Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn på 9,5 6,5 og 3,5 år.

Er det forsvarlig å la barna være hjemme alene i ca 30 minutter mens jeg går en luftetur med bikkja om kvelden?

Det er snakk om når minstemann har lagt seg og sovnet til kvelden og de to eldste er våkne.

Jeg tar med mobil.

Vi bor i en stille blindvei og eneste nabo er min mor og far som bor 70 meter unna.

Jeg kommer til å passe på at min mor er hjemme.

De to eldste er vant til å være litt alene når jeg er i butikken o.l

Ville dere gjort det?`

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216285-v%C3%A6re-alene-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det høres greit ut synes jeg. De kan få tak i deg eller besteforeldre. Du er ikke så langt unna hvis en evt krise skulle oppstå. Man kjenner sine egne barn best.....

Jeg stoler på jentene, de ringer heller en gang for mye.

Det jeg er mer bekymret for er om lillemann blir redd hvis han skulle våkne.

Han våkner aldri før 23 om kvelden, men det hadde jo vært typisk :-)

Jeg er vel egentlig ganske pysete av meg så når jeg spurte min svigermor om dette fikk jeg klar beskjed om at nå var det på tide at jeg begynte å stole på dissa jentene mine :-)

Hilsen

Jeg stoler på jentene, de ringer heller en gang for mye.

Det jeg er mer bekymret for er om lillemann blir redd hvis han skulle våkne.

Han våkner aldri før 23 om kvelden, men det hadde jo vært typisk :-)

Jeg er vel egentlig ganske pysete av meg så når jeg spurte min svigermor om dette fikk jeg klar beskjed om at nå var det på tide at jeg begynte å stole på dissa jentene mine :-)

Hilsen

Ja det skulle vel eldstejenta de klare å ordne opp i dersom minsten våkner. Prøv en kortere tur første gangen, så utvider du etterhvert. :) Det vil gi barna dine mere selvtillit også dersom du lar de være alene i små perioder. Jeg vet om barn som går alene hjem i første og andre klasse, og de er gjerne alene flere timer...desverre. Så nyt du din lille kveldstur med god samvittighet!

Annonse

Ja, det ville jeg absolutt ha gjort (dersom ikke de to eldste var av typen som ville revet ned huset sammen så snart de hadde anledning, og til det har de vel både feil kjønn og feil personlighet, etter det du skriver).

Nei, da ville jeg nok ikke vurdert det :-)

De er fornuftige og gjør som de får beskjed om.

Hilsen

Ja, det hadde jeg gjort.

Jeg har latt ungene være aleine i huset mens jeg har henta den andre i bhg eller på SFO. 15-20 minutter, det fikser både 6,5 åringen og 4-åringen min.

Vi har også besteforeldrene til ungene i nabohuset i tilfelle det skjer noe er jo det en ekstra sikring...

Ja, det hadde jeg gjort.

Jeg har latt ungene være aleine i huset mens jeg har henta den andre i bhg eller på SFO. 15-20 minutter, det fikser både 6,5 åringen og 4-åringen min.

Vi har også besteforeldrene til ungene i nabohuset i tilfelle det skjer noe er jo det en ekstra sikring...

Hadde ikke stolt på min 3,5 åring alene sammen med jentene i våken tilstand. Han finner på masse rart :-)

Men sovende føler jeg meg igrunn trygg sålenge jentene ringer meg med en gang hvis han skulle våkne.

Hilsen

Annonse

Bris1365380442

Ja, det synes jeg godt du kan gjøre. Jeg var en god del alene hjemme fra jeg var ti, da moren min døde. Følte meg stor nok til det. Gikk ikke å la meg før pappa kom hjem, men var alene på ettermiddagen/kvelden. Sønnen min var alene mens jeg stakk ned til butikken på hjørnet fra han var seks år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...