Gjest Rett og slett Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Er det ikke tid å gi seg med dette inlegget nå da ???? Og hvis det du skriver virkelig er sant så burte du vel ikke brette ut deg så på et åpendt forum som DOL !!! Det minsker i hvert fall troverdigheten ... Saken min er allerede forlengst vært i pressen-VG,Dagbladet og TV2. Er det farlig da å skrive på DOL? 0 Siter
Gjest anonymuus Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Saken min er allerede forlengst vært i pressen-VG,Dagbladet og TV2. Er det farlig da å skrive på DOL? Det har ikke ramla deg inn at _FOLK FAKTISK DRITER I SAKEN DIN OG AT VI IKKE ER INTERESSERT I DINE MENINGER!!! HADDE VI VÆRT DET, HADDE VI SPURT!!!!_ FINN DEG ET ANNET STED Å SPY PÅ!!!!! DU FORSØPLER DETTE FORUMET!!!! 0 Siter
Gjest Rett og slett Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Går utifra at du da var større enn 50cm å altså født før 1967. Da er det jo liten vits i å forlange noe som helst. Du har jo vokst opp i Norge , er Norsk statsborger, ikke oppført i ditt fødeland som statsborger der, Hva kan du da forlange? De som du sier kidnappet deg, de som skrev ut papirer på adopsjon har ikke lenger noe med din status å gjøre, Å de har heller ikke noen meldeplikt over for deg. Dette er en sak som bare kan bli en tullesak. , men som det voksne menneske du er så kan du selv gå tilbake til ditt fødeland å søke om statsborgerskap der. Du kan dermed rette opp i de urettferdigheter du påstår har blitt gjort for deg der. Du sier jo det pågår en rettsak der også. så da er du sikkert veldig velkommen dit å da finner du din bio familie, som aldri har gjort annet enn å sørge over at du ikke ble værende på barnehjemmet.At du ikke ble sendt til en ungdoms anstalt , som du helt sikkert kunne fått plass på tror jeg...siden du er så inmari bitter på det norske samfunn, Du kan finne dine foreldre besteforeldre onkler , tanter ev, søsken osv , Du er så voksen at det skulle være en lett sak for deg, men jeg er ikke for at du skal få noen erstatning for tort å svie ,å omkostningene til rettsakene faller jo på deg, men så voksen du er så får du nok til det også. ja du har da en jobb å gå til å går ikke på sosialen? Om så er stiller det seg kanskje noe andeledes , da får du ett livslangt avdrag å betale , men deg om det , bare noen tanker fra meg ang, din økononomi Ikke noe av det du skriver stemmer.Det er staten selv som har forlangt en prøving av min sak.Det er de som må betale omkostningene da.Det er ikke riktig at jeg må søke tilbake mitt statsborgerskap,det forlanges dom på det. Jeg forstår det er vanskelig å fatte denne saken når slike som deg kommer med bl.a at a-foreldre ikke har noe med meg å gjøre lenger. Hva med arveretten da?Jeg trodde du burde ha tenkt ut det i det minste. 0 Siter
trompet Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Jeg trodde du visste ALT. Den norske stat er skyldig i å ha oppført meg som adoptert i et Sentralt register.Det har jeg nevnt for deg før. De er skyldig i å påstå idag at mine oppgitte falske foreldre med angivelige påståtte gyldige samtykker til adopsjon. Staten er skyldig i å påstå idag at jar har en adoptivmor osv. Politiet er innvolvert osv. Det er den NORSKE stat som påstår dette sammen med min a-mor som ikke greier å bevise en ting av det de påstår. De deler ut adopsjon av meg anno 1967 og mener jeg skal akseptere dette siden det har gått så lang tid siden bevillningssaken forelå.Da er det visst veldig vanskelig å dokumetere adopsjon eller ikke. Mitt fødeland har IKKE mottatt melding om noen norsk adopsjon.De har vist meg dokumenter på protester om denne angivelige adopsjonen. Jeg har rettsake gående i mitt fødeland også så tro IKKE at du vet alt om hvordan adopsjoner foregår. Foreningene idag er UTEN ansvar og de vet utmerket godt hva de lurer enhver adoptant til å tro. Da er det jo snart 40 år siden adopsjonen. Da må du ikke sammenligne den du siterer med dagens adopsjoner, for der har det skjedd mange forandringer på de åra. Det var ikke mange utenlands adopsjoner den gang,, Korea var det landet som vi fikk adoptere i fra da, men antall barn som kom i året var ikke mange å alle kom med eskorte,Foreldrene hentet barna på Fornebu, Sosialraporten var like viktig da som nå, like grundig skrevet, så da har jo iallfall den norske stat alt på det tørre .også i din sak kan jeg tenke meg. 0 Siter
Gjest En anonym miss smith ... Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Saken min er allerede forlengst vært i pressen-VG,Dagbladet og TV2. Er det farlig da å skrive på DOL? Nei da det er ikke farlig å skrive på DOL , men i ditt fall helt meningsløst , om du har rett i det du skriver , så burte du prøve å formiddle et budskap men det ende du driver med er å provosere , hvilket gør oss som adopterer enda sikrere på at det vi gjør er riktig . Det du skriver har jo helt motsatt effekt , hvis du nå ikke bare er ute etter å provosere , hvilket jeg da tror ... hvis du vil formidle noe på nett så bygg deg en hjemmeside , der er masse som er helt gratis . Og prøv å se ting fra mer en din synsvinkel , en ting har alltid mer en en side . Jeg håper virkelig at du får proff hjelp , for en ting er sikker , du kan jo ikke må bra !!! 0 Siter
