Gå til innhold

"Syden" til sommeren...

Anbefalte innlegg

Vi er ikke så avanserte, vi vil gjerne ha en ferie der alt er lagt opp, fix ferdig, så vi bare kan slappe av og kose oss. Øde greske strender er ikke det VI er ute etter, denne gang.

Vet ikke hvilket budjett dere har lagt opp til, men disse hotellen er nok toppers for famile!

Og her har dere bamseklubben:)

http://www.startour.no/tui.aspx?id=12325

Fortsetter under...

Jeg har bare vært på Gran Canaria med familien (og dermed små barn), men det var veldig fint der vi var. Vi valgte et Resort-senter, og hadde på ingen måte noen følelse av turistmaskin. Alt er lagt opp for småbarnsfamilier, og det er deilig å ikke måtte organisere så himla mye selv innimellom.

Vi brukte ikke bamseklubben, da, pga. ungenes alder. Men det vil vi nok gjøre en annen gang, selv om vi hadde en helt flott ferie uten.

Det er mange fine steder på Gran Canaria, og det er ikke spesielt dyrt å verken reise dit eller bo der. Eller forresten, jeg vet jo ingenting om priser i fellesferien, da...

God tur!

Gjest amparro

Vi har bestilt tur til Mallorca, Alcudia, Saga Garden. Vi skal bo flott med havutsikt og det meste :-) Vi hadde ikke reist hit om det ikke var fordi vi hadde små barn. Dette blir en super barnevennlig ferie, med mange barn å leke med. Det er jo allerde snart utsolgt på Saga Garden der, så det er tydlig populært.

Vi har som Katt-ja alltid valgt andre steder før. Vi har reist mye og også på egenhånd. Men det kan være deilig å ha alt tilrettelagt slik vi skal ha det denne gangen.

Jeg gleder meg jeg :-)

Det gjorde jeg også, kunne aldri funnet på å reise et slikt sted før jeg fikk barn. Men ting endrer seg.. :)

Jo, det gjør det jo...

Vi reiste ikke sydover før ungene var litt større, ca. 8 år tror jeg. Og så trives ungene våre godt med hverandre (og oss), og er ikke spesielt interessert i å treffe nye unger å leke med. Kjeder seg ikke fordi om ikke det skjer allverden :)

Gjest Elextra

Hvorfor gjør du det? Det er vel bare snakk om at ungene kan få leke litt sammen emd jevnaldrende av og til, en time eller to pr dag?

Jeg skjønner veldig godt hva Katt-ja mener. Dersom man forbinder feriereiser med å oppleve andre kulturer og se nye ting er ikke akkurat resort-hoteller med bamseklubber tingen! Ville selv ikke satt mine ben på slike hoteller om jeg ikke hadde barn. Men ting endrer seg, og når man er på ferie med små barn vil man gjerne ha det enklest mulig, og floskelen "når barna har det bra, har vi det bra" får nytt innhold. På slike "feriekolonier" får alle rett og slett litt mer ferie.

Annonse

Gjest Elextra

Jo, det gjør det jo...

Vi reiste ikke sydover før ungene var litt større, ca. 8 år tror jeg. Og så trives ungene våre godt med hverandre (og oss), og er ikke spesielt interessert i å treffe nye unger å leke med. Kjeder seg ikke fordi om ikke det skjer allverden :)

Det er nok ganske annerledes å reise med tre-fireåringer enn med åtteåringer.

Jeg skjønner veldig godt hva Katt-ja mener. Dersom man forbinder feriereiser med å oppleve andre kulturer og se nye ting er ikke akkurat resort-hoteller med bamseklubber tingen! Ville selv ikke satt mine ben på slike hoteller om jeg ikke hadde barn. Men ting endrer seg, og når man er på ferie med små barn vil man gjerne ha det enklest mulig, og floskelen "når barna har det bra, har vi det bra" får nytt innhold. På slike "feriekolonier" får alle rett og slett litt mer ferie.

Ikke for å kverulere, men det går faktisk an å få med seg begge deler. Vi har alltid hatt leiebil under hele oppholdet, og da kan man oppleve ting selv om man bor komfortabelt.

Man _må_ ikke tilbringe hele ferien på overnattingsstedet selv om det har bamseklubb. Tilsvarende _må_ man ikke sove på primitive, uhygieniske steder selv om man ikke kjøper en chartertur.

I sommer var vi på Mallorca. Vi var 2 voksne og 2 barn som da var 4,5 og 5,5 år gamle.

Vi ble anbefalt Sunwing Resort Cala Bona. Det ligger litt lenger sør på Mallorca enn Alcudia.

Det var kjempetrivelig der. Masse aktiviteter for barna, også noen der de kunne være uten oss foreldre. Det var deilig med et par timer for oss selv!!!

Vi hadde en romslig leilighet med dobbeltseng og sovesofa med uttrekksseng. Fungerte veldig greit det også.

Ving har Lollo og Bernie som gjennomgangsfigur. Og barna elsker dem!

Anbefales!

Vi var på Agia Napa for tre år siden, bodde på Blue Village-annlegget til Star Tour der. Vi merket absolutt ingenting til noe festing. Hadde det aldeles fortreffelig, hadde vi!

