Gå til innhold

Problemer etter en operasjon der de fjernet falske mandler og nesepolypper.

Anbefalte innlegg

Jeg har en 4 år gammel datter som for 18 dager siden fikk fjernet stoooore falske mandler og nesepolypper. Operasjonen gikk bra sa de på sykehuset, men det har vært en del komplikasjoner i etterkant. Hun smakte overhodet ikke mat på 14 dager,ville helst ikke drikke, og når hun prøvde så kom det ut nesen. Hun snakker veldig i nesen og stemmen forandret seg. Nå spiser hun litt,men vil helst ikke svelge. Jobber lenge med maten. Hun sier hun har håri halsen, og når jeg lyser og ser, så er drøvelen blitt kjempelang og tykk. Ser ut som om den vokser i lengd?? Den henger nå langt ned under svelgområdet. Kan dette være farlig og er det normalt etter en slik operasjon? Vil legge til at hun nå har gått på penicillin i 6 dager pga betennelse i sårene. Når kan vi forvente ennormal drøvel igjen? Den har aldri vært slik den er nå. Mvh Bekymret mor.

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Ved opersasjonen for den falske mandel opereres det i taket i nesehulen over ganeseilet. Det er mulig at det under opersasjonen er skjedd en skade av deler av ganseilet eller at det er slimhinnerester fra stedet der den falske mandel satt som henger ned og minner om drøvelen. Jeg synes du skal la legen som opererte barnet se på det og da kan du fortelle om de andre symptomene du beskriver. Etter en slik operasjon vil det være sårt og hovent og det kan forklare at barnet snakker i nesen og at stemmen er litt annerledes nå, men når det gror skal det normaliseres.

Ring legen din imorgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...