Gå til innhold

Dere som er helsearbeidere, kan man venne seg til rare lukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en bra tegneserie om dette en gang. En kar som jobbet på en patologisk avdeling stod og leste ett eller annet mens han spiste brødskiva si. Resten av matpakka lå oppå lakenet på magen til et mors. (død person)

*hoho*

Sånn humor er gjennomgående. Man blir gradvis immunisert og får galgenhumor og synes konsistensen på avføring og store mengder blod er helt normale ting å diskutere mens man spiser.

Det er helt klart verst for de rundt oss som ikke jobber med dette...

Jeg har en venninne som er sykepleier og det har hendt at hun har ukksyldt seg for samtaleemnet, noe jeg stort sett bare avfeier med:"Du, jeg har to småunger og har sett det meste av snørr, bæsj og oppkast." :o)

Skrevet

Så en bra tegneserie om dette en gang. En kar som jobbet på en patologisk avdeling stod og leste ett eller annet mens han spiste brødskiva si. Resten av matpakka lå oppå lakenet på magen til et mors. (død person)

*hoho*

Sånn humor er gjennomgående. Man blir gradvis immunisert og får galgenhumor og synes konsistensen på avføring og store mengder blod er helt normale ting å diskutere mens man spiser.

Det er helt klart verst for de rundt oss som ikke jobber med dette...

Det der er omtrent standard i amerikanske filmer hvor det ligger lik klare til obduksjon

Skrevet

Søk i vei! Noen lukter blir man aldri vant til, andre lukter tenker man ikke over etter en stund! Som sykepleier gjør man så mye mer i løpet av en vakt enn å stå midt oppi alle disse luktene, slik at det blir ofte det minste lille problem i løpet av en vakt! Dette kommer selvfølgelig an på hvor man begynner å jobbe etter utdannelsen! Men du taper absolutt ikke noe på å søke! Vi trenger flere dyktige sykepleiere til yrket! :-) For å finne ut om dette er noe for deg, kan du jo kontakte nærmeste sykehjem (ev. sykehus dersom de tillater ufaglærte...) og tilby deg som ekstravakt, så får du testet dette ut! ;-)

Gjest søstrene sisters
Skrevet

Det der er omtrent standard i amerikanske filmer hvor det ligger lik klare til obduksjon

Alt er mulig "over there"...

Men ikke lenge siden det ble slått opp stort at sykehusansatte et sted i NOrge festa på patologen og brukte kjøla til drikkevarer.

Jada, jeg skjønner jo at folk synes det var litt rart, men nå er det jo akkurat ikke sånn at de døde ble forstyrret???

Hehe. Synes det var overdramatisert en tanke.

Helsearbeidere har da festet på "rompesprit" i alle herrans år. Men befolkningen ble kanskje sjokkert over at vi oppfører oss akkurat som andre...

Skrevet

Alt er mulig "over there"...

Men ikke lenge siden det ble slått opp stort at sykehusansatte et sted i NOrge festa på patologen og brukte kjøla til drikkevarer.

Jada, jeg skjønner jo at folk synes det var litt rart, men nå er det jo akkurat ikke sånn at de døde ble forstyrret???

Hehe. Synes det var overdramatisert en tanke.

Helsearbeidere har da festet på "rompesprit" i alle herrans år. Men befolkningen ble kanskje sjokkert over at vi oppfører oss akkurat som andre...

Jeg tror nok det finnes mange "yrkeshemmeligheter" rundt omkring. De fleste tøffe yrker har jo også sin yrkeshumor som overlevelsestaktikk. Den kan virke usmakelig på utenforstående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...