Gå til innhold

Mat hele tiden...


janeymor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en herlig gutt på 3 uker. Han var forholdsvis liten ved fødselen 49 cm og han veide 2957 g. Veide han for en uke siden og han var da 3700g, dvs han hadde lagt bra på seg.

Om natten er han oppe hver 3.time for å spise, men sover bra etter måltidene. Om dagen derimot er han stort sett våken og vil helst spise med en og en halv times mellomrom. Han er veldig sosial men rolig, bortsett fra at han vil henge i puppen ofte. Dette er litt slitsomt ettersom jeg ikke får gjort anne om dagen enn å amme eller bære... Han sover ca 45 min. om gangen om dagen og har lange våkne perioder... (bortsett fra når vi er ute og triller eller når vi har besøk...)

Bør han få puppen så ofte han vil?? Innimellom får han litt smokk, men han vil helst ha puppen.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er jo veldig liten enda, så jeg ville gitt mat så ofte han vil. Begge mine har vært på samme måten, og det går seg til. Etterhvert blir de mer "selvstendige" og kan ligge litt for seg selv mellom måltidene.

Når de er så små, tror jeg de har godt av mye kos og nærhet og man får heller la huset flyte litt den tross alt korte tiden det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære janeymor. Det høres ganske normalt ut for et barn på hans alder. Antagelig vil det være lettere for deg å la ham selvregulere seg enn å regulere måltidene. Prøv med smokk innimellom siden han går så fint opp i vekt, om du ikke har noen andre ammeproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...