Gå til innhold

Rektor tvangsdusjet elev .

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

10

• jubalong70

7

• keinstein

7

• Torv

3

Mest aktive i denne tråden

Har ikke hatt tid til å lese alt, men dette er fullstendig uakseptabelt.

Denne saken bør forfølges og behandles som et overgrep.

Jeg håper foreldrene er ressurssterke nok til å ta tak i dette.

Hjelp, er det mange barn som opplever overtramp av denne karakteren tro?

Hilsen en sjokkert

Dette skulle vært straffbart.Kanskje hadde denne gutten en god grunn til ikke å dusje?

At en voksen tillitsperson gjør slikt,er etter min begripen et overgrep.

Ingen kan/ skal tvinge et barn til å kle av seg...

Denne læreren bude blitt anmeldt.

Til alt overmål var det rektor.

Og jeg er fullstendig enig.

mvh

Gjest mirakel*2?

Har ikke hatt tid til å lese alt, men dette er fullstendig uakseptabelt.

Denne saken bør forfølges og behandles som et overgrep.

Jeg håper foreldrene er ressurssterke nok til å ta tak i dette.

Hjelp, er det mange barn som opplever overtramp av denne karakteren tro?

Hilsen en sjokkert

da jeg gikk på barneskolen stakk den mannlige gymlæreren hodet inn i garderoben til jentene for å passe på at de gikk inn i dusjen. Dette skjedde et par ganger. Han ga seg fort med det. Det skapte voldsomme reaksjoner blant oss jentene. Vi synes det var veldig ekkelt.

Annonse

Gjest lurven2

Det er vel bare noen få år siden det ble sendt rundt skriv til skolene i Norge derman understreket at det ikke var lov til å tvinge noen til å dusje, og at dette var noe elevene måtte kunne bestemme selv?

De skal ikke tvinges til noen ting lenger.

Egentlig skulle de som ikke vil sluppet å gå på skole også.

Gjest Shira12

Helt utrolig!!!

Jeg hadde nok også vurdert anmeldelse.

Rektor skulle heller ha bedt om et møte med foreldrene til gutten og i samarbeid med dem funnet en løsning.

"Rektor skulle heller ha bedt om et møte med foreldrene til gutten og i samarbeid med dem funnet en løsning."

Helt enig med deg! Det kan godt være at det var noe som plaget gutten, små unger kan ha mange rare tanker oppi hodet sitt.

Gjest usjameg

da jeg gikk på barneskolen stakk den mannlige gymlæreren hodet inn i garderoben til jentene for å passe på at de gikk inn i dusjen. Dette skjedde et par ganger. Han ga seg fort med det. Det skapte voldsomme reaksjoner blant oss jentene. Vi synes det var veldig ekkelt.

Vi hadde en som var svært opptatt av å bli med inn og demonstrere åssen man vasket seg.

Yak

"Rektor skulle heller ha bedt om et møte med foreldrene til gutten og i samarbeid med dem funnet en løsning."

Helt enig med deg! Det kan godt være at det var noe som plaget gutten, små unger kan ha mange rare tanker oppi hodet sitt.

Det er akkurat det. Eller han kan drive med sin egne lille protestaksjon. Samme hva, rektors reaksjon vil jeg si er barnemishandling og seksuelt misbruk av barn.

Annonse

Det er akkurat det. Eller han kan drive med sin egne lille protestaksjon. Samme hva, rektors reaksjon vil jeg si er barnemishandling og seksuelt misbruk av barn.

Seksuelt missbruk kan det ikke kalles. Men det _kan_ utløse en lightversjon av _enkelte_ av de reaksjonene som kan inntreffe ved seksuelt missbruk. Dette fordi det er sterkt fysisk krenkende og ydmykenden, samtidig som barnets fysiske grenser og grenser for nakenhet, intimitessonene, er tråkket i småbiter på det groveste. Et overgrep (uten seksuelt foran) er det i høyeste grad.

Det er svært alvorlig at en rektor gjør noe slikt mot en av sine elever.

mvh

Dette er totalt uakseptabelt i dagens skole.

At det var rektor som gjorde dette er også en svært alvorlig sak.

Hadde krevd rektor suspendert fra skolen.

Jeg ville heller ikke følt meg mye vel med å sende et eller flere barn til en skole der rektor finner på noe slikt.

mvh

Det er vel bare noen få år siden det ble sendt rundt skriv til skolene i Norge derman understreket at det ikke var lov til å tvinge noen til å dusje, og at dette var noe elevene måtte kunne bestemme selv?

Det er riktig. Lærere og skole har ikke hjemmel for å kreve at elever dusjer. Det har de aldri hatt.

Det ble presisert ved 2 rundskriv med et par års mellomrom.

Helt utrolig!!!

Jeg hadde nok også vurdert anmeldelse.

Rektor skulle heller ha bedt om et møte med foreldrene til gutten og i samarbeid med dem funnet en løsning.

Det fins ingen dokumentassjon på at det er usunt å gå med litt svette på kroppen. Snarere tvert i mot. Kroppen selv produserer salter, fett og andre stoffer for å beskytte seg og huden. Barnesvette lukter ikke. Å tvinge et barn til å kle av seg naken uten respekt og for fremmede er en fornedring og det rene sludder. En slik lærer burde få fyken snarest. Men så var det å sparke lærere da, det er ikke lett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...