Gå til innhold

Jeg trenger deres råd!

Gjest Skriver uten signatur i dag

Anbefalte innlegg

Jeg mener at denne jenta faktisk HAR foreldre som ønsker å oppdra barnet sitt.

Hvis dere ønsker dere barn, kunne dere søkt om adopsjon i utgangspunktet og ikke blitt fosterforeldre, selv om det selvfølgelig er mye bedre økonomiske betingelser.

Da FÅR dere jo penger, i stedet for å betale penger.

Risken er jo den, at i de fleste barneverntilfeller, sitter det et par foreldre og har mistet barnet sitt og vil ha det igjen.

Det er noe annet om man ikke vil vite av dem. Da er det bare å adoptere i vei...

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trompet

14

• bb71

2

• Xiao Tao :-D

1

• meni1365380946

1

Gjest Rett og slett

Regner med at du er klar for å adoptere fosterjenta når dommen har falt siden du kalle henne "jenta vår".

Det er jo viktig å få orden på familiekonstellasjonen før en hiver seg over nye barn en har lyst på.

Lykke til med rettsak,forelderskap og fosterbarn/adoptivbarn og alt det rotet du er midt opp i.

Men du har jo valgt det selv så slik er livet for deg fortida.

Gjest Rett og slett

Hvis dere ønsker dere barn, kunne dere søkt om adopsjon i utgangspunktet og ikke blitt fosterforeldre, selv om det selvfølgelig er mye bedre økonomiske betingelser.

Risken er jo den, at i de fleste barneverntilfeller, sitter det et par foreldre og har mistet barnet sitt og vil ha det igjen.

Det er noe annet om man ikke vil vite av dem. Da er det bare å adoptere i vei...

Så slipper a-foreldre å vite hvem som er opprinnlig foreldre osv.En såkalt anonym adopsjon,men er det til gavn for a-barnet,da?

Jeg sliter litt der ettersom jeg selv har brukt flerfoldige tusner av kroner for å finne igjen mine opprinnlige foreldre.

Men det er jo vi a-barns problem ikke sant?

Det er klart at å ha et eldre fosterbarn boende hos seg har innvirkning på søknaden om å kreve andres barn til adopsjon.

Nå som partene ligger i en rettsak om krav på et annet barn er det duket for kompliserte forhold for både fosterbarnet og det a-barnet som også skal inn i denne "familien".

Ser en ikke det er vel skikket og egnetheten til å være fosterforelder og a-forelder litt tynn.

Fosterbarn er ikke "vårt" barn selv om det bor hos noen og a-barnet skal vel ikke være ndt for å forholde seg til et eldre fosterbarn i sitt liv langt borte fra sine egne.

Det er viktig å rydde opp i "familiforholdene" når en først begir seg ut på å ta til seg barn som om det var ens egenfødte barn slik som loven tilsier.

Ærlighet varer lengst og jeg er temmlig sikker på at a-søknaden vil bli behandlet på rett grunnlag om ALLE opplysninger kommer frem.

Føler for de andres skyld her inne å svare deg , at ingen krever å få andres barn... de som adopterer får tildelt et barn som ikke har foreldre til å ta seg av dem. Man KREVER IKKE å få andres barn . men ønsker å oppdra et barn som er tilgjenglig som kan overta etter oss via arv å som vi kan gi en utdannelse som kan være til barnets beste. Så om du ikke har fått dette etter dine adoptivforeldre så er du nok bitter også av den grunn. Men har du fått utdannelse å oppdragelse skulle du vel ha trått litt mer forsiktig???

Men som noen sier så er det jo også gener som kan gå i arv.. å uvisst hvorfor du ble adoptert så hadde nok de en grunn i utgangspunktet.

Føler for de andres skyld her inne å svare deg , at ingen krever å få andres barn... de som adopterer får tildelt et barn som ikke har foreldre til å ta seg av dem. Man KREVER IKKE å få andres barn . men ønsker å oppdra et barn som er tilgjenglig som kan overta etter oss via arv å som vi kan gi en utdannelse som kan være til barnets beste. Så om du ikke har fått dette etter dine adoptivforeldre så er du nok bitter også av den grunn. Men har du fått utdannelse å oppdragelse skulle du vel ha trått litt mer forsiktig???

