Gå til innhold

Vonde bryster


Pregnasaurus

Anbefalte innlegg

Pregnasaurus

Min sønn på 12 uker er nå endelig begynt å sove litt mere enn 3-4 timer i slengen på natten. Det begynner å bli 5-6 timer og her i natt sov han nesten 8 timer, men da måtte jeg desverre vekke ham, da mine pupper var ganske så overfylte. Har jo liksom gledet meg til at han skulle sove lenge, men det er jo heller ikke direkte godt å våkne med sprengte bryst.......

Innstiller puppene seg på å få ammefri om natten, eller må jeg våkne med store lekasjer alternativt vekke ham for å få i ham mat?

Takknemlig for svar

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De innestiller seg stort sett etter barnet. Men det kan ta noen dager.

Det er forresten ganske vanlig å lekke om natten, det går seg til etterhvert. Tror det gikk 3-4 mnd før jeg kunne sove uten BH.

Men det vil selvsagt være ganske fulle matfat om morgenen, det blir du nok ikke kvitt så lett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Pregnasaurus. Ja det er skuffende når du endelig kan få sove litt mer at det likevell ikke går slik pga melkespreng. Som også en annen har svart deg så vil det ta litt tid før brystene innstiller seg på lengre tid om natten. Når du da våkner så melk ut litt melk for hånd slik at du letter sprengen. Dette kan du gjøre på sengekanten. Da øker du ikke produksjonen. Etterhvert vil det du antagelig kunne sove lenger og lenger. Pass på at du ikke får tilstoppede melkeganger. Da kan det hende at du en periode må tømme brystene litt mer selv om du ikke vekker barnet ditt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...