Gå til innhold

Noen som har tovet votter selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

25

• mariaflyfly

13

• Atene

6

• nicky

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg holder på å strikke en babygenser av akkurat samme garnet :-)

De tova ullvottene jeg strikker krymper omtrent 1/4 i lengden, og muligens litt mindre i bredden. Jeg strikker dem i dobbel finull fra Husfliden på pinne 5 og kjører dem på 60 grader med litt grønnsåpe i maskina etterpå.

Det beste er egentlig å strikke en prøvelapp og måle både lengde og bredde før du prøvetover...

Mine blir ikke stramme rundt håndleddene - strikker 4-5 omg vrangbord, 5-6 cm glattstrikk og deretter hullrad som jeg trer en tvinna tråd gjennom, sånn som blånissevotter omtrent. Det fungerer ypperlig, særlig hvis de blir såpass lange at de går godt under dressen.

Mener du at du strikker med dobbel tråd? Dama i butikken mente klart enkel tråd på pinne nr 3. Jeg får vel strikke et par prøver da. Takk for tips, og ja, jeg blir veldig takknemlig om du orker å skrive ned hele oppskriften. :o)

Mener du at du strikker med dobbel tråd? Dama i butikken mente klart enkel tråd på pinne nr 3. Jeg får vel strikke et par prøver da. Takk for tips, og ja, jeg blir veldig takknemlig om du orker å skrive ned hele oppskriften. :o)

...om du bruker vindvotter utenpå, og hvor man ev. får tak i det.

Ja, jeg strikker med dobbel tråd. Jeg har strikket et par eller to med enkel også, for lenge siden, men synes de med dobbel blir best.

Annonse

Vanligvis bare ullvottene. De blir fuktige, men er varme uansett.

Om det er skikkelig bløtt hender det at vi bruker regnvotter utenpå, sånne ufora billiggreier fra H&M.

Bruker jentungen din votter fortsatt? Kan det være en forskjell på gutter og jenter der, tro?

Jeg spør fordi guttene mine har nektet votter etter skolestart, men jeg sitter med en haug ullgarn som matcher en lue jeg strikket til jenta som er fem og begynner på skolen til høsten.

Er det noen vits i å strikke votter nå?

Bruker jentungen din votter fortsatt? Kan det være en forskjell på gutter og jenter der, tro?

Jeg spør fordi guttene mine har nektet votter etter skolestart, men jeg sitter med en haug ullgarn som matcher en lue jeg strikket til jenta som er fem og begynner på skolen til høsten.

Jepp, hun bruker votter. Og aller helst de jeg strikker, med machende, tova lue med sånne øreklaffer med fletter nederst :-)

Gummistøvler og regnjakke, derimot....

Fortsett strikkinga! Ei venninne som overhodet ikke kan strikke blir sikkert overlykkelig for å få noen vottepar... *erfaren*

Annonse

Fortsett strikkinga! Ei venninne som overhodet ikke kan strikke blir sikkert overlykkelig for å få noen vottepar... *erfaren*

Hvis hun har barn som vil bruke votter, da.

Som sagt har mine barn forlangt hansker når de kommer i skolealder.

Jeg merker litt tendenser allerede. Var heldig og fikk tak i en parkdress i str. 122 til kr. 120 her om dagen (salg hos Fru Lyng). Jentungen stirret misfornøyd på den, hun skulle da ikke bruke parkdress når hun ble skolejente!

Jepp, hun bruker votter. Og aller helst de jeg strikker, med machende, tova lue med sånne øreklaffer med fletter nederst :-)

Gummistøvler og regnjakke, derimot....