Men jeg tror nok at man skal sky hoteller som ikke er typiske "familiehoteller" som pesten i Agia Napa - dersom man vil ha en rolig ferie.

Dit skal vi i juni :o)

Ungene er da 2,5 og 5,5 år, og eldstemann skal være med i Bamseklubben den siste uka vi er der. Den første uka tror jeg strand- og bassenglivet med oss er mer enn nok spennende for han....

Har fått anbefalt stedet av folk som har vært der, så vi gleder oss veldig. Har ikke vært i Syden siden 2000, og dette er første gang vi reiser som familie, så det blir spennende. Tror mine to små badeengler kommer til å storkose seg :o)

Vi er veldig glad i greske øyer,- men på den annen side har vi null erfaringer med bamseklubber,- jeg grøsser av den typen ferie...

Det gjorde vi også, før vi skulle på sydenferie med to på 4,5 og 5,5 år.

Det kunne ikke ramle meg inn å reise på slike steder uten barn, men med gjør jeg det gjerne igjen.

Gjest Elextra

Ikke for å kverulere, men det går faktisk an å få med seg begge deler. Vi har alltid hatt leiebil under hele oppholdet, og da kan man oppleve ting selv om man bor komfortabelt.

Man _må_ ikke tilbringe hele ferien på overnattingsstedet selv om det har bamseklubb. Tilsvarende _må_ man ikke sove på primitive, uhygieniske steder selv om man ikke kjøper en chartertur.

Har vært på "bamesklubbferie" en gang eller to, og da gjorde vi som du sier, leide bil og dro litt rundt på egen hånd.

Fikk imidlertid inntrykk av at de aller fleste på hotellet holdt seg der, svært mange barnefamilier hadde til og med alle måltider på hotellet *grøss*.

Folk er forskjellige og har selvfølgelig forskjellige ønsker. Men som du sier - det er opptil en selv hva en gjør det til.

Annonse

Har vært på "bamesklubbferie" en gang eller to, og da gjorde vi som du sier, leide bil og dro litt rundt på egen hånd.

Fikk imidlertid inntrykk av at de aller fleste på hotellet holdt seg der, svært mange barnefamilier hadde til og med alle måltider på hotellet *grøss*.

Folk er forskjellige og har selvfølgelig forskjellige ønsker. Men som du sier - det er opptil en selv hva en gjør det til.

Som nevnt ønsker jeg ikke å krangle om dette. Jeg bare reagerte litt på at et tilbud på hotellet automatisk skulle gjøre oppholdet til en "sånn ferie" som det er naturlig for alle som ikke er ultra-harry å "grøsse av".

Det er å overforenkle en smule, selv om jeg forstår hva Katt-ja mener.

Som nevnt ønsker jeg ikke å krangle om dette. Jeg bare reagerte litt på at et tilbud på hotellet automatisk skulle gjøre oppholdet til en "sånn ferie" som det er naturlig for alle som ikke er ultra-harry å "grøsse av".

Jeg trekker "grøssingen" tilbake, den var ikke ment så slemt som det så ut :)

Men vi i familien vår får litt fnatt av turistmaskiner og svensktalende kelnere... Uten at jeg mener at alle som er der er harry.

Gjest Elextra

Hvem krangler? Ikke vi i hvertfall :-).

Dit skal vi i juni :o)

Ungene er da 2,5 og 5,5 år, og eldstemann skal være med i Bamseklubben den siste uka vi er der. Den første uka tror jeg strand- og bassenglivet med oss er mer enn nok spennende for han....

Har fått anbefalt stedet av folk som har vært der, så vi gleder oss veldig. Har ikke vært i Syden siden 2000, og dette er første gang vi reiser som familie, så det blir spennende. Tror mine to små badeengler kommer til å storkose seg :o)

Kos dere! Badelandet ikke langt unna, er også verdt et besøk (tips: kjøp billetter på hotellet, reis tidlig på morgenen!)

Gjest girasol

Jeg synes pakketur er... pyton... bare andre nordmenn og skandinavere, stort sett... og gir ikke reellt intrykk og opplevelse av landet man reiser til. Men hvis det ikke betyr noe for en, så er det sikkert bra nok med bassenger og artifisiale palmetrær.

Jeg tar rett og slett fly til Sør-Spania, og tidligere lette vi etter lykken der da vi kom fram, eventuelt brukte Internet på forhånd for å se oss ut noen aktuelle pensjonater. Men nå som Knærten er sentrum av tilværelsen, bestiller vi hotell på forhånd.

Norwegian går direkte til Costa Cálida, og jeg har mitt eget paradis ved Mar Menor, der vannet alltid holder 4 grader mer enn i Middelhavet, det er rolig og turistene er stort sett spanjoler og det er en spansk landsbyatmosfære. Fantastisk strand med lekeplasser, parker med lekeplasser og i det hele tatt massevis av tumleplass for barna. Gode restauranter og gode forbindelser til andre nærmiljøer for å se seg rundt.

Perfekt kombinasjon av Spania-tur og badeferie med barn ;-)

M.v.h.

Vi vil bare ha sol og varme og en tilrettelagt ferie. Tidligere har vi styrt og lagt opp feriene selv, i sommer vil vi are kule'n.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...