Men som noen sier så er det jo også gener som kan gå i arv.. å uvisst hvorfor du ble adoptert så hadde nok de en grunn i utgangspunktet.

å jeg har jo sagt at du som er adoptert må vel ha en samling med viten om ditt opphav siden du har lett å brukt mange penger for å finne dine bio foreldre , hvorfor har du da angrepet disse adoptivforeldrene å fosterforeldren ? Mener du virkelig at det er bedre å vokse opp på en instutisjon enn i ett hjem? Eru helt på BÆRTUR eller?

Gjest Rett og slett

Når du stiller deg i kø for åå få adoptere andres barn er det vel en søknad om dette.

Å kreve å få tildelt andres unger er og blir en realitet når en skriver under på pairer til dette.At systemet er i et skjevt maktforhold som får a-foreldre til å innbille seg at de må vente på tur er det a-foreldrenes viten-posetivt eller negativt.

Men en ting som er sikkert er at ALLE adoptiv barn i Norge er ikke foreldreløse barn som er forlatt på en trapp ved et barnehjem eller ble unnfanget ved voldtekt.

Slutt med å være så utrolig naive og tenk mer på hva som gjør at barn faktisk blir skilt fra sine opprinelige foreldre og dette barnet vil nok finne ut av det selv om forhistorien virker autentisk nok.

Annonse

Gjest Rett og slett

å jeg har jo sagt at du som er adoptert må vel ha en samling med viten om ditt opphav siden du har lett å brukt mange penger for å finne dine bio foreldre , hvorfor har du da angrepet disse adoptivforeldrene å fosterforeldren ? Mener du virkelig at det er bedre å vokse opp på en instutisjon enn i ett hjem? Eru helt på BÆRTUR eller?

Jeg minner deg om at mine opprinnlige foreldre er ikke bioforeldre.Jeg vet hvordan bioen er for å få lage barn.

Jeg ble laget av en mann og kvinne som valgte å la meg være på et barnehjem de syntes var betryggende.Det de ikke var klar over at barnehjemmet var korrupt og lot seg kjøpe av noen tilfeldige kidnappere som ville adoptere meg.

Jeg er sikker på at min oppvekst ville ha vært mer fargerik,innholdmessig mer verdifull og i nærheten blandt mine egne om jeg hadde blitt på barnehjemmet eller et annet.Jeg kunne hatt en mer fargerik oppvekst,mer stabil og verdifull,mer nær mine egne og visst at jeg i allefall i værste fall kunne ha kommet til andre adoptanter i mitt eget fødeland enn her i Norge hvor sosiopatene bor.

Med stor fare for pepper skriver jeg alikevel..

Nå vet jeg jo ikke noe om bakgrunnen for denne jenta, men har fosterforeldre i nær vennekrets og de har alltid vært åpne for gjenforening selv om de selvfølgelig har fått nesten "foreldrefølelser" for barna.... dette er en del av og være fosterforeldre, ikke gjør dette til en kamp mellom dere om dette barnets biologiske foreldre er i stand til å ta vare på hun/ham! da er du ikke den reserveforelder du burde være!

Fortjener ikke dette barnet pappaen og mammaen sin om det er mulig?

Gjest Bort bort

Jeg minner deg om at mine opprinnlige foreldre er ikke bioforeldre.Jeg vet hvordan bioen er for å få lage barn.

Jeg ble laget av en mann og kvinne som valgte å la meg være på et barnehjem de syntes var betryggende.Det de ikke var klar over at barnehjemmet var korrupt og lot seg kjøpe av noen tilfeldige kidnappere som ville adoptere meg.

Jeg er sikker på at min oppvekst ville ha vært mer fargerik,innholdmessig mer verdifull og i nærheten blandt mine egne om jeg hadde blitt på barnehjemmet eller et annet.Jeg kunne hatt en mer fargerik oppvekst,mer stabil og verdifull,mer nær mine egne og visst at jeg i allefall i værste fall kunne ha kommet til andre adoptanter i mitt eget fødeland enn her i Norge hvor sosiopatene bor.

