Gå til innhold

Barnetrygd/fødselspenger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

21

• Goldy79

12

• hare1365380455

5

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Hverken barnetrygd eller fødselspenger har kommet inn på konto. Unnskyld uttrykket, men... Faen.

Vi har ikke en gang penger til kontantkort til mobilen, sånn at vi kan ringe deg. Det er nesten 30 000 kr de skal etterbetale, så nå er vi blakke :(

Hverken barnetrygd eller fødselspenger har kommet inn på konto. Unnskyld uttrykket, men... Faen.

Vi har ikke en gang penger til kontantkort til mobilen, sånn at vi kan ringe deg. Det er nesten 30 000 kr de skal etterbetale, så nå er vi blakke :(

Dem, ikke deg.

Annonse

Då hadde eg ringt eller møtt opp hos trygdekontoret. Dåke har søkt om barnetrygd og fødselspenger??

Ja, så klart. Barnetrygden fikk jeg bare vedtak om og sendte nytt kontonummer for to måneder siden. Til det trygdekontoret kan jeg gå og jeg får vel gjøre det når det åpner.

Fødselspengene har vi søkt om for lenge siden (skal ha to måneder etterbetalt nå), men det er et annet trygdekontor, siden sambo ikke er norsk statsborger og det er han som er hjemme. Det har vært masse styr med det, jobben hans hadde ikke fylt ut papirene riktig, sendte de sent osv. Så forrige uke ringte vi, for å forsikre seg om at denne måneden hadde de alt de trengte av informasjon. Alt skulle være i orden, vi skulle få pengene innen slutten av måneden. Men ingenting på konto i dag heller :(

Ja, så klart. Barnetrygden fikk jeg bare vedtak om og sendte nytt kontonummer for to måneder siden. Til det trygdekontoret kan jeg gå og jeg får vel gjøre det når det åpner.

Fødselspengene har vi søkt om for lenge siden (skal ha to måneder etterbetalt nå), men det er et annet trygdekontor, siden sambo ikke er norsk statsborger og det er han som er hjemme. Det har vært masse styr med det, jobben hans hadde ikke fylt ut papirene riktig, sendte de sent osv. Så forrige uke ringte vi, for å forsikre seg om at denne måneden hadde de alt de trengte av informasjon. Alt skulle være i orden, vi skulle få pengene innen slutten av måneden. Men ingenting på konto i dag heller :(

Ikkje noko kjekt det der... :-( kjenner til det å ha problemer økonomisk :-((

Ikkje noko kjekt det der... :-( kjenner til det å ha problemer økonomisk :-((

Ja :( En ting er å faktisk ha gått tom for penger. En annen ting er å gå tom for penger, fordi trygdekontorene roter slik og vi har 30 000 som skal etterbetales. Jeg er ganske stolt av at min lønning har vart helt til i dag ;)

Ja :( En ting er å faktisk ha gått tom for penger. En annen ting er å gå tom for penger, fordi trygdekontorene roter slik og vi har 30 000 som skal etterbetales. Jeg er ganske stolt av at min lønning har vart helt til i dag ;)

Det er jo bra. Me har hatt tom konto i ei god stund no. Så no skal eg handle litt idag. Tomt kjøleskap :-(

Det er jo bra. Me har hatt tom konto i ei god stund no. Så no skal eg handle litt idag. Tomt kjøleskap :-(

Ja, mat har vi heller ikke, når du nevner det.

Arrgh, trygdekontorene er så utolig slitsomme å ha med å gjøre :( Ikke det at det hjelper med en inkompetent nestsjef på sambos jobb, som aldri får papirene av gårde i tide.

Annonse

Ja, mat har vi heller ikke, når du nevner det.

Arrgh, trygdekontorene er så utolig slitsomme å ha med å gjøre :( Ikke det at det hjelper med en inkompetent nestsjef på sambos jobb, som aldri får papirene av gårde i tide.

Sånne ting er utrulig irriterande og :-( Eg hadde gått opp å sagt rett ut å spurd etter KOR BLIR DET AV PENGANE ME SKAL HA??

Ein kan tross alt ikkje leva utan pengar :-((

Sånne ting er utrulig irriterande og :-( Eg hadde gått opp å sagt rett ut å spurd etter KOR BLIR DET AV PENGANE ME SKAL HA??

Ein kan tross alt ikkje leva utan pengar :-((

Sender sambo opp til trygdekontoret ang. barnetrygden nå. Det er tross alt 5000 kroner, så det hadde jo hjulpet på mat-, telefon- og busspenger. Men vi har masse andre utgifter å betale, så vi må nesten ha resten av pengene innen i morgen.

Fikk heldigvis ringt sambos trygdekontor og lagt igjen beskjed. Saksbehandleren hans var selvfølgelig ikke der, det er hun faktisk aldri når han ringer, men får håpe hun ringer tilbake snart.

Da varierer det nok fra kommune til kommune, jeg bor i Trondheim og både stønadene som kommer den 20. (overgangsstønad + barnetilsyn) og barnetrygda er alltid inne på konto en dag før tiden hos meg. Det har det vært siden jeg flyttet for meg selv for litt over to år siden i alle fall, før den tid hadde jeg sjelden behov for å sjekke. :o)

Jeg bor ikke så veldig langt unna Trondheim.

Her har det aldri hendt at verken barnetrygd eller hjelpestønad(20 hver mnd) har kommet før tiden.

Her er det bare mannens lønning som kommer en dag før.

Sender sambo opp til trygdekontoret ang. barnetrygden nå. Det er tross alt 5000 kroner, så det hadde jo hjulpet på mat-, telefon- og busspenger. Men vi har masse andre utgifter å betale, så vi må nesten ha resten av pengene innen i morgen.

Fikk heldigvis ringt sambos trygdekontor og lagt igjen beskjed. Saksbehandleren hans var selvfølgelig ikke der, det er hun faktisk aldri når han ringer, men får håpe hun ringer tilbake snart.

Heisann. Korleis går det med dåke? Har dåke fått snakka med trygdekontoret?

Er litt spent vettu :-)

Heisann. Korleis går det med dåke? Har dåke fått snakka med trygdekontoret?

Er litt spent vettu :-)

Takk for engasjementet :)

Vi har ordnet barnetrygden, det var en feil fra sykehuset sin side. Så den kommer på konto i morgen eller noe slikt.

Fødselspengene kommer vel snart, håper vi.

Noen venner kommer opp til oss og låner oss penger nok til mat og krise-regninger. Heldigvis ringte de og heldigvis har vi så gode venner tilgjengelig :)

Så da kjøper vi middag og koser oss sammen med de i formiddag/ettermiddag :)

Takk for engasjementet :)

Vi har ordnet barnetrygden, det var en feil fra sykehuset sin side. Så den kommer på konto i morgen eller noe slikt.

Fødselspengene kommer vel snart, håper vi.

Noen venner kommer opp til oss og låner oss penger nok til mat og krise-regninger. Heldigvis ringte de og heldigvis har vi så gode venner tilgjengelig :)

Så da kjøper vi middag og koser oss sammen med de i formiddag/ettermiddag :)

Kjempeflott at alt ordna seg for dåke ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...