Gå til innhold

Kan noen anbefale en krem mot tørr hud?

Anbefalte innlegg

Gjest i ansiktet

Så lenge jeg kan huske har min datter på 18 mnd hatt veldig tørr, nuppete, ru, rød hud på begge kinn. Bare der og ingen andre steder.

Har vært hos hudlege med henne og fikk fastslått at det ikke dreier seg om eksem av noe slag, kun tørr hud. Legen anbefalte en lotion med lite fett, men det er ikke blitt bedre. Dette er nå ca to måneder siden.

I tillegg har jeg prøvd Weleda ansiktskrem uten at det hjalp heller.

Noen av dere som har en ansiktskrem å anbefale som virkelig hjelper?

Fortsetter under...

Hei!

Jenta vår på snart 2 år siden får også veldig tørr hud nå når det er så kaldt. Hun blir liksom sånn "flekkete" på kinnene.

Jeg bruker en krem fra Volare, et sånn homepartymerke med aloe vera produkter. Gode produkter der syns jeg. Den heter All Purpose Cream rett og slett. Den hjelper godt syns jeg.

MVH

Hei!

Jenta vår på snart 2 år siden får også veldig tørr hud nå når det er så kaldt. Hun blir liksom sånn "flekkete" på kinnene.

Jeg bruker en krem fra Volare, et sånn homepartymerke med aloe vera produkter. Gode produkter der syns jeg. Den heter All Purpose Cream rett og slett. Den hjelper godt syns jeg.

MVH

... Og mens jeg er i siget: Eldstemann på 4 var veldig plaget med tørr hud rundt munnen i fjor vinter. Da brukte jeg Locobase Repair, kjøpt på apotek. Helt suveren krem!

MVH

Det som hjelper på våre barn er faktisk ikke kremene (selv om locobase repair har gjort godt til tider). Weleda sin babyolje (ikke den andre badeoljen bruker vi fortsatt, ingenting annet trekker så godt inn og gjør huden myk og sterk.

Men: Virkelig forskjell så vi først da vi - av helt andre grunner - begynte med Efalex (fettsyretilskudd). Nå bruker vi Eye-Q, det gjør samme nytten. Men de må faktisk få dobbel dose av det som oppgis som vedlikeholdsdose. Legen på allergologisk var ganske forbløffet, og virkningen vedvarer!

Nuppene er på våre to et symptom på dårlig fordøyelse. Det beste vi har funnet å gi dem er melkesyrebakterier og Aloe Vera gel (jus som drikkes). Da blir de nydelige og sterke i huden. Det eneste vi nå merker til atopien er at minsten ikke kan orke ulltøy.

Annonse

Gjest i ansiktet?

Hei!

MVH

Takk!

Men må jeg finne meg et homeparty for å få kloa i den kremen?

Kunne tenke meg å prøve både den og den som nanna anbefaler. Hvis jeg har griseflaks virker kanskje èn av dem! :))

Har hørt snakk om den der...

Men hvilken av disse er det?

http://www.dermoapo.no/aderma_usdr/pro_gr_aderma.html

Er det kremen eller lotion?

Takk for hjelp:)

Til ansiktet har vi brukt Cream - nest nederst på siden. Lotionen (nederst) er også fin, men noe tynnere.

Takk!

Men må jeg finne meg et homeparty for å få kloa i den kremen?

Kunne tenke meg å prøve både den og den som nanna anbefaler. Hvis jeg har griseflaks virker kanskje èn av dem! :))

Hmmm... Jeg kjøpte på sånn selskap første gang og etter det har jeg bare ringt til salgsdama og så har hun sendt meg ny forsyning med regning i.

Jeg fant en side her du kanskje kan bruke: http://www.cinella.no/volare/

Annonse

Gjest kalendria

Hudlegen til 2-åringen har anbefalt oss fritt valg mellom Locobase repair og Decubal recovery, og i tillegg Ceridal lipogel. Den siste inneholder ikke vann, og er veldig fin (og den eneste vi får lov til å bruke) når det er minusgrader.

Vi har landet på Decubal recovery (og altså Ceridal ved kulde). Funker absolutt best på toåringen. Vi har tidligere prøvd a-creme og Aderma atopic skin, uten å bli fornøyd.

Gjest Thekla84

Jeg har atopisk eksem som jeg har hatt siden jeg ble født. Da får jeg veldig tørr hud. Jeg har egentlig ikke tro på sånne helsekostbutikker (som Sunkost), men helt tilfeldig kom jeg over en krem som heter AgrOsan. Det er en krem som inneholder Bivoks, både med og uten Tea-trea-olje. Den er knakende god, litt dyr (234 kr for å være helt eksakt) men til gjengjeld er dette en kjempe stor tube! Prøv den! Jeg bruker den over hele kroppen, og den har en litt kjølende effekt!

vi har brukt Avene Cold Cream. Den har funka kjempefint på min lille snuppe sine kinn. Det er litt parfyme i den.... Men det har ikke vært noe problem. I mange kremer er det jo masse vann, det er det ikke i denne. Og den trekker kjempefort inn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...