Gå til innhold

halv plass i barnehage

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 5 år har for tiden bare halv plass i barnehage. Er det vanskeligere for de med halv plass å "bli en av gjengen", og få innpass i leken?

Han sier selv at sist han var i barnehagen, hadde han ingen å leke med. En gjeng på 3 gutter holdt han utenfor. Før har han lekt mye med disse guttene, og han har til og med vært flere ganger på besøk hos dem alle. Og nå plutselig får han ikke være med på leken.

Jeg har skikkelig vondt av sønnen min nå og han er også lei seg. Hva skal jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216508-halv-plass-i-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest amparro

Mine jenter har gått max 60% i barnehagen - 3 dager i uka. Vi har ikke merket noe til det du beskriver.

Synes du skal be om en samtale med ped.leder på avdelingen.

Jenta vår har hatt 60% plass i barnehagen, men nå har hun 90% plass. Hun er mye mer fornøyd med 90% plass. Personalet synes hun er mye tryggere og er blitt mer "en av gruppa".

Flere dager i uken kom hun ikke før kl. 10, det har vi også sluttet med. Hun fungerer mye bedre om hun kommer tidlig. Hun leker bedre med de andre og er flinkere til å sette i gang lek på egenhånd. Hun tirves rett og slett bedre :-)

Kanksje sønnen din burde vært mer i barnehagen? Hvis dere har økonomi til det og det er mulig for barnehagen hadde jeg gått for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...