Gå til innhold

Avvenning/dårlig sammvittighet!


Lillje

Anbefalte innlegg

Heisan!

Ammer min snart 11 1/2 mnd datter på morgen og kveld. To dager på rad har hun bitt meg til blods i puppene. Føler litt for å slutte, men får dårlig samvittighet for det. Vet ikke helt hvorfor, men håper hun skal slutte selv.Ikke vet jeg om jwg har melk igjen for hun "svelger" ikke helt sånn som før heller.

Holder hun kanskje på å slutte selv, i og med at hun biter? Er det en måte å si ifra på at hun egentlig er ferdig?

Takk for svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lillje

Jeg tror kanskje ikke at barna slutter av seg selv, jeg tror du må ta det valget. Det er jo kjempebra at du har holdt på så lenge å amme. Jeg fikk også en følelse av dårlig samvittighet da jeg sluttet å amme min datter da hun var 1 år, men det går over. Det er vel kanskje også litt leit å gi slipp på den spesielle kontakten du og din datter har gjennom ammingen ? Det følte iallefall jeg. Dersom du føler for å slutte og det hele er litt vondt så syns jeg du skal slutte, vær heller stolt over at du har holdt på så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Lillje. Er det du som tilbyr henne bryst eller gir hun selv tegn om at hun vil ha? Vanligvis er biting forbigående. Om hun fortsetter å bite så har hun fått morsmelk hele sitt første leveår. Det skulle ikke være noen grunn til å ha dårlig samvittighet for å slutte. Om du vil ha mer informasjon om hva du kan gjøre ved biting så se hva som tidligere er skrevet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...