Så kom deg tilbake dit du hører hjemme da.

Med stor fare for pepper skriver jeg alikevel..

Nå vet jeg jo ikke noe om bakgrunnen for denne jenta, men har fosterforeldre i nær vennekrets og de har alltid vært åpne for gjenforening selv om de selvfølgelig har fått nesten "foreldrefølelser" for barna.... dette er en del av og være fosterforeldre, ikke gjør dette til en kamp mellom dere om dette barnets biologiske foreldre er i stand til å ta vare på hun/ham! da er du ikke den reserveforelder du burde være!

Fortjener ikke dette barnet pappaen og mammaen sin om det er mulig?

Ja da blir det pepper fra meg.Det innskriveren sier er st det er mulig for at det blir en rettsak ang, om barnet skal flyttes tilbake til foreldrene eller ikke. Det er ikke fosterforeldrene som er del i den rettsaken.. det er barnevernet som er den som de biologiske foreldrene går i rettsak mot. Derfor.. hold disse fostrforeldrene utenfor den saken. De har ikke noe med det å gjøre , men har den daglige omsorgen for barnet.å derfor satt dette barnets eksistens i sin sosialraport. Om de har foreldrefølelser for barnet så er det bra. å en sorg vil de nok oppleve , selv om de i utgangspunktet har hatt i bakhodet at barnet en gang kan bli tilbakeført til foreldrene, Det er sånn det er å være fosterforeldre.Så for all del ikke bland korta å si at de ikke er de reserveforeldren de burde være. Det er ikke det det er snakk om i det hele tatt. Fosterforeldrene har jo vært der for barnet å vil være det fortsatt selv om de får et adoptivbarn , som blir et fostersøsken til den som alt er der. Tenk dere om når dere ikke vet hva som er forskjellen på å være fosterforeldre eller adoptivforeldre. Et adoptivbarn har fått en trygghet for livslang tilhørighet i familien, det har ikke ett fosterbarn.

Når du stiller deg i kø for åå få adoptere andres barn er det vel en søknad om dette.

Å kreve å få tildelt andres unger er og blir en realitet når en skriver under på pairer til dette.At systemet er i et skjevt maktforhold som får a-foreldre til å innbille seg at de må vente på tur er det a-foreldrenes viten-posetivt eller negativt.

Men en ting som er sikkert er at ALLE adoptiv barn i Norge er ikke foreldreløse barn som er forlatt på en trapp ved et barnehjem eller ble unnfanget ved voldtekt.

Slutt med å være så utrolig naive og tenk mer på hva som gjør at barn faktisk blir skilt fra sine opprinelige foreldre og dette barnet vil nok finne ut av det selv om forhistorien virker autentisk nok.

Synes synd på deg jeg som ble satt vekk på barnehjem, som igjen ga deg til kidnappere som lot deg få en oppvekst utenfor barnehjemmet, som brukte sine penger på deg , som hadde onde hensikter med deg , å som ikke ble glad i deg, som hadde krevd å få deg , som hadde dratt deg fra landet du ble født i, så du kunne vokst opp med din familie som var så veldig bra for deg, som syntes det var det beste for deg å vokse opp med forskjellige barn fra forskjellige utgangspunkter, vel vitende om at det ofte blir konkuranse på liv å død i barnehjemmet , ja det kunne til og med vært et barnehjem med overgripere.

Så det er fryktelig synd på deg som ble fratatt opplevelser som store skuffelser når ikke mamma kom på besøk,eller at du ikke fikk det du trodde du kunne fått ved å forbli i barnehjemmet , som du beskriver som et dårlig barnehjem selv om dine mente at det var ett godt hjem. stakkars deg som har fått muligheten til et stabilt hjem i et stabilt samfunn, men som i stedet fikk ett liv i bitterhetens tegn fordi dine foreldre KREVDE å få adoptere deg etter at de KIDNAPPET deg. Heldigvis så skjer det ikke slike ting i Norge , men i ditt hode.

