Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ønsket det samme for en jente :)

Er jo nesten bare "kule" jenteklær også synes jeg da. Eller helt prinsesse-rosa-dill-dall. Ingen søte babyklær som verken har "voksen-look" eller prinsesse-look.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

21

• serendipity

12

• annegunn

8

• laban

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For å friste litt mer:

http://www.next.co.uk

http://www.gap.com (mye fine bodyer, blant annet)

http://www.mothercare.com (de har masse tøy - mer enn på nettet)

http://www.marksandspencer.co.uk

Og så er Bath er kjempefin by....

Vi var i London i nyttårshelga, og Lillevill i magen kommer til å vokse opp i tøy fra Next og Gap, ispedd pysjer og bodyer fra M&S, og litt fra Mothercare :-) Next har utrolig mye fint, både til småtasser og større barn.

ÅÅÅ BabyGap har bare sååååå mye fint.

Skrevet

ÅÅÅ BabyGap har bare sååååå mye fint.

*nikker*

Og så har de salg rundt nyttårsaften :-)

Niåringen min har en god del gao hun også.

Skrevet

Problemet er jo snarere at butikkene bugner over av klær for micro-ungdommer. Fine barneklær er en sjeldenhet.

Babyer i hullete jeans og rock star t-skjorter ser jo bare latterlig ut.

Enig! Synes ikke noe om å kle babyer slik at alle som ser dem humrer fordi de ser så komiske ut i voksenklær. "Kule" statements på klærne kan man vel ha selv hvis man synes det er så flott. Det passer ikke på babyer, synes jeg.

Skrevet

*nikker*

Og så har de salg rundt nyttårsaften :-)

Niåringen min har en god del gao hun også.

Fikk endel BabyGap til poden av noen venner av min mor og far. Og har kjøpt noe til venners babyer. Har også noe til poden nå, men stort sett litt "penere" tøy. En vilter 6-åring behandler ikke klærne såå pent akkurat. Ellers har Ticket To Heaven og Lego mye fint til hans alder. Og det har også Exit. Og det er jo ikke dyre klær heller.

Skrevet

Fikk endel BabyGap til poden av noen venner av min mor og far. Og har kjøpt noe til venners babyer. Har også noe til poden nå, men stort sett litt "penere" tøy. En vilter 6-åring behandler ikke klærne såå pent akkurat. Ellers har Ticket To Heaven og Lego mye fint til hans alder. Og det har også Exit. Og det er jo ikke dyre klær heller.

Lego er faktisk et av de få merkene som har minst like fint tøy til gutter som jenter...

Jentungen elsker dresser i velourstoff med bukse og hettejakke. Vi hadde to fra Gymboree før som hun brukte til hun omtrent sprengte sømmene - de fikk vi heldigvis erstattet med to fra Gap i høst :)

Gymboree fantes i London for et par år siden, og så la de ned alle butikkene utenfor USA/Canada. Det var dårlig gjort.

Skrevet

Lego er faktisk et av de få merkene som har minst like fint tøy til gutter som jenter...

Jentungen elsker dresser i velourstoff med bukse og hettejakke. Vi hadde to fra Gymboree før som hun brukte til hun omtrent sprengte sømmene - de fikk vi heldigvis erstattet med to fra Gap i høst :)

Gymboree fantes i London for et par år siden, og så la de ned alle butikkene utenfor USA/Canada. Det var dårlig gjort.

eBay, annegunn. Bare minner deg på det...

Skrevet

eBay, annegunn. Bare minner deg på det...

Gjett om jeg venta på den, da...

Gap og Next er gode substitutter :P

Skrevet

He he.. men det kan kjøpes på nettet kan det ikke?

Skrevet

He he.. men det kan kjøpes på nettet kan det ikke?

Nope...

Eller altså, man kan på ebay, men jeg har ikke tenkt å begynne å handle der...

Skrevet

http://www.gymboree.com/index.jsp

Her sender de kanskje ikke til Norge :-( Jeg har aldri handlet der.

Nei, de sender til noen EU-land, men ikke Norge.

Jeg hadde nesten fått ordna meg, for flyfly hadde tenkt seg til USA i høst. Men så ble det ikke noe av :-(

Skrevet

Nei, de sender til noen EU-land, men ikke Norge.

Jeg hadde nesten fått ordna meg, for flyfly hadde tenkt seg til USA i høst. Men så ble det ikke noe av :-(

Dumme flyfly ;-)

Skrevet

Dumme flyfly ;-)

Nei, egentlig ikke, altså... Men jeg hadde det lissom så godt planlagt :)

Skrevet

*å faen var du der * ;-)

Jah! Annegunn sladra! ;)

Skrevet

Problemet er jo snarere at butikkene bugner over av klær for micro-ungdommer. Fine barneklær er en sjeldenhet.

Babyer i hullete jeans og rock star t-skjorter ser jo bare latterlig ut.

Hva samfunnet mener er ungdomsklær er jo ikke min sak. Bare fordi alle babyer "skal" ha på rosa/lyseblå sparkebukse, så betyr ikke det at jeg ønsker det samme. Det er feil å si at andre klær enn dette er ungdomsklær, bare fordi det ikke passer dine ideer om hva som sømmer seg for en baby.

Jeg blir forresten også veldig glad for klær med litt annerledes farger. Brune, røde, beige osv. Alt annet enn babyblått og sparkebukse.

Skrevet

Er jo nesten bare "kule" jenteklær også synes jeg da. Eller helt prinsesse-rosa-dill-dall. Ingen søte babyklær som verken har "voksen-look" eller prinsesse-look.

Jeg er enig i det. Jeg vil ikke ha baby/barneklær som ser ut som voksenklær. Men jeg er drittlei blått. Og hadde sikkert vært skikkelig lei rosa prinsesseklær om jeg hadde jente.

Jeg vil bare ha noe annerledes. Hvorfor skal alle babyer kles likt?

Skrevet

Enig! Synes ikke noe om å kle babyer slik at alle som ser dem humrer fordi de ser så komiske ut i voksenklær. "Kule" statements på klærne kan man vel ha selv hvis man synes det er så flott. Det passer ikke på babyer, synes jeg.

Så du synes at foreldre som overfører sin smak til babyen sin er latterlige? Samboer elsker rock, spiller selv bass-gitar og har vært i band. Hva er da mer naturlig enn at han får ta på babyen klær han synes er fine? Gjør ikke du det samme med dine barn? Eller bare kun når det passer inn i samfunnets bilde av hva babyer skal ha på seg?

Sukkersøte babyer med sukkersøte klær er nok mer latterlig i mine øyne, om noe skal være det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...