MIrachel Skrevet 13. august 2000 Del Skrevet 13. august 2000 Etter en periode med netter hvor Robin våknet 3-4ganer pr natt, fikk jeg "beskjed" fra helsestasjonen om å gi han mer fast mat (jeg hadde til nå bare gitt han grøt om kvelden). Vel som sagt så gjort. Om morningen får han pupp. I 10-tiden får han havregrøt med banan eller noe annen frukt + pupp. I 13-tiden får han brødskive m/leverpostei + vann ved siden av. Etterpå får han pupp(hvis han vil ha). I 16/17-tiden får han middag (enten potet m/ grønnsaker eller 8mnd glasset til Nestle) + pupp hvis han vil ha etterpå. Til kvelds får han grøt som blandes med morsmelk (ca 100ml melk som blandes ut) Men alikevel våkner han om nettene som får. Prøver jeg å roe han eller gi han vann, skriker han som en "stukken gris". Er dette bare snakk om vane som må brytes, elelr økte jeg matmengden for fort for han (stakkar liten..)?? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2160-ble-det-for-mye-for-fort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 16. august 2000 Del Skrevet 16. august 2000 Kjäre Mirachel. Du skriver ikke noe om hvor gammelt barnet ditt er, men nok mat får han i allefal. Ca 4 måltider burde holde. Mange har erfaring fra at det ikke blir noe bedre med nattesövnen selv om barnet får mye fast föde om kvelden. Ofte er det en uvane at det våkner og andre ganger er ikke barnet eldre enn at det å våkne om natte for å få pupp er ganske normalt. Jeg anbefaller deg å ta kontakt med helsesöster som kjenner dere for å få råd i forhold til å endre på sövnmönsteret om det er det du önsker. Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2160-ble-det-for-mye-for-fort/#findComment-8552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.