Gjest Rett og slett

Synes synd på deg jeg som ble satt vekk på barnehjem, som igjen ga deg til kidnappere som lot deg få en oppvekst utenfor barnehjemmet, som brukte sine penger på deg , som hadde onde hensikter med deg , å som ikke ble glad i deg, som hadde krevd å få deg , som hadde dratt deg fra landet du ble født i, så du kunne vokst opp med din familie som var så veldig bra for deg, som syntes det var det beste for deg å vokse opp med forskjellige barn fra forskjellige utgangspunkter, vel vitende om at det ofte blir konkuranse på liv å død i barnehjemmet , ja det kunne til og med vært et barnehjem med overgripere.

Så det er fryktelig synd på deg som ble fratatt opplevelser som store skuffelser når ikke mamma kom på besøk,eller at du ikke fikk det du trodde du kunne fått ved å forbli i barnehjemmet , som du beskriver som et dårlig barnehjem selv om dine mente at det var ett godt hjem. stakkars deg som har fått muligheten til et stabilt hjem i et stabilt samfunn, men som i stedet fikk ett liv i bitterhetens tegn fordi dine foreldre KREVDE å få adoptere deg etter at de KIDNAPPET deg. Heldigvis så skjer det ikke slike ting i Norge , men i ditt hode.

Du lirer av deg en masse sprøyt rundt meg som du ikke trenger å spre rundt på nettet.

Hvordan kan du vite at jeg kom til å bli på et barnehjem som mine foreldre plukket ut?

Vet du noe om hvorfor jeg ble adoptert.Vet du at min a-mor fikk panikk over at kanskje min mor kunne dukke opp å hente meg før hun fikk meg ut av barnehjemmet.

De argumenter jeg leser her er de samme som staten bruker for å unngå erstatningskravet på vel 10.millioner.

Har du meldt til å vitne for staten i min sak?

Du lirer av deg en masse sprøyt rundt meg som du ikke trenger å spre rundt på nettet.

Hvordan kan du vite at jeg kom til å bli på et barnehjem som mine foreldre plukket ut?

Vet du noe om hvorfor jeg ble adoptert.Vet du at min a-mor fikk panikk over at kanskje min mor kunne dukke opp å hente meg før hun fikk meg ut av barnehjemmet.

De argumenter jeg leser her er de samme som staten bruker for å unngå erstatningskravet på vel 10.millioner.

Har du meldt til å vitne for staten i min sak?

Jeg siterer bare det du påstår skjer med ALLE barn som blir adoptert,du sier jo i flere innlegg at slik er det..

Du påstår at adoptivforeldre Krever å få adoptere et barn. noe du vet ikke stemmer.Hvorfor er du da så kreativ med å finne på ting som ikke er rellevant?Du vet alt for lite om hva som er saker i de tusen hjem. Du sier at adoptivforeldre kidnapper barn, ja alt du sier henger jo ikke på greip...

Har du noen gang fått noe fra den norske stat som har vært til byrde for deg? Nei du har bare krevd av den norske stat at de skal ordne opp for deg , det du mener myndighetene i ditt fødeland har gjort deg urett, At du mener du har krav på erstatning har ikke noe med hva som er best for enkelte barn verden over.Å du sprer negativt budskap om ALLE som adopterer.

Det har du ingen rett til. å må tåle å få tilbake ,om det så sårer deg. Desverre.

Å det er du selv som har spredd disse sakene på internett gjennom flere år , så ikke ta den..

Annonse

Det er ikke fosterbarnet som vedkommende skal søke adopsjon for, men de har fått en uttallelse om at b.v. regner med at det vil bli i fosterhjemmet til det blir voksent. Da foreldrene antagelig er i den situasjon at de ikke egner seg for omsorgen i overskuelig framtid.

Det er det vedkommende mener da hun sier at vi regnet med at hun ville bli der.Å regne med er ikke det samme som sikker, men de har påtatt seg å være der for barnet så lenge hun trenger dem. å trodd at det skulle bli for bestandig , men har alikevel hatt det i bakhodet at det kan bli forandringer , med det det innebærer..

Livssituasjonen er allerede forandret for fosterjenta og fosterfamilien og opprinnlige foreldre til jenta.

