Gå til innhold

Ang å levere ut innbydelser i barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest Litt slukøret gitt

Tenkte at så lenge alle 6åringene ble invitert, så skulle da ikke det være noe problem?

Det var det gitt, og jeg fikk massiv kjeft, blandt mange foreldre:-(

Ble ganske paff, men nå er jeg egentlig mest irritert.

Åssen går alt sånn for seg i deres barnehager?

Jeg som var for korttenk?

Fortsetter under...

Gjest Litt slukøret gitt

Her er det ikke lov og levere ut innbydelser.

Men guttungen har fått i hylla si noen ganger.

Det har min fått før også, men regnet jo med at siden alle i et årstrinn ble invitert, så skulle det gå greit.

Er jo ofte at de bestemte alderstrinnene blir tatt ut av resterende barnegruppe for å gjøre andre ting, så ser egentlig ikke helt forskjellen?

Gjest Litt slukøret gitt

Her legges innbydelsene i hylla, og jeg har aldri opplevd noen problemer med det. Det er ikke alltid alle blir invitert, men slik er det.

Tenkte liksom ikke at det skulle bli så stort problem jeg:-(

Håper det er glemt til imorgen, nesten så jeg gruer meg for å levere itilfelle noen skal kjefte ennå mere..:-0

Gjest Shira12

Det har min fått før også, men regnet jo med at siden alle i et årstrinn ble invitert, så skulle det gå greit.

Er jo ofte at de bestemte alderstrinnene blir tatt ut av resterende barnegruppe for å gjøre andre ting, så ser egentlig ikke helt forskjellen?

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over dette jeg, annet enn at det er en regel som sier at jeg ikke har lov, da gjør jeg det ikke heller. Men det har enda ikke vært aktuelt for vår del-

He he, jeg er nemlig ofte konfliktsky ;-)

Annonse

Gjest har to i bhg.

Tenkte liksom ikke at det skulle bli så stort problem jeg:-(

Håper det er glemt til imorgen, nesten så jeg gruer meg for å levere itilfelle noen skal kjefte ennå mere..:-0

Jeg synes det er greit å legge i hylla, jeg. Og jeg legger ikke merke til hva som er i de andre sine hyller (om noen blir invitert og noen ikke), men det er klart det er kjedelig for barna om det snakkes om bursdagen og ikke alle skal gå. Noen inviterer få (kun de barnet leker med) når barna er små.

Noen klarer å lage store problemer ut av all tingen vet du:-)

Synest ikke det var noe korttenkt i det hele tatt jeg, du inviterte jo alle på et årstrinn og ingen har grunn til å føle seg utenfor. Skal man sy puter under armene til ungene sine i den grad at man ikke kan tåle de hører andre gleder seg til ting som ikke inkluderer dem selv....da er man virkelig dømt til å få et hardt møte med virkeligheten en gang. .. Men noen foreldre er nok slik.

Om det er en regel i barnehagen som sier at invitasjoner ikke skal leverest der, så synest jeg likevel man skal respektere det. Vi har ikke levert innbydelser i barnehagen men vet at andre har gjort det, så regner med at det er ok i vår barnehage.

I vår bhg er det i hvert fall greit å levere ut innbydelser i bhg så lenge alle på en gruppe/et alderstrinn er invitert.

Men noen bhg har en policy om ikke å dele ut invitasjoner der uansett, og hvis din er en av dem, blir det jo feil uansett.

Gjest Litt slukøret gitt.

Noen klarer å lage store problemer ut av all tingen vet du:-)

Synest ikke det var noe korttenkt i det hele tatt jeg, du inviterte jo alle på et årstrinn og ingen har grunn til å føle seg utenfor. Skal man sy puter under armene til ungene sine i den grad at man ikke kan tåle de hører andre gleder seg til ting som ikke inkluderer dem selv....da er man virkelig dømt til å få et hardt møte med virkeligheten en gang. .. Men noen foreldre er nok slik.

Om det er en regel i barnehagen som sier at invitasjoner ikke skal leverest der, så synest jeg likevel man skal respektere det. Vi har ikke levert innbydelser i barnehagen men vet at andre har gjort det, så regner med at det er ok i vår barnehage.

Det var en ansatt i barnehagen som høvlet meg, ikke andre foreldre.

Men når sant skal sies, det er muligens en sånn regel, men tenkte ikke på det, så lenge alle i alderstrinnet ble invitert.

