Gå til innhold

Vektnedgang ved styrketrening


Gjest gutt_oslo_24

Anbefalte innlegg

Gjest gutt_oslo_24

Jeg trener styrke, men går NED i vekt istedenfor opp. Snart har jeg ikke mer fett å ta av, og jeg ønsker jo selvsagt å få økt muskelmasse, ikke muskelsvinn.

Kan jeg ut fra dette slutte at jeg trener riktig, men spiser for lite? Har nylig begynt med proteinpulver, uten at jeg har merket noen umiddelbar forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

For å få mer muskler (altså opp i vekt) må kroppen ha noe å gå gjøre om til muskler. Høres ut som du spiser for lite, ja. Proteinkurer er bra, men disse små porsjonene er ment som supplement til et tilsvarende forstrende kosthold! Sier seg selv at litt pulver/drikk el ikke kan bli til 10kg muskler. Spis masse karbohydrater og proteiner. Mange måltider - ikke store posjoner. Poenget er jo at du skal legge på deg, men pga trening bli dette til muskler og ikke fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...