Å ligge i rettsak om tilbakeføring av et barn til hennes foreldre og samtidig søke om å bli a-foreldre er 2 store forandringer i enhver livssituasjon.

Det er vel ikke tilfeldivis litt "for mye" å håndtere eller er det slik at fosterforeldre og kommende a-foreldre er superforeldre?

Om retten finner grunn til at fosterdatter skal være plassert hos dere håper jeg BUFdir vurderer dere som a-forelder til et fremmed a-barn mer nøye enn vanlig da det er tøft å ha ansvaret for 2 barn som ikke er av ens eget kjøtt og blod!

Om retten finner at dere ikke skal ha videre daglig omsorg for deres fosterdatter håper jeg BUFetat også følger nøye opp hva slags a-barn dere skal ha ettersom dere definenrer fosterdatteren deres som "vår".

Selvfølgelig omtaler de barnet som "vår" det er da den naturligste ting i verden. Vår er jo at det er flere som er der for barnet altså ikke bare min. å der kan man fort innlemme foreldre besteforeldre venner osv så da er det jo helt greit.

Det er ikke fosterbarnet som vedkommende skal søke adopsjon for, men de har fått en uttallelse om at b.v. regner med at det vil bli i fosterhjemmet til det blir voksent. Da foreldrene antagelig er i den situasjon at de ikke egner seg for omsorgen i overskuelig framtid.

Det er det vedkommende mener da hun sier at vi regnet med at hun ville bli der.Å regne med er ikke det samme som sikker, men de har påtatt seg å være der for barnet så lenge hun trenger dem. å trodd at det skulle bli for bestandig , men har alikevel hatt det i bakhodet at det kan bli forandringer , med det det innebærer..

Hvordan vet du at de tenker sånn?

Tror nok ikke at det er pengene som driver en med hensyn til at en ønsker å være fosterforeldre gitt. Det er ikke noe en blir rik på nei.

Og når det gjelder adopsjon, javisst,det koster penger, men det er ikke det som teller heller når en står der med SITT barn i armene.

Hvordan vet du at de tenker sånn?

Det er slik reglene er i en fosterhjems plassering, derfor vet jeg at slik er det. Man har ikke fosterbarn i håp om å adoptere uten at det er blitt forespeilet ved innflyttingen. Det som er i en fosterhjems plassering ofte er at det forventes at barnet skal vokse opp i fosterhjemmet, men ting kan alikevel bli forandret underveis. jeg tror , men vet ikke at det er sllik i denne familien, men vedkommende skriver at plassseringen kan fortsette som før... altså som fosterhjems plassering.

Det er slik reglene er i en fosterhjems plassering, derfor vet jeg at slik er det. Man har ikke fosterbarn i håp om å adoptere uten at det er blitt forespeilet ved innflyttingen. Det som er i en fosterhjems plassering ofte er at det forventes at barnet skal vokse opp i fosterhjemmet, men ting kan alikevel bli forandret underveis. jeg tror , men vet ikke at det er sllik i denne familien, men vedkommende skriver at plassseringen kan fortsette som før... altså som fosterhjems plassering.

Det er nok ikke alltid som du tror. Regler er til for å brytes...

For å si det sånn, jeg har sett tilfeller hvor barn urettmessig har blitt tatt fra foreldre, hvorpå barnevernet har lovet fosterforeldre å adoptere før rettsaken har startet en gang.

Tror nok ikke at det er pengene som driver en med hensyn til at en ønsker å være fosterforeldre gitt. Det er ikke noe en blir rik på nei.

Og når det gjelder adopsjon, javisst,det koster penger, men det er ikke det som teller heller når en står der med SITT barn i armene.

Tror du ikke det? Hm, vet du hvor mye en egentlig får for å være forsterforeldre?

Hvis fosterforeldrene i tillegg klager litt om at det "nye" barnet har litt problemer, kan de jo få ekstra i huet og r*va for å "behandle" dette barnet...

Og hvorfor har barnet problemer, tro? Kanskje fordi noen har påført dem et traume? Ikke nødvendigvis fordi de hadde det allerede før de ble flyttet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...