Gå til innhold

Trenger hjelp til formulering

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

Jeg har i mange år hatt 80 prosents jobb, men har bare hatt permisjon fra den siste 20 prosenten. Nå er jeg lei av å søke på nytt, arbeidsgiver har signalisert at de ikke er glad for det heller, så jeg vil si opp den 20 prosents-biten sånn at jeg bare er tilsatt i 80 prosent.

Er dette mulig?

Og hvordan kan jeg formulere meg i oppsigelsen? For jeg vil ikke risikere at de tror jeg sier opp hele jobben nemlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216543-trenger-hjelp-til-formulering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har inngått en kontrakt om 100% stilling kan du ikke si opp 20% av denne stillingen.

Men du kan _søke_ om at stillingen permanent reduseres til 80% framfor at du søker om permisjon fra de siste 20% fra periode til periode. Om det er lurt å gjøre det, er en helt annen sak.

Mener at det er et regelverk som tilsier at arbeidsgiver må godkjenne søknad redusert stilling om man har omsorg for barn under en viss alder. Men her er jeg på ganske tynn is.

Litt avhengig av arbeidsplassens organisering og hvordan ledelsen er, ville jeg drøftet dette muntlig før jeg skrev en søknad.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...