Gå til innhold

Når kan man reise fra babyen? (langweekend)

Anbefalte innlegg

Gjest nårreisebort?

Babyen vår er bare 4 mnd nå, så veit jo at det er litt tidlig nå, men hvor gammel må han være før vi kan reise på langweekend uten han uten at det får store konsekvenser for han..?

Vi trenger sårt å pleie forholdet vårt litt jeg og pappa'n...Så bare lurer med tanke på å planlegge..

Fortsetter under...

"store konsekvenser" tror jeg uansett ikke at det får. Men jeg hadde ikke klart å reise fra poden da han var under ett år mer enn en natt. Første gang han sov borte (hos besteforeldrene) helt alene var han nok 9 måneder tror jeg. Og han hadde da hatt svært mye kontakt med besteforeldrene sine.

Gjest jeritas

Heisann!

Jeg vil anbefale deg til å først være borte fra barnet ditt en natt,der du er tilgjengelig(i nærheten) om barnet skulle ha vanskeligheter meg å slå seg til ro på natten.

Jeg har mange barn og da mitt yngste barn var 6 mnd reiste jeg bort en lang helg,men det skulle jeg få angre på!

Barnet ble sykt(men var i beste hender hos bestemor!)men jeg hadde det slett ikke gøy der jeg var uten mulighet til å komme meg hjem før planlagt..

Så min beste anbefaling-prøv dere litt frem før du drar bort på en langweekend. Lykke til!

(Vet av erfaring at mange på dol er negative i forhold til å reise bort fra små barn.Men i familier der mor og far er totalt utslitt,vil både liten og stor få det bedre om mor og fra får mulighet til å "hente seg litt inn" i ny og ne-min mening!)

Støtter fullt ut jeritas forslag om å prøve seg litt frem først. Kan være greit å teste hvordan du selv reagerer også. ;-)

For øvrig synes jeg ikke det gir så mye mening å si en bestemt alder fordi dette er så individuelt. Det kommer an på barnet, på amming, på hvem som kan passe barnet, på helse, på foreldrene og hvor nødvendig det er å reise fra barnet.

Å pleie forholdet kan absolutt være en legitim grunn og i barnets interesse.

mvh

Finnes nok ingen fasitsvar her. Du må bare kjenne på magefølelsen din. Men å reise bort en langweekend første gang du er borte fra barnet er kanskje ikke så lurt? Har dere nær familie i nærheten så prøv ut med en natt i første omgang, for å se både babyens og din egen reaksjon på atskillelsen.

Gjest Elextra

Finnes ingen fasit og jeg tviler på at barnet ville ta skade av det om dere var borte en helg allerede nå, forutsatt fink og snill barnevakt.

Men tror selv ikke jeg ville reist fra barnet mitt før det var nærmere året. Begge våre var vel ca. 14 måneder da vi forlot dem for en langhelg første gang.

Nummer to hadde vi med på en langhelg da han var 4-5 måneder. Hvordan en slik helg arter seg spørs jo veldig på barnet, vår yngste var en veldig rolig baby. Når vi hadde "fri" fra eldstemann føltes det omtrent som om pappaen og jeg hadde en helg sammen bare vi to.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...