Gå til innhold

En er som en, to er som ti???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Paloma

2

• kizmiaz

2

• asterix

1

• incinta

1

Mest aktive i denne tråden

Jamen hva GJØR man da? Hehe.. jeg er gravid for første gang og akkurat det der er noe jeg tenker mye på. Samme som Mom33 sier, hva gjør jeg hvis jeg triller en laang tur og ungen plutselig begynner å hyle fordi han har diare langt oppi nakken og vi er en halvtime hjemmefra? Greit nok om sommeren, da kan jeg vel bytte i enhver grøftekant, men hvis det regner eller er kaldt?

Usj, alt man skal bekymre seg for. Jeg kommer til å barrikadere meg innendørs til han kan gå. Evt korte turer rundt blokka, hehe ;)

Tja, si det ;-)

Jeg merker iallefall at jeg har blitt mye mer avslappa i forhold til slike ting og vet at alt går når man bare må..

Hvis babyen bæsjer langt oppover ryggen og ligger i vogna, skifter jeg på få minutter i vogna. Jeg får iallefall tørka av det verste og spyler ungen når jeg kommer hjem ;-)

Jeg blir nesten flau når jeg tenker tilbake på da eldstemann var nyfødt og hadde en svær buse i nesa. Jeg turde ikke engang putte en bomullspinne forsiktig i nesa og negler hadde jeg ikke.. Svigerinna mi som ennå ikke hadde fått barn prøvde desperat å pille ut busen så f*o*r*s*i*k*t*i*g hun kunne. Vi klarte det tilslutt og det føltes som en stor bragd *hihi*

Jamen hva GJØR man da? Hehe.. jeg er gravid for første gang og akkurat det der er noe jeg tenker mye på. Samme som Mom33 sier, hva gjør jeg hvis jeg triller en laang tur og ungen plutselig begynner å hyle fordi han har diare langt oppi nakken og vi er en halvtime hjemmefra? Greit nok om sommeren, da kan jeg vel bytte i enhver grøftekant, men hvis det regner eller er kaldt?

Usj, alt man skal bekymre seg for. Jeg kommer til å barrikadere meg innendørs til han kan gå. Evt korte turer rundt blokka, hehe ;)

Da går man fort :-)

Hilsen

Gjest Calóni

Jeg har hørt "En er ni og to er ti", jeg. Hvilket insinuerer at det å få ett barn setter livet på hodet, men at det ikke er like stor omveltning dersom man velger å få nummer to eller tre. Men jeg vet ikke hva som stemmer angående det uttrykket, jeg ser at andre her har andre versjoner.

Ja, det stemmer. Derfor tør ikke jeg få nr. 3... ;o)

Men det er veldig stas med barn da, og det later til at krefter og evne til å organisere hverdagen øker proporsjonalt med antall barn. Jeg ser jo at folk med mange barn håndterer det fint selv om jeg ikke kan begripe hvordan de greier det.

Så konklusjonen blir selvsagt at det er verdt det, dersom begge ønsker det. Men det er også helt i orden å stoppe etter ett barn, dersom en tror det blir for mye med fler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...