Gå til innhold

Morgenrutiner med tre barn

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg ikke igjen i at guttebarn er så enkle.. Her går diskusjonene heftig hver morgen. Det jeg finner fram er aldri bra nok...

Sånn har begge guttene mine vært. Den minste er fortsatt sånn, men den eldste er ikke så pirkete lenger.

Jeg tror nok egentlig ikke at verden er så enkel at dette kun er avhengig av kjønn. På mine to er imidlertid dette en tydelig kjønnsavhengig egenskap :-)

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• waxo

5

• ....AV

5

• Lillemus

4

• kaffepiken

3

Mest aktive i denne tråden

Må bare si at jeg er glad jeg voks opp i en tid da mammaene var hjemme. Glad jeg fikk sove så lenge jeg ville. Ingen andre kunne erstatte den tryggheten mor ga meg da jeg var barn. Da kunne vi sove så lenge vi ville, kunne leke så mye vi ville, det var alltid flere nabobarn å leke med. Vi fikk utvikle oss på en sunn måte fordi det ikke var noe stress.

Du gikk ikke på skole du eller? :-)

Hilsen

Vi sparer vanvittig mye tid på morgnen med å lage nister kvelden før, vi mører mens vi lager kveldsmat. Vi legger frem klær kvelden før, rett etter barnetv, også står jeg opp litt før deg. Jeg er stort sett alene på morgnene, men om mannen hadde vært tilgjengelig hadde han selvsagt hjulpet til, det skulle bare mangle. Jeg har forøvrig "bare" to barn.

"...6,5 åringen bryr seg nesten ikke..."

Er det ikke fint med guttebarn på den måten? Kun krav til at klær skal gli relativt lett av og på og ikke være ubehagelige, så er farger og denslags underordnet?

Nå har ikke datteren min vært av de verste, men du verden så mye enklere lillebroren er mht. klær allikevel.

* krysser fingrene for at det varer *

Han har jo stort sett forhåndsgodkjent klærne da... men i motsetning til søsteren er ikke klær et stort tema.

Jeg vet han har kamo-bukser på ønskelisten, men jeg står i mot.Og jeg tror nok han er den eneste 6-7åringen som jubler når han får nye ullfleecebusker...

Vi har 3 unger på 1, 3 og 6 år. (En på skolen, og 2 i bhg)

Begge foreldre står opp 6.30, og hjelper de av ungene som allerede er våkne.

eldstemann klarer å kle på seg, vaske seg og pusse tennene sjøl, mens pappa dusjer. Etterpå går de ned på kjk og spiser frokost.

Mellomste må ha litt hjelp, men klarer veldig mye sjøl. Mamma dusjer mens ho kler på seg, vasker seg og pusser tennene.

Pappa henter minsten, og kler på ham, mens mamma spiser frokost.

De to minste spiser frokosten sin i bhg.

Så tar mamma med eldstemann i sin bil til jobben/skolen, og pappa de to andre til bhg og kontor. Alle er "på plass" før 8.

Niste smører vi til alle 5 kvelden før, og legger på kjølerommet. Veldig kurant å gjøre samtidig med kveldsmatsmøring. Sparer en for masse plunder på morgenen, iallefall!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...