrøt, eller yoghurt med korn oppi er favorittene til mine på 5 og 2 år! Jeg blir kvalm ved tanken på den type mat, så det er nok faren de har det fra - men jeg syns det er topp at ungene liker det.

Sjokoladefrokostblandinger (det var et langt ord...) har vi aldri, men det er klart det blir en brødskive med syltetøy eller nugatti innimellom. Vi er da ikke fanatiske ;o)

Hilsen

.....Havregrøt høres så godt ut for barn, det kan vi nok bare glemme hos oss, dessverre.

Har en gammel eske med sjokokuler i skapet, fra en eller annen sykdomsperiode hvor man må lokke med alskens dårlig mat for å få dem til å spise litt.

*kaster sjokokuler*

:-)

Det var da ikke såååå farlig med en sjokolade på tur? Og bursdagskaker i snitt minst annenhver uke? I tillegg til godis på karneval, div. fester i bhg, rester fra andre avdelingers bursdagsfeiringer osv osv osv...

Som mor vil jeg også av og til kunne spise godis sammen med barnet mitt, ha med sjokolade på tur og slikt, men jeg følte litt at bhg tok dette fra meg i og med at de hadde det så ofte. Når skulle jeg få overraske med noe ekstra når bhg gjorde det hver uke liksom?!

Enig. Jeg føler jeg må holde igjen med "normal" kosemat fordi barnehagen forskyver balansen.

fei1365380229

Tror du ikke jeg har prøvd? jeg prøvde meg på et foreldremøte og måtte _bare_ motstand fra nesten samtlige foreldre! Da ga jeg opp...

Det prøvde jeg en gang også, gud så sure og provoserte mange foreldre ble. Det var bare å trekke inn årene der gitt :).

En annen ting læreren til sønnen min har begynt med er å ha kosedag på fredag, da kan de ha med nudler, men i tillegg så har det vært kake som en av foreldrene har bakt nesten hver bidige fredag. Jeg har ikke tenkt å bake noen kake og jeg syns det er litt drøyt også.

Vi spiser stort sett grovbrød. Og sjokofrokosten står i skapet sammen med sjokoladepulveret og nugattien. men poden viser svært liten interesse for dette. Han spør kanskje 1-2 ganger i måneden om sjokofrokost. Og da får han det. Men aldri om han hadde fått det en gang i uken en gang. (ikke Nugatti eller sjokolademelk heller).

Gjest girasol

"frokostblanding bestående av havrenøtter, allbrain og litt cornflakes."

Du er ikke redd for kugalskap da?

(Sorry sorry, kunne ikke dy meg.... All"brain" he he. Noen skriveleifer gir mer moro enn andre. Litt barnslig i dag jeg visst.)

He, he, ja nå må jeg fnise jeg og :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...