smekka Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Jeg hadde ønsket det samme for en jente Er jo nesten bare "kule" jenteklær også synes jeg da. Eller helt prinsesse-rosa-dill-dall. Ingen søte babyklær som verken har "voksen-look" eller prinsesse-look. 0 Siter
serendipity Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 For å friste litt mer: http://www.next.co.uk http://www.gap.com (mye fine bodyer, blant annet) http://www.mothercare.com (de har masse tøy - mer enn på nettet) http://www.marksandspencer.co.uk Og så er Bath er kjempefin by.... Vi var i London i nyttårshelga, og Lillevill i magen kommer til å vokse opp i tøy fra Next og Gap, ispedd pysjer og bodyer fra M&S, og litt fra Mothercare :-) Next har utrolig mye fint, både til småtasser og større barn. ÅÅÅ BabyGap har bare sååååå mye fint. 0 Siter
annegunn Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 ÅÅÅ BabyGap har bare sååååå mye fint. *nikker* Og så har de salg rundt nyttårsaften :-) Niåringen min har en god del gao hun også. 0 Siter
tonie Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Problemet er jo snarere at butikkene bugner over av klær for micro-ungdommer. Fine barneklær er en sjeldenhet. Babyer i hullete jeans og rock star t-skjorter ser jo bare latterlig ut. Enig! Synes ikke noe om å kle babyer slik at alle som ser dem humrer fordi de ser så komiske ut i voksenklær. "Kule" statements på klærne kan man vel ha selv hvis man synes det er så flott. Det passer ikke på babyer, synes jeg. 0 Siter
serendipity Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 *nikker* Og så har de salg rundt nyttårsaften :-) Niåringen min har en god del gao hun også. Fikk endel BabyGap til poden av noen venner av min mor og far. Og har kjøpt noe til venners babyer. Har også noe til poden nå, men stort sett litt "penere" tøy. En vilter 6-åring behandler ikke klærne såå pent akkurat. Ellers har Ticket To Heaven og Lego mye fint til hans alder. Og det har også Exit. Og det er jo ikke dyre klær heller. 0 Siter
annegunn Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Fikk endel BabyGap til poden av noen venner av min mor og far. Og har kjøpt noe til venners babyer. Har også noe til poden nå, men stort sett litt "penere" tøy. En vilter 6-åring behandler ikke klærne såå pent akkurat. Ellers har Ticket To Heaven og Lego mye fint til hans alder. Og det har også Exit. Og det er jo ikke dyre klær heller. Lego er faktisk et av de få merkene som har minst like fint tøy til gutter som jenter... Jentungen elsker dresser i velourstoff med bukse og hettejakke. Vi hadde to fra Gymboree før som hun brukte til hun omtrent sprengte sømmene - de fikk vi heldigvis erstattet med to fra Gap i høst Gymboree fantes i London for et par år siden, og så la de ned alle butikkene utenfor USA/Canada. Det var dårlig gjort. 0 Siter
Atene Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Lego er faktisk et av de få merkene som har minst like fint tøy til gutter som jenter... Jentungen elsker dresser i velourstoff med bukse og hettejakke. Vi hadde to fra Gymboree før som hun brukte til hun omtrent sprengte sømmene - de fikk vi heldigvis erstattet med to fra Gap i høst Gymboree fantes i London for et par år siden, og så la de ned alle butikkene utenfor USA/Canada. Det var dårlig gjort. eBay, annegunn. Bare minner deg på det... 0 Siter
annegunn Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 eBay, annegunn. Bare minner deg på det... Gjett om jeg venta på den, da... Gap og Next er gode substitutter 0 Siter
serendipity Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Lego er faktisk et av de få merkene som har minst like fint tøy til gutter som jenter... Jentungen elsker dresser i velourstoff med bukse og hettejakke. Vi hadde to fra Gymboree før som hun brukte til hun omtrent sprengte sømmene - de fikk vi heldigvis erstattet med to fra Gap i høst Gymboree fantes i London for et par år siden, og så la de ned alle butikkene utenfor USA/Canada. Det var dårlig gjort. He he.. men det kan kjøpes på nettet kan det ikke? 0 Siter
annegunn Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 He he.. men det kan kjøpes på nettet kan det ikke? Nope... Eller altså, man kan på ebay, men jeg har ikke tenkt å begynne å handle der... 0 Siter
serendipity Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Nope... Eller altså, man kan på ebay, men jeg har ikke tenkt å begynne å handle der... http://www.gymboree.com/index.jsp Her sender de kanskje ikke til Norge :-( Jeg har aldri handlet der. 0 Siter
annegunn Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 http://www.gymboree.com/index.jsp Her sender de kanskje ikke til Norge :-( Jeg har aldri handlet der. Nei, de sender til noen EU-land, men ikke Norge. Jeg hadde nesten fått ordna meg, for flyfly hadde tenkt seg til USA i høst. Men så ble det ikke noe av :-( 0 Siter
serendipity Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Nei, de sender til noen EU-land, men ikke Norge. Jeg hadde nesten fått ordna meg, for flyfly hadde tenkt seg til USA i høst. Men så ble det ikke noe av :-( Dumme flyfly ;-) 0 Siter
annegunn Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Dumme flyfly ;-) Nei, egentlig ikke, altså... Men jeg hadde det lissom så godt planlagt 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 *å faen var du der * ;-) Jah! Annegunn sladra! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Problemet er jo snarere at butikkene bugner over av klær for micro-ungdommer. Fine barneklær er en sjeldenhet. Babyer i hullete jeans og rock star t-skjorter ser jo bare latterlig ut. Hva samfunnet mener er ungdomsklær er jo ikke min sak. Bare fordi alle babyer "skal" ha på rosa/lyseblå sparkebukse, så betyr ikke det at jeg ønsker det samme. Det er feil å si at andre klær enn dette er ungdomsklær, bare fordi det ikke passer dine ideer om hva som sømmer seg for en baby. Jeg blir forresten også veldig glad for klær med litt annerledes farger. Brune, røde, beige osv. Alt annet enn babyblått og sparkebukse. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Er jo nesten bare "kule" jenteklær også synes jeg da. Eller helt prinsesse-rosa-dill-dall. Ingen søte babyklær som verken har "voksen-look" eller prinsesse-look. Jeg er enig i det. Jeg vil ikke ha baby/barneklær som ser ut som voksenklær. Men jeg er drittlei blått. Og hadde sikkert vært skikkelig lei rosa prinsesseklær om jeg hadde jente. Jeg vil bare ha noe annerledes. Hvorfor skal alle babyer kles likt? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Enig! Synes ikke noe om å kle babyer slik at alle som ser dem humrer fordi de ser så komiske ut i voksenklær. "Kule" statements på klærne kan man vel ha selv hvis man synes det er så flott. Det passer ikke på babyer, synes jeg. Så du synes at foreldre som overfører sin smak til babyen sin er latterlige? Samboer elsker rock, spiller selv bass-gitar og har vært i band. Hva er da mer naturlig enn at han får ta på babyen klær han synes er fine? Gjør ikke du det samme med dine barn? Eller bare kun når det passer inn i samfunnets bilde av hva babyer skal ha på seg? Sukkersøte babyer med sukkersøte klær er nok mer latterlig i mine øyne, om noe skal være det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.