Gå til innhold

Strømpebukser med laaange ben??? Hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Ja nå er jeg vel så langt utenfor tema som det går an å komme, men erfaringsmessig sitter det enormt med kunnskap her hos DOL damene :-)

Jeg har LANGE ben, og de er nokså kraftige også. Og når jeg da skal kjøpe strømpebukser, sånne tynne, så er alltid strømpebuksa for kort. Eller så er den så vid i livet at den sklir ned likevel. Og jeg er så uendelig lei av å gå med sagge-strømpebukse når jeg skal ut og være pen dame...

Stayups er heller ikke noe godt alternativ. For det første pleier de å rulle, og for det andre er ikke skjørtet jeg skal bruke denne gangen særlig langt så de vil synes når jeg sitter og det er jo ikke alltid så heldig...

Så er det noen der ute som vet om strømpebukser som er lange i bena????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216284-str%C3%B8mpebukser-med-laaange-ben-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor25

Jeg har også laaange ben og det å handle bukser har alltid vært et stort problem. Nå bruker jeg strømpebukse så sjeldent at jeg ikke har tenkt på at det også kan være et problem. Men sist jeg skulle handle strømpiser så var det en butikkdame som sa jeg burde kjøpe Oroblue for disse var visst ekstra lange i bena.

Gjest Elextra

Er det ikke bare å kjøpe stor nok størrelse, da? Som oftest er jo størrelsen en funksjon av masse (vekt) og lengde.

LaMote og lignende billiglongs er ofte slaskete og kan sikkert bli vide i livet. Men kjøper du f.eks. Wolford (dyrt!) eller Oroblue tror jeg de vil sitte i livet, selv om du kjøper en størrelse større enn du først ville valgt.

Gjest Valnøtt

Er det ikke bare å kjøpe stor nok størrelse, da? Som oftest er jo størrelsen en funksjon av masse (vekt) og lengde.

LaMote og lignende billiglongs er ofte slaskete og kan sikkert bli vide i livet. Men kjøper du f.eks. Wolford (dyrt!) eller Oroblue tror jeg de vil sitte i livet, selv om du kjøper en størrelse større enn du først ville valgt.

Problemet er at som regel er de største størrelsene også altfor korte...

Men jeg har ikke forsøkt oroblue, så de skal jeg kjøpe sporenstreks og teste. De hadde nemlig en størrelse for kvinner over 180 cm.

Utrolig hva man kan ha trøbbel med...

Gjest Valnøtt

Jeg har også laaange ben og det å handle bukser har alltid vært et stort problem. Nå bruker jeg strømpebukse så sjeldent at jeg ikke har tenkt på at det også kan være et problem. Men sist jeg skulle handle strømpiser så var det en butikkdame som sa jeg burde kjøpe Oroblue for disse var visst ekstra lange i bena.

Heh...

Fant hjemmeside med Oroblur på. De har en størrelse som er for damer som er over 180 høye. Jeg skal teste sånne så får vi se om de passer.

Tusen takk for tipset :-)

Gjest Elextra

Problemet er at som regel er de største størrelsene også altfor korte...

Men jeg har ikke forsøkt oroblue, så de skal jeg kjøpe sporenstreks og teste. De hadde nemlig en størrelse for kvinner over 180 cm.

Utrolig hva man kan ha trøbbel med...

For korte strømpebukser er i hvertfall veldig ubehagelig?

Selv er jeg ikke langt unna 1,80 høy, ikke spesielt kraftig, men langt fra tynn, og har kun erfart dette om jeg har kjøpt for liten størrelse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...