Gjest uten identitet Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Ikke noe av det du skriver stemmer.Det er staten selv som har forlangt en prøving av min sak.Det er de som må betale omkostningene da.Det er ikke riktig at jeg må søke tilbake mitt statsborgerskap,det forlanges dom på det. Jeg forstår det er vanskelig å fatte denne saken når slike som deg kommer med bl.a at a-foreldre ikke har noe med meg å gjøre lenger. Hva med arveretten da?Jeg trodde du burde ha tenkt ut det i det minste. Arve fra hvem?Du sier jo at adopsjonspapirene er forfalsket, da er du vel heller ikke arving etter de som står på det papiert? 0 Siter
Gjest fakenfukenfiken Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Betyr det at fosterbarnet er HELT enig i DET? Selvsagt er det råtne epler blant forsterforeldre og sikkert også adoptivforeldre. Det er det i alle deler av befolkningen og i alle segmenter i samfunnet. Men du begår totalt skivebom når du forsøker å skape bilde av at fosterforeldre generelt ikke har barnas beste i fokus. Skal vi rette søkelys mot barnevernets feilgrep, er det mye mer å hente hvis vi ser på alle de tilfellene hvor barnevernet IKKE griper inn, fremfor der de griper inn. Hvor mange barn kunne ikke blitt spart for langt verre traumer, hadde de blitt hentet ut av sine hjem mye, mye tidligere. 0 Siter
Gjest Rett og slett Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Arve fra hvem?Du sier jo at adopsjonspapirene er forfalsket, da er du vel heller ikke arving etter de som står på det papiert? Jeg arvet min falske adoptivfar fordi han skrev meg inn i testamentet. Min falske adoptivmor skal jeg ikke arve fra fordi jeg ikke har arverett etter adopsjonsloven. Jeg er arving til min styrtrike utenlandske far selv om jeg må dele arven med fire eldre helsøsken. Det vil ikke den norske stat godta. Mine barn er også arvinger til mine utenlandske slektninger og ikke arving til noen adoptivslektninger i Norge. Jeg vil ikke ta arv fra noen i Norge jeg ikke har rett til. Tror jeg kunne arvet dobbelt opp om jeg hadde holdt kjeft om min falske adopsjon. Alt dette blir behandlet og avgjort i rettssaken. 0 Siter
Gjest Rett og slett Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Nei da det er ikke farlig å skrive på DOL , men i ditt fall helt meningsløst , om du har rett i det du skriver , så burte du prøve å formiddle et budskap men det ende du driver med er å provosere , hvilket gør oss som adopterer enda sikrere på at det vi gjør er riktig . Det du skriver har jo helt motsatt effekt , hvis du nå ikke bare er ute etter å provosere , hvilket jeg da tror ... hvis du vil formidle noe på nett så bygg deg en hjemmeside , der er masse som er helt gratis . Og prøv å se ting fra mer en din synsvinkel , en ting har alltid mer en en side . Jeg håper virkelig at du får proff hjelp , for en ting er sikker , du kan jo ikke må bra !!! Jeg prøver å se saken fra mine barns side som forøvrig også er part i saken,mine 4 eldre utenlandske søsken,min egentlige mors interesse og vilje,min ufyselige a-mors uvilje og i dernest meg selv. Staten selv bryr seg kun om min falske a-mor. 0 Siter
Gjest Rett og slett Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Selvsagt er det råtne epler blant forsterforeldre og sikkert også adoptivforeldre. Det er det i alle deler av befolkningen og i alle segmenter i samfunnet. Men du begår totalt skivebom når du forsøker å skape bilde av at fosterforeldre generelt ikke har barnas beste i fokus. Skal vi rette søkelys mot barnevernets feilgrep, er det mye mer å hente hvis vi ser på alle de tilfellene hvor barnevernet IKKE griper inn, fremfor der de griper inn. Hvor mange barn kunne ikke blitt spart for langt verre traumer, hadde de blitt hentet ut av sine hjem mye, mye tidligere. Vi som bor på vestkanten av Oslo kan vel bare ta en buss over til østkanten å hente de ungene vi vil ha av "hensyn til barnets beste". Da slapp en å bruke fly mener jeg for å hente et utenlandsk barn. Jeg forstår ikke dine teorier som skremmer meg ordentlig. 0 Siter
Gjest Linnies Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Jeg prøver å se saken fra mine barns side som forøvrig også er part i saken,mine 4 eldre utenlandske søsken,min egentlige mors interesse og vilje,min ufyselige a-mors uvilje og i dernest meg selv. Staten selv bryr seg kun om min falske a-mor. Har du barn? Jeg håper inderlig du ikke har noe som slags foreldreansvar for disse. 0 Siter
Gjest Rett og slett Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Har du barn? Jeg håper inderlig du ikke har noe som slags foreldreansvar for disse. Hvorfor mener du det? 0 Siter
Gjest Mome33! Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Dette vet Aina E,men du misset vel hennes poeng. Det er dessuten helt frivillig å oppnevne seg selv som mulig fosterfamilie med mer eller mindre edle motiver. Vet du, jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener. Mener du at alle fosterbarn har det forferdelig? At alle fosterforeldre kun er fosterforeldre for å få penger? Jeg skjønner bare ikke hvor du tar "argumentene" dine fra. Det er selvfølgelig ikke bare å "gå og hente seg" verken fosterbarn eller adoptivbarn. Hvorfor later du som at det er slik? Hvilket motiv har du for å skrive slike ting? 0 Siter
mariamamma Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Hei. Er ny her på forumet og det var ikke rare svarene du fikk her gitt. Fikk du egentlgi svar på det du spurte om? Utrolig. En spør om noe og så utvikler tråden seg til den reneste floka. Må jo nesten le litt. jaja. Håper du får noen kloke svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.