Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis du bor i Oslo-området: Det er salg på Junior Barneklær nå (Storo og Manglerud), 50% på omtrent alt:

http://www.junior-barneklaer.no/kontakt.htm

Jeg vet ikke noe om utvalget i akkurat kategorien "tøffe babyklær", men alle som har barn som vokser, kan spare store beløp på å ta en tur dit nå.

Tusen takk for tipset, jeg skal jammen meg ta meg en tur dit :)

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

21

• serendipity

12

• annegunn

8

• laban

5

Mest aktive i denne tråden

Hva samfunnet mener er ungdomsklær er jo ikke min sak. Bare fordi alle babyer "skal" ha på rosa/lyseblå sparkebukse, så betyr ikke det at jeg ønsker det samme. Det er feil å si at andre klær enn dette er ungdomsklær, bare fordi det ikke passer dine ideer om hva som sømmer seg for en baby.

Jeg blir forresten også veldig glad for klær med litt annerledes farger. Brune, røde, beige osv. Alt annet enn babyblått og sparkebukse.

Selvsagt mener ikke jeg alle skal å lyseblå og lyserosa sparkebukse. Men det er langt derfra til hullete jeans og "rock Baby" t-skjorter. Jeg liker også litt knalle farger, dog. på babyer som er mer enn 4 måneder. Før det syntes jeg de passer best i litt sartere farger.

Så du synes at foreldre som overfører sin smak til babyen sin er latterlige? Samboer elsker rock, spiller selv bass-gitar og har vært i band. Hva er da mer naturlig enn at han får ta på babyen klær han synes er fine? Gjør ikke du det samme med dine barn? Eller bare kun når det passer inn i samfunnets bilde av hva babyer skal ha på seg?

Sukkersøte babyer med sukkersøte klær er nok mer latterlig i mine øyne, om noe skal være det.

Jeg er ikke glad i sukkersøte barneklær jeg heller, men jeg synes barn passer best i barneklær. Jeg velger ikke klær til sønnen min på bakgrunn av hva jeg synes er fint på voksne menn, men klær med farger og trykk som han selv liker. Han er ikke en forlengelse av meg, han er seg selv. Han liker Postmann Pat, så da får han t-skjorte med Pat på og ikke med Rammstein. Nå er han ingen baby lenger da, så det er lett å merke hvilke klær han liker og misliker.

Andre får gjøre hva de vil for meg, men jeg tenker nå mitt når jeg ser babyer med statements, HD-merker eller hva det nå er på klærne. Jeg synes ikke noe om at folk bruker babyene sine som plakater for å fortelle verden hva de liker og hvem de er.

Jeg er ikke glad i sukkersøte barneklær jeg heller, men jeg synes barn passer best i barneklær. Jeg velger ikke klær til sønnen min på bakgrunn av hva jeg synes er fint på voksne menn, men klær med farger og trykk som han selv liker. Han er ikke en forlengelse av meg, han er seg selv. Han liker Postmann Pat, så da får han t-skjorte med Pat på og ikke med Rammstein. Nå er han ingen baby lenger da, så det er lett å merke hvilke klær han liker og misliker.

Andre får gjøre hva de vil for meg, men jeg tenker nå mitt når jeg ser babyer med statements, HD-merker eller hva det nå er på klærne. Jeg synes ikke noe om at folk bruker babyene sine som plakater for å fortelle verden hva de liker og hvem de er.

Åh, det var utrolig godt sagt!

Gjest Jubadoo

Amen!

Annonse

Selvfølgelig skal han få ha på seg rosa sukkertøy t-skjorte om han ønsker det.

Men nå er det sånn at han ikke kan uttrykke hva han ønsker og da ser jeg ingenting galt i å kle han i noe vi faktisk synes er fint.

Selvsagt mener ikke jeg alle skal å lyseblå og lyserosa sparkebukse. Men det er langt derfra til hullete jeans og "rock Baby" t-skjorter. Jeg liker også litt knalle farger, dog. på babyer som er mer enn 4 måneder. Før det syntes jeg de passer best i litt sartere farger.

