Gå til innhold

Trene bort sprø knitring i nakken?


Gjest Hjeeeelpja

Anbefalte innlegg

Gjest Hjeeeelpja

Nå begynner jeg å bli småsprø, jeg håper noen her har gode råd!

Problemet er nakken, etter en betennelse for noen år siden har jeg hatt kroniske knitre-knuseglass-sprø-lyder konstant i hodet-nakken når jeg rører på hodet.

Ved den minste millimeters rørelse kommer disse lydene, og det er ikke til å holde ut.

Det høres alltid ut som hodet rives av meg!

Til tross for disse sinnsyke lydene, har jeg merkelig nok nesten ingen smerter, men er ofte trett og sliten i nakken.

Anstrenger jeg meg og holder hodet lenge oppe, til.eks. bilkjøring, kommer smerter også. Men det er mest smerteløst, det er lydene som er den kroniske og grusomme plagen.

For noen år siden ble jeg henvist til fysioterapi, der ble nakken strekket og tøyd.

Ble ikke bedre av behandlingen (heller motsatt) , men fikk istedet smerter og sluttet.

Finnes det noen måte å trene vekk disse kroniske og småsprø knitre-knuseglass-lydene etter alle disse årene? Noe treningsopplegg (eller kansje laser, ultralyd) ?

Problemet kom (som skrevet) etter en flere ukers betennelse i nærheten av nakken, rettere sagt i leddkapselen (sjeden) til kjeven på samme side.

Leddkapselen til denne kjevesiden ble ødelagt og væsken rant ut (kronisk leddsmell etterpå fordi dempingen er ødelagt).

Vanlig røntgen av nakke og kjeve viste ingenting galt. Skal til CT og MR etterhvert nå, men håper på beroligende råd her inntil videre.

Det hadde vært flott å høre om noen med slike kroniske plager som har greid å bli kvitt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...