Gå til innhold

Vi slapp ikke unna med spysjuka light :-(((

Anbefalte innlegg

I en hel uke har papsen og de to eldste vært litt tufse med småkvalme innimellom og ellers litt hodepine. Det går spysjuka her vi bor nå, så vi har vel egentlig vært glade for at vi slapp unna med en light-versjon... I går kveld ved 21-tida våkna femåringen og spydde i senga og på gulvteppet på rommet sitt. I natt har hun spydd fire ganger i bøtta ved senga si. Hun droppa å vekke oss når hun spydde, så bøtta var "full" (og vi fikk en god natts søvn ;-/).

Nå satser jeg virkelig på at vi andre slipper unna....

Takk for oppmerksomheten. Måtte bare få det ut ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216288-vi-slapp-ikke-unna-med-spysjuka-light/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

5

• tiliti

3

• Mirabell

2

• kaffepiken

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg føler med dere, jeg hater omgangssyke og blir helt svett når jeg leser innlegg her om at den "går".

Heldigvis bor dere laaangt unna oss, og her går den _ikke_ * selvbedragende ønsketenkning *

For ikke så lenge siden gikk det spysjuka på Østlandet og jeg gikk med et håp om at ingen skulle ta med seg smitta hit vi bor!!!!

Spysjuka er no' dritt, ja!! Og enda verre når vi er fem i familien...kan jo bare håpe på at vi andre slipper unna :-/

I helga er det et svært arrangement her hjemme som mannen min er delvis ansvarlig for. Super fest på lørdag kveld og vi har gleda oss lenge! Enten får vi alle bli syke idag eller vente til over helga!!!

Her var minstemor syk med omgangssyke hele forrige uke. Kastet opp fra mandag til fredag og hadde 39,5 i feber et par av dagene. Hun var helt slapp og lå bare og døset hele tiden. Ingen av mine barn har noensinne hatt det så ille som denne runden.

Men nå ser det heldigvis ut til å gå bedre. Resten av familien ser ut til å ha styrt unna.

Her var minstemor syk med omgangssyke hele forrige uke. Kastet opp fra mandag til fredag og hadde 39,5 i feber et par av dagene. Hun var helt slapp og lå bare og døset hele tiden. Ingen av mine barn har noensinne hatt det så ille som denne runden.

Men nå ser det heldigvis ut til å gå bedre. Resten av familien ser ut til å ha styrt unna.

Huff da...her ser det heldigvis ut til at det er raskere overstått. Femåringen løper nå rundt på gulvet og leker popstjerne sammen med lillesøstra. Nå vil hun ha mat! Feber har hun heldigvis ikke hatt. Satser på at dette er kjapt overstått!

Det dumme er at lillesøster i et ubevoktet øyeblikk drakk av storesøsters brusflaske :-/

Annonse

Hos oss fikk vi spysyke alle fire denne gangen. Først lillebror og til sist jeg, fire døgn senere. Mye sengetøyvask og full pakke *grøsser*

Æsj, håper da virkelig at vi andre slipper... Hvor lenge var hver enkelt av dere syke og hvor kjapt ble dere smitta?

esj og fysj. Spysjuke er noe av det værste... Husker lillesøster hadde det med jevne mellomrom hele tiden de første 3 mndr i bhg. Det ga seg ikke før bhg tok en kraftig innskjerping av rutinene såvidt jeg husker.

Minstemor på 20 mnd har ennå ikke hatt spysjuka.... Veldig spent på om hun har medfødt immunhet ;-)

PS: Hun har ikke begynt i barnehagen ennå.

Jeg føler med dere, jeg hater omgangssyke og blir helt svett når jeg leser innlegg her om at den "går".

Heldigvis bor dere laaangt unna oss, og her går den _ikke_ * selvbedragende ønsketenkning *

Godt det er flere enn jeg som får skrekk når jeg hører at det "går".

Lillebror kastet opp en kveld for 3 uker siden,bare en gang men var veldig slapp.

Utpå natta våknet han og bare måtte ha mat!!!

Håpet er jo det at dette var spysyka vår i år.....

Hilsen

Annonse

Minstemor på 20 mnd har ennå ikke hatt spysjuka.... Veldig spent på om hun har medfødt immunhet ;-)

PS: Hun har ikke begynt i barnehagen ennå.

Ammes hun enda, eller er det slutt?

Jentungen min fikk omgangssjuke første gang et par-tre uker etter ammeslutt. Jeg nekter å tro at det var tilfeldig :-(

Æsj, håper da virkelig at vi andre slipper... Hvor lenge var hver enkelt av dere syke og hvor kjapt ble dere smitta?

Lillebror kastet opp om natten. Neste dag var han nokså OK, men han hadde dårlig apetitt i 2-3 dager. Storesøster kastet opp et knapt døgn senere, var fin dagen etter, men hadde ny runde med spying to døgn etter første runde. Far i huset ble dårlig 2,5 døgn etter førstemann, jeg ble dårlig nesten 4 døgn etter. Jeg var superslapp i ett døgn etter spyingen. (Muskelverk, slapp og "sovesyke")

Det kan virke som inkubasjonstiden kan variere fra 1-4 dager. Men vi har hatt runder tidligere hvor bare en eller to har blitt syke, så det kan jo gå bra! Lykke til!

Håper dere er bedre nå, spysjuke er noe av det verste.

God bedring da!

Takk:-)

Frøkna med spysjuka løper rundt på gulvet og danser rock'n roll for full musikk akkurat nå. Hun skulle plutselig ha tre brødskiver og deretter sov hun i nesten tre timer. Nå er fargen på vei tilbake i kinnene og lunsjen kom ikke opp igjen *hurra*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...