Gå til innhold

Sexy småjenteklær, for n-te gang...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• org

4

• Torv

4

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

Både mor og far her i gården synes denne type markedsføring er kvalm. Som innkjøpssjef i klesdepartementet kan jeg bli så provosert at jeg styrer unna butikker med slik reklame i lange tider etterpå.

Vi vil se barn som er barn. Og vi vil ikke minst at våre barn skal få være barn.

mvh

Jeg har ikke jenter, men jeg blir utrolig provosert på vegne av barna.

I tillegg tror endel klesprodusenter at vi foreldre er helt tett i toppen, som ikke legger merke til denne fokuseringen.

Jeg har en niese på 9 år, som siden hun var 5-6 år har vært veldig fokusert på reklamebildene, klær, kropp etc. Til tross for at hennes mor har nøye utvelgelse på klesfronten.

Dette er ikke annet enn trist-trist! Og jeg er tilbøyelig til å boikotte pikeklær med slik reklame - altså motsatt virkning enn det reklamen skal ha.

PS.....når det gjelder gutteklær, har jeg snart halsen full av tall, flammer og dødningehoder da........men akk, et er jo ingenting imot disse jenteklærne!

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønte artikkelen.

Bildene er helt bak mål. Men klærne som er vist, er etter dagens standard vanlige barneklær. badedrakten på det nederste bildet ser vi riktignok ikke helt. Men jeg hadde ikke reagert på akkurat disse klesplaggene om de hadde hengt på stativet i butikken.

Reklamebildene derimot, får det til å vrenge seg i magen.

Annonse

Bikinibildet var helt klart over grensen for meg. *Kvalm*! De to andre bildene var ikke så ille, men ille nok!!

Jeg er dog ikke motstander av at man kan kjøpe bikinitopp til småjenter hos H&M og tilsvarende,foreldrene kan velge selv, synes jeg.

Samfunnet vårt er veldig motsetningsfylt. Samtidig som seksualisering av barn er et område som heldigvis (fremdeles) er helt tabu, så utfordrer reklameindustrien også denne tabuen ved slike bilder og markedsføring. Rart at de tror at de når frem til foreldre med slikt budskap?

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønte artikkelen.

Bildene er helt bak mål. Men klærne som er vist, er etter dagens standard vanlige barneklær. badedrakten på det nederste bildet ser vi riktignok ikke helt. Men jeg hadde ikke reagert på akkurat disse klesplaggene om de hadde hengt på stativet i butikken.

Reklamebildene derimot, får det til å vrenge seg i magen.

Artikkelen tar for seg at barna instrueres i kom og ta meg blikk under fotoseansen.Barna får også instrukser om f.eks å holde hånda halvveis ned i buksa, og beskjed om å vri kroppen sin i ulike positurer som er totalt uakseptabelt for barn.

De som velger ut bildene, velger ut de bilder som tilsynelatende har mest seksuelle tilsnitt.

JAAAAA!!!!!!

Jeg er ikke interessert i at mine småjenter skal se ut som fristerinner.

Jeg kjøper absolutt ikke slike ting. Hva er den toppen egentlig godt for da???

Aner ikke. Jenta mi har brukt bare badebukse helt til nå nylig, da vi fant en badedrakt på salg...

-men jeg husker søstra mi var veldig opptatt av en bikini med "puppebeholder" hun arva da hun var 6 år :-)

Gjest girasol

Både mor og far her i gården synes denne type markedsføring er kvalm. Som innkjøpssjef i klesdepartementet kan jeg bli så provosert at jeg styrer unna butikker med slik reklame i lange tider etterpå.

Vi vil se barn som er barn. Og vi vil ikke minst at våre barn skal få være barn.

mvh

Amen til det!

Annonse

Bikinibildene var ekle, det i midten var ikke så voldsomt før man tenker over det.

Snuppa her ble fem på ettersommeren (august) i fjor og fikk i fjor sommer sin første badedrakt - kjempestas! Tidligere har hun brukt badetruse og vært meget fornøyd med det.

Hadde jeg sett disse jentene på stranda/på gata, så hadde jeg nok ikke reagert i det hele tatt. Synes folk legger seg litt vel mye opp i slikt.

At bildene kunne vært tatt på en litt "barnsligere" måte er jeg enig i, men jeg blir tydligvis ikke så provosert som mange andre her....

Hadde jeg sett disse jentene på stranda/på gata, så hadde jeg nok ikke reagert i det hele tatt. Synes folk legger seg litt vel mye opp i slikt.

At bildene kunne vært tatt på en litt "barnsligere" måte er jeg enig i, men jeg blir tydligvis ikke så provosert som mange andre her....

Enig, jeg hadde ikke reagert noe på dem om ikke det hadde blitt påpekt hvor "spekulative" de var...

Gjest Så enig

Bra sagt.

Aner ikke. Jenta mi har brukt bare badebukse helt til nå nylig, da vi fant en badedrakt på salg...

-men jeg husker søstra mi var veldig opptatt av en bikini med "puppebeholder" hun arva da hun var 6 år :-)

Vi var i syden i sommer, og jeg hadde bare med badedrakt til jentene mine. Kjøpte derfor bikini til dem der, for at de skulle kunne bruke badebukse. Men du og du så stas det var med "BH'en".

Vi inngikk det kompromisset at de fikk bruke den når vi var inne på rommet eller ute på verandaen, ikke nede ved bassenget eller i sjøen.

Merkelig egentlig at så små jenter synes det er så stas med "BH"?

Vi var i syden i sommer, og jeg hadde bare med badedrakt til jentene mine. Kjøpte derfor bikini til dem der, for at de skulle kunne bruke badebukse. Men du og du så stas det var med "BH'en".

Vi inngikk det kompromisset at de fikk bruke den når vi var inne på rommet eller ute på verandaen, ikke nede ved bassenget eller i sjøen.

Merkelig egentlig at så små jenter synes det er så stas med "BH"?

Det er selvølgelig stas å kunne ha på seg noe som de ser på som en voksen ting vettu :)

Jeg ser ikke sammenlikningen i det hele tatt.

Mye på grunn av at jeg ikke klarer å tenke i de baner når det gjelder barn.

Derfor har datra fått ha bikini så ofte og mye hun vil. Og jeg kan faktisk ikke fatte at det er noe "galt" eller seksualisert ved det.

Nå foretrekker hun selv badedrakt, for det er mye bedre å svømme i, synes hun.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...