blåveis Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Er så redd det er noko galt med gutten min.Er blitt redd for alt etter at han har uspesifisert colitt og melkeallegri.blør fra tarm veggen og har ofte litt slim i avf. no har eg klart å aksepteredette. men er bekymra for andre ting no. synes han gjer så mange rare ting. på helsestasjonen seier dei han ser frisk ut, og legg på seg. men dei kan ikkje svare på koffor han av og til går sakte ut med armane og blir heilt rød i ansiktet og begynner å skrike. skjer ikkje så ofte. mindre en 1 gang i veka. når vi løfter han opp eller legg han ned slår han ofte ut med armane...han har ikkje den primitive refleksen som dei tar ved 6 mnd kontroll...eg tenker kanskje han har epilepsi eller noko. er heilt i fra meg og treng svar. bekymra mor 25 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216503-6-mnd-gammel-gutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er ikke lett å vite hva som er årsaken til at gutten din har de symptomene du beskriver, men siden det er symptomer som er litt uvanlige synes jeg det er grunn til å få ham nærmere undersøkt. Du sier at du tenker at han kanskje har epilepsi, og jeg synes det er viktig at du får undersøkt ham nettopp med tanke på denne diagnosen. I 6 måneders alder kan epilepsi ha mange former, og det å slå ut med armene i kombinasjon med skrik kan muligens være en slik form. Det som taler imot diagnosen er at han slår ut med armene i forbindelse med at du løfter ham opp eller legger ham ned. Ved epilepsi kommer slike rykk som regel helt tilfeldig, og ikke i forbindelse med noen ytre påvirkning. Du sier at han ikke har den primitive refleksen som det undersøkes på ved 6 måneders alder. Jeg regner med at du tenker på den refleksen der spedbarnet slår ut med armene, og som normalt forsvinner mellom 3 og 6 måneders alder, Moros refleks. Likevel kan det tenkes at det er en rest av Moros refleks som er tilstede, og som forklarer at han slår ut. Jeg tror det ikke, men det kan ikke helt utelukkes. Mitt råd er at du tar kontakt med fastlegen og forteller om din mistanke om epilepsi, og ber om at han undersøkes med EEG i første omgang, eventuelt at han også blir henvist til den barneavdelingen dere sogner til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216503-6-mnd-gammel-gutt/#findComment-1595659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.