Gro123 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Vesla starter med grøt i dag, og jeg har kjøpt en variant som skal blandes med MME. Helsesøster sa jeg godt kunne blande ut og ha det stående, siden det holder seg i kjøleskap ett døgn. Men kan jeg varme det opp igjen flere ganger, da? Blir jo ikke store porsjonen vesla skal ha i første omgang - så det blir i så fall mye svinn. Har satt noe i kjøleskapet nå, og har tenkt å gi jenta når hun våkner etter luren - ønsker derfor kjappe svar! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Nei, ikke varm opp MME flere ganger - da blir det lett oppvekst av bakterier som kan gi henne magesyke. Om du f.eks. blander 1 flaske med MME, så tar du og heller i litt av det i en tallerken. Den varmer du opp og har i grøtpulveret. 0 Siter
Gro123 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Nei, ikke varm opp MME flere ganger - da blir det lett oppvekst av bakterier som kan gi henne magesyke. Om du f.eks. blander 1 flaske med MME, så tar du og heller i litt av det i en tallerken. Den varmer du opp og har i grøtpulveret. det betyr vel egentlig at jeg må kaste det jeg har satt i kjøleskapet og lage helt nytt? Tabbe å kjøpe denne varianten, lettere å blande med vann. 0 Siter
Mirabell Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Du behøver vel ikke blande MME separat? Da jeg brukte grøt uten melk, blandet jeg bare riktig mengde MME-pulver sammen med grøtpulver og vann. Du kan også bruke morsmelk, men det blir fort suppete. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 det betyr vel egentlig at jeg må kaste det jeg har satt i kjøleskapet og lage helt nytt? Tabbe å kjøpe denne varianten, lettere å blande med vann. Hvis du allerede har varmet opp det du har i kjøleskapet, så bør du kaste det. Dvs. du har laget MME med varmt vann, kjølt det ned og så varmet det opp igjen. Husker jeg også foretrakk å bruke grøt man blandet med vann. 0 Siter
Gro123 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Hvis du allerede har varmet opp det du har i kjøleskapet, så bør du kaste det. Dvs. du har laget MME med varmt vann, kjølt det ned og så varmet det opp igjen. Husker jeg også foretrakk å bruke grøt man blandet med vann. Takk skal du ha. Tror nesten jeg dropper hele greia for i dag og kjøper ny grøt som blandes med vann i morgen. 0 Siter
Gro123 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Du behøver vel ikke blande MME separat? Da jeg brukte grøt uten melk, blandet jeg bare riktig mengde MME-pulver sammen med grøtpulver og vann. Du kan også bruke morsmelk, men det blir fort suppete. Hm, kanskje det, ja - godt det er noen som tenker mer logisk enn meg her. Skal prøves. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.