Petrine Eiffel Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg angrer fortsatt veldig på at jeg ikke begynte med MME på lillegutt da han var baby. Han var veldig urolig og sov aldri mer enn 20 minutter i strekk før han var 7 mnd. Nå er han 3,5 år, og er fortsatt oppe et par ganger om natten. Ikke så mye pes nå for han legger seg igjen når han får beskjed om det, men det avbryter jo vår søvn. Kanskje han hadde fått innarbeidet en bedre rytme hvis han hadde vært mett og rolig som baby?! Det er sånne ting som er så vanskelig i ettertid. Man sitter å tenker "hva hvis". Men det er slett ikke sikkert at han hadde hatt en annerledes søvnrytme nå hvis du hadde begynt med MME. Det fungerte på oss, men det kan godt hende at det hadde blitt slik selv uten MME. Det eneste man må ta utgangspunkt i er situasjonen slik den er i dag, og prøve å la være å tenke på "hva hvis"... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216501-sove-hele-natten/page/2/#findComment-1596664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke noe å angre på Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg angrer fortsatt veldig på at jeg ikke begynte med MME på lillegutt da han var baby. Han var veldig urolig og sov aldri mer enn 20 minutter i strekk før han var 7 mnd. Nå er han 3,5 år, og er fortsatt oppe et par ganger om natten. Ikke så mye pes nå for han legger seg igjen når han får beskjed om det, men det avbryter jo vår søvn. Kanskje han hadde fått innarbeidet en bedre rytme hvis han hadde vært mett og rolig som baby?! Det synes jeg ikke du skal bruke energi på å angre. Morsmelkerstatning er nettopp erstatning, for oss som ikke kunne amme. Men det øker sjansen for magevondt osv, og morsmelk reduserer sjansen for mange sykdommer både i spedbarnstiden og senere i livet. (Alt blir selvsagt statsitisk målt, man vet ikke om det gjelder akkurat meg.) Jeg tror ikke at din på 3,5 ville sovet bedre nå om hun hadde fått noe annet enn morsmelk noen mnd tidligere, og sovet natten igjennom pga dette. Selvsagt ligger mme i magen litt lenger og metter lengere, men jeg tror det er like mange flaskebarn som puppebarn som sover dårlig tre år senere. Vær heller glad for at hun fikk morsmelk, og den beskyttelsen hun har fått av det. Flink er du! Jeg fikk bare ammet en av mine (den andre måtte jeg slutte pga medisiner jeg måtte ta), og ser at begge har det fint i dag, heldigvis. Flott med mme, men pupp er best når man kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216501-sove-hele-natten/page/2/#findComment-1596686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Det er sånne ting som er så vanskelig i ettertid. Man sitter å tenker "hva hvis". Men det er slett ikke sikkert at han hadde hatt en annerledes søvnrytme nå hvis du hadde begynt med MME. Det fungerte på oss, men det kan godt hende at det hadde blitt slik selv uten MME. Det eneste man må ta utgangspunkt i er situasjonen slik den er i dag, og prøve å la være å tenke på "hva hvis"... Ja, det er klart at det hjelper lite å angre :-) Men når jeg ser tilbake skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke kapitulerte, med to andre barn og en mann som jobber på annlegg og bare var hjemme hver annen helg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216501-sove-hele-natten/page/2/#findComment-1596958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.