Men men, gjort er gjort, og får håpe jeg ikke får skeive blikk resten av uka:-p

Gjest har to i bhg.

Men når sant skal sies, det er muligens en sånn regel, men tenkte ikke på det, så lenge alle i alderstrinnet ble invitert.

Hva sa de da?

Gjest Litt slukøret gitt

I vår bhg er det i hvert fall greit å levere ut innbydelser i bhg så lenge alle på en gruppe/et alderstrinn er invitert.

Men noen bhg har en policy om ikke å dele ut invitasjoner der uansett, og hvis din er en av dem, blir det jo feil uansett.

Har jo mottatt innbydelser der selv, så tenkte egentlig ikke at det ville være noe problem.

Så feil kan man ta, så får man håpe at utblåsningen ble gjort i dag, og at jeg ikke får høre det flere ganger:-)

Og de "bør" ikke egentlig være eplekjekke, for jeg er meeget medgjørlig ovenfor dem. Jeg ble ikke synlig sur engang når de ringte å sa jeg måtte hente jentungen fordi hun ikke hadde mere klær og når jeg kom så viste det seg at skuffen var full!?!. Ingen unnskyldning, bare et ops, vi har nok sett i feil kurv.

Gjest Litt slukøret gitt

De andre foreldrene?

De sa ikke stort. Tror de fleste fortsatte med sitt, mens jeg prøvde å unnskylde og forklare meg etter beste evne:-)

Men jeg syns personlig at det blir feil å irettesette folk sånn i all offentlighet. Jeg ville aldri gjort det om det var en omvendt situasjon.

Annonse

Gjest har to i bhg.

De andre foreldrene?

De sa ikke stort. Tror de fleste fortsatte med sitt, mens jeg prøvde å unnskylde og forklare meg etter beste evne:-)

Men jeg syns personlig at det blir feil å irettesette folk sånn i all offentlighet. Jeg ville aldri gjort det om det var en omvendt situasjon.

De ansatte.

OK. leste litt for fort skjønner jeg. Skjønner at de vil at vi skal respektere reglene, ellers blir det jo meningsløst, men det er klart de kunne tatt deg til side og sagt at de helst så du leverte innbydelsene på en annen måte. Da hadde det jo ikke vært noe problem.

Gjest Litt slukøret gitt.

De ansatte.

Ja, hva sa de egentlig:-). At man ikke skulle levere de ut i barnehagen, og at mange hadde blitt skuffet over at ikke DE skulle i bursdag. Dette var da snakk om de i samme årstrinn, noe jeg stilte meg uforstående til siden alle hadde fått, men jeg beklaget så mye. De nevnte noen spesifikke, så når jeg kom hjem ringte jeg disse foreldre med en gang, itilfelle det var skjedd noe og de ikke hadde fått innbydelse. Det viste seg at alle hadde fått.

Tenkte egntlig ikke helt på at det var noe forbud, siden vi selv har fått de i barnehage mange ganger

OK. leste litt for fort skjønner jeg. Skjønner at de vil at vi skal respektere reglene, ellers blir det jo meningsløst, men det er klart de kunne tatt deg til side og sagt at de helst så du leverte innbydelsene på en annen måte. Da hadde det jo ikke vært noe problem.

Har forståelse for det jeg også, men er litt provosert i ettertid:-)

Gjest har to i bhg.

Ja, hva sa de egentlig:-). At man ikke skulle levere de ut i barnehagen, og at mange hadde blitt skuffet over at ikke DE skulle i bursdag. Dette var da snakk om de i samme årstrinn, noe jeg stilte meg uforstående til siden alle hadde fått, men jeg beklaget så mye. De nevnte noen spesifikke, så når jeg kom hjem ringte jeg disse foreldre med en gang, itilfelle det var skjedd noe og de ikke hadde fått innbydelse. Det viste seg at alle hadde fått.

Tenkte egntlig ikke helt på at det var noe forbud, siden vi selv har fått de i barnehage mange ganger

De snakker om bursdagen uansett hvor de får innbydelse skulle jeg tro.

Gjest amparro

I vår barnehage leverer alle innbydelsene i barnehagen. Det er heller ikke slik at alle på samme alderstinn blir bedt. Jenta mi ber de hun leker sammen med, ikke de andre. Slik gjør de andre foreldrene også.

Det har vært helt greit til nå, men det kan selfølgelig være sårt for det barnet som ikke blir bedt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...