Du har mange meninger om dette. Til og med en aldersgrense for når de kan bruke "ordentlige" farger. Ja, ja :b

Gjest Shangri-La

Du har mange meninger om dette. Til og med en aldersgrense for når de kan bruke "ordentlige" farger. Ja, ja :b

Rart det er.. Du skal fremstå så vanvittig smart (Mensa og greier) og reflektert bestandig. Men når det kommer til argumentasjon, lirer du alltid av deg ting som 'Jaja', 'OK' o.l. Klarer du ikke å ta en diskusjon, foreslår jeg at du ikke begir deg inn på dem i det hele tatt.

Aldersgrense og aldersgrense. Mest for å si at jeg syntes knalle farger blir veldig hardt mot et lite nyfødt ansikt. Men dette er jo mine meninger ;-) Når bnarnet er 6 månder er det annerledes, men fortsatt ville jeg ikke tatt på en så lite baby hullete jeans ellers hoftebukse (på jenter).

Annonse

Aldersgrense og aldersgrense. Mest for å si at jeg syntes knalle farger blir veldig hardt mot et lite nyfødt ansikt. Men dette er jo mine meninger ;-) Når bnarnet er 6 månder er det annerledes, men fortsatt ville jeg ikke tatt på en så lite baby hullete jeans ellers hoftebukse (på jenter).

Jeg ville nå ikke sammenlignet hullete jeans og hoftebukser, da :P Jeansene er nok ikke så ille som du ser for deg, tror jeg :)

Rart det er.. Du skal fremstå så vanvittig smart (Mensa og greier) og reflektert bestandig. Men når det kommer til argumentasjon, lirer du alltid av deg ting som 'Jaja', 'OK' o.l. Klarer du ikke å ta en diskusjon, foreslår jeg at du ikke begir deg inn på dem i det hele tatt.

Jeg har ikke presentert meg selv som hverken smart eller reflektert. Ikke er jeg medlem av Mensa heller, men det er en forening basert på høy IQ. Jeg ville ikke ha likestilt det med å være smart.

Nå finner jeg det underlig å si at det å avslutte en diskusjon (som helt klart vil ende med konklusjonen: "Det er din mening, dette er min") er lite smart. Faktisk synes jeg det er ganske så intelligent. Men det er jo bare min mening ;)

Jeg ville nå ikke sammenlignet hullete jeans og hoftebukser, da :P Jeansene er nok ikke så ille som du ser for deg, tror jeg :)

Men det finnes hoftebuker for babyjenter ;-) noe så idiotisk. Neida jeg tror heller ikke de er sååååå ille. Men de blir så "bråkjekke" fort nok MED hullete jeans, og jeg syntes ikke det er sjarmerende på babyer. MEN smak og behag :-)

Men det finnes hoftebuker for babyjenter ;-) noe så idiotisk. Neida jeg tror heller ikke de er sååååå ille. Men de blir så "bråkjekke" fort nok MED hullete jeans, og jeg syntes ikke det er sjarmerende på babyer. MEN smak og behag :-)

Jeg synes det er fint at ikke alle har samme smak :)

Men helst vil jeg bare ha klær som er litt mer spesielle enn de man får kjøpt på Lindex. Så alt med litt andre farger og med litt finere form er av interesse :)

Tusen takk for tipset, jeg skal jammen meg ta meg en tur dit :)

Opp med farten, folk soper med seg store hauger derfra hver dag :-)

Og minsten min har fått Timberland-bukse, kul sommerbukse, college-jakke med glidelås og varm, vanntett vinterjakke til neste år.

* plystrer fornøyd *

Opp med farten, folk soper med seg store hauger derfra hver dag :-)

Og minsten min har fått Timberland-bukse, kul sommerbukse, college-jakke med glidelås og varm, vanntett vinterjakke til neste år.

* plystrer fornøyd *

Men må vente på penger. Søren også :(

Kanskje du vet... Kan det være en idè å kjøpe vinterdress til Squishy allerede nå? Han skal begynne i barnehage til sommeren, når vinteren kommer igjen så vil han være omtrent 1 år og 3 måneder. Kan jeg gjette på størrelsen hans allerede nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...