Gå til innhold

advarsel: ord fra barnemunn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vikarierende hihihi - Ulvinnen Lurulf

Du har så mange skrivefeil, altså! jeg tror nesten jeg må ta et søk på deg så jeg kan finne flere ting å kommentere...

------------

I min ungdom var jeg leder på en barneleir. Da jeg skulle si godt natt til mine fire tiåringer sang jeg for dem. Jentene lo så de holdt på å falle ut av sengene fordi de syntes jeg sang så falskt.

Jeg valgte å ta en pedagogisk vinkling. Så jeg la ut om at folk har fått tildelt ulike gaver/evner så de skulle ikke le av dem som manglet enkelte ferdigheter.

Da kom det fra den ene av jentene: "Vet du hva du har fått tildelt, Lurulf? Du har fått godt humør!"

Det tror jeg er det flotteste og mest oppriktige kompliment jeg noen gang har fått!

Gjest mirakel*2?

Du har så mange skrivefeil, altså! jeg tror nesten jeg må ta et søk på deg så jeg kan finne flere ting å kommentere...

------------

I min ungdom var jeg leder på en barneleir. Da jeg skulle si godt natt til mine fire tiåringer sang jeg for dem. Jentene lo så de holdt på å falle ut av sengene fordi de syntes jeg sang så falskt.

Jeg valgte å ta en pedagogisk vinkling. Så jeg la ut om at folk har fått tildelt ulike gaver/evner så de skulle ikke le av dem som manglet enkelte ferdigheter.

Da kom det fra den ene av jentene: "Vet du hva du har fått tildelt, Lurulf? Du har fått godt humør!"

Det tror jeg er det flotteste og mest oppriktige kompliment jeg noen gang har fått!

LOL!! Jeg synes jeg ser det!! Når du skal prøve å holde foredrag om at de ikke skal le av deg:))))))

Stakkars deg. Elsker du å synge - syng! Uff sånn var vi barna med mamma også. Hun sang v-i-r-k-e-l-i-g falsk, da. Men mamma elsket å synge og det hele tiden. I voksen alder begynnte hun i kor og pipen fikk en annen lur.

Selv er jeg sanger (musikalitet fra pappa ;o) ), men jeg har lært noe veldig viktig i forhold til det å synge for barn: SYNG! Mange foreldre synger ikke fordi de føler de ikke KAN synge. Det viktigste er ikke hvordan du synger eller hva du synger. Bare du synger noe du selv liker. Det gir barnet følelse av nærhet og trygghet. Men det er klart synger du for en baby kan jo ikke barnet uttrykke seg, da... ;o)

Ja ja små barn kan være litt for ærlige til tider.

Jeg fikk en kommentar fra jenta mi idag. Vel, på nyttårsaften så vi en fantastisk kavalkade på TV med en parodi på Svanesjøen -"Svinesjøen". Svanen var her en gris med en fantastisk gedigen rompe. Helt herlig! Idag morges står jeg i trusa og jenta ser på meg: "Mamma! Du har like stor rompe som den grisen på TV, du."

Heldigvis vet jeg at min bakdel ligger helt på gjennomsnittet men hadde den vært stor.......

Haha de kan få sagt det!

Annonse

De er nådeløse, de små!

Min 2 1/2-åring sto og betraktet meg , da jeg for EN gangs skyld tok meg tid til å sminke meg og ordne meg skikkelig på håret her om dagen (skulle på nabokjerringkveld). Sånn høvelig fornøyd med resultatet tittet jeg ned på poden og spurte: Ble mamma fin nå?

Hvorpåpoden, høyt, tydelig og resolutt svarte: NEI!

De er nådeløse, de små!

Min 2 1/2-åring sto og betraktet meg , da jeg for EN gangs skyld tok meg tid til å sminke meg og ordne meg skikkelig på håret her om dagen (skulle på nabokjerringkveld). Sånn høvelig fornøyd med resultatet tittet jeg ned på poden og spurte: Ble mamma fin nå?

Hehe, jeg hadde nesten samme opplevelse da jenta mi var 2 år. Hennes svar da jeg spurte om jeg ble fin: 'du ble bedre.'

Ja, de der tørre kommentarene kan man jo le seg skakk av.

Ved middagsbordet en dag satt vi og spiste Findus fiskegrateng. Det liker vi godt, og jeg sa: "Når ferdig-fiskegrateng er så godt, da må det jo være KJEMPEGODT med helt hjemmelaget fiskegrateng. Kanskje jeg skulle prøve å lage det en dag?"

Da kom det TØRT og alvorlig fra 4-åringen: "Glem det, mamma."

Gjest mirakel*2?

Ja, de der tørre kommentarene kan man jo le seg skakk av.

Ved middagsbordet en dag satt vi og spiste Findus fiskegrateng. Det liker vi godt, og jeg sa: "Når ferdig-fiskegrateng er så godt, da må det jo være KJEMPEGODT med helt hjemmelaget fiskegrateng. Kanskje jeg skulle prøve å lage det en dag?"

Da kom det TØRT og alvorlig fra 4-åringen: "Glem det, mamma."

:)))

Gjest mirakel*2?

Hehe, de kan få sagt det. Ikke mer godnattsang nå, ellers får ungen mareritt;-)

Fikk en lignende melding fra min kar nylig. "Ikke synge mere nå, mamma mi", sagt med bedende og klynkende tonefall. Heretter blir det cd for oss:-)

ja, før sa han alltid "ikke syng mamma" med et bekymret ansikt. Når jeg synger hos mine foreldre begynner katten å lage rare lyder

Annonse

Gjest mirakel*2?

Stakkars deg. Elsker du å synge - syng! Uff sånn var vi barna med mamma også. Hun sang v-i-r-k-e-l-i-g falsk, da. Men mamma elsket å synge og det hele tiden. I voksen alder begynnte hun i kor og pipen fikk en annen lur.

Selv er jeg sanger (musikalitet fra pappa ;o) ), men jeg har lært noe veldig viktig i forhold til det å synge for barn: SYNG! Mange foreldre synger ikke fordi de føler de ikke KAN synge. Det viktigste er ikke hvordan du synger eller hva du synger. Bare du synger noe du selv liker. Det gir barnet følelse av nærhet og trygghet. Men det er klart synger du for en baby kan jo ikke barnet uttrykke seg, da... ;o)

Ja ja små barn kan være litt for ærlige til tider.

Jeg fikk en kommentar fra jenta mi idag. Vel, på nyttårsaften så vi en fantastisk kavalkade på TV med en parodi på Svanesjøen -"Svinesjøen". Svanen var her en gris med en fantastisk gedigen rompe. Helt herlig! Idag morges står jeg i trusa og jenta ser på meg: "Mamma! Du har like stor rompe som den grisen på TV, du."

Heldigvis vet jeg at min bakdel ligger helt på gjennomsnittet men hadde den vært stor.......

Haha de kan få sagt det!

ja, de sier alt rett ut. Da jeg jobbet i barnehage ble jeg fortalt litt av hvert.

Gjest mirakel*2?

De er nådeløse, de små!

det verste er jo at de sier sannheten, akkurat det de synes. En får bare trøste seg med at de har et annet syn på hva som er fint. Hadde du tatt på deg en krone og en glitrende kappe rundt deg hadde du sikkert vært helt superfin

De er nådeløse, de små!

Jeg likte uttrykket nabokjerringkveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...