Gå til innhold

Mor vil ikke komme i bryllupet

Anbefalte innlegg

Mamma nekter og komme i bryllupet hvis søsteren min inviterer samboeren til pappa`n sin (min stefar). Mamma mener at hun må velge mellom henne og samboeren. Jeg har sagt rett ut til henne at det ikke er hun som bestemmer hvem som blir invitert.. Det er søsteren min som skal gifte seg og ikke hun.

Er det noen som har vært i lingnende situasjon og hva synes dere hun skal gjøre?

Innlegget er også på Åpen forum.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216454-mor-vil-ikke-komme-i-bryllupet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som nekter å komme får bare la være. Jeg er i samme situasjon i alle familieselskaper ettersom min far ikke orker å være i samme hus som min mor.

Jeg har kommet fram til at det ikke er mitt problem, men den som velger å ikke komme sitt problem.

Dette er en måte å prøve å få makt over andre på. -hvis du ikke gjør som jeg sier, så kommer jeg ikke... De spiller på dårlig samvittighet for å få viljen sin...

Det kommer jo litt an på hva som er bakgrunnen for dette og hvor ferskt bruddet er.

Men for det meste synes jeg skilte foreldre bør ta ansvar for å gjøre gode miner til slett spill og sørge for at hovedpersonene ved en så stor anledning får en fantastisk dag.

Jeg går ut fra at søsteren din ved bordplassering går ut fra hvem som er foreldre og ikke hvem som er par.

Ville det hjulpet å si til din mor at hun kan jo la være å komme, og så får hun forklare for sine barnebarn hvorfor hun ikke var i deres foreldres bryllup?

mvh

Det kommer jo litt an på hva som er bakgrunnen for dette og hvor ferskt bruddet er.

Men for det meste synes jeg skilte foreldre bør ta ansvar for å gjøre gode miner til slett spill og sørge for at hovedpersonene ved en så stor anledning får en fantastisk dag.

Jeg går ut fra at søsteren din ved bordplassering går ut fra hvem som er foreldre og ikke hvem som er par.

Ville det hjulpet å si til din mor at hun kan jo la være å komme, og så får hun forklare for sine barnebarn hvorfor hun ikke var i deres foreldres bryllup?

mvh

"Ville det hjulpet å si til din mor at hun kan jo la være å komme, og så får hun forklare for sine barnebarn hvorfor hun ikke var i deres foreldres bryllup?"

*Hehe* Minner meg om min mor, hun syntes navnet til poden min var så forferdelig at hun konsekvent kalte ham Lillemann. Til slutt ble jeg så lei at jeg sa til henne i klare ordelag at om hun ikke skjerpet seg og kalte ungen ved navn så kom jeg til å nekte ham å kalle henne mormor. Da tok hun til vettet.

Har hørt om flere slike tilfeller og må si at SÅ egoistisk går det rett og slett ikke an å være! Det er da ikke morens dag!! -og hun har på ingen måte noen som helst rett til å bestemme hvem som skal være der eller ikke. Hun kan selvfølgelig ytre et ønske om å slippe å sitte i nærheten av vedkommende..

Annonse

Jeg har vært i to identiske situasjoner.

Da min bror skulle gifte seg så ble han så lei seg for at den ene av foreldrene ikke ville komme, at han faktisk giftet seg i stillhet uten NOEN tilstedet.

Saken gjentok seg da min søster skulle gifte seg. Hun ga F... og inviterte begge. Det viste seg at begge kom til tross for "trusler" i forkant.

Det har ført til at min bror er kjempelei seg, for da kunne han faktisk gjort det samme - å hatt stort bryllup.

Inviter begge og la den parten som ikke vil komme få kjenne på dårlig samvittighet og smålighet. De kommer garantert begge - men ta litt hensyn til situasjonen i henhold til bordplassering.

Lykke til!

Dette er utrolig egoistisk fra mor.

Å være så selvsentrert og lite raus på en slik dag, ja det er godt gjort!

Hun stiller urimelige krav, og jeg synes hun ikke bør bli hørt.

Det er hun som lager støyen.

Som uenforstående er det lett å komme med lettvindte løsninger. Det er nok mer sammensatt enn vi skjønner.

Men likevel, om du skal få råd av meg, vil jeg nok si at mor i dette tilfellet må selv avgjøre om hun vil komme. Ikke la din søster avgjøre dette, hun blir da svartepetter uansett hvilket valg hun tar da.

Fysj, så usmakelig fra mor.(beklager utbruddet, men jeg blir så irritert når man ødelegger for andre)

De som nekter å komme får bare la være. Jeg er i samme situasjon i alle familieselskaper ettersom min far ikke orker å være i samme hus som min mor.

Jeg har kommet fram til at det ikke er mitt problem, men den som velger å ikke komme sitt problem.

Dette er en måte å prøve å få makt over andre på. -hvis du ikke gjør som jeg sier, så kommer jeg ikke... De spiller på dårlig samvittighet for å få viljen sin...

Jeg skrev svar først, og leste andre siden.

Du har så rett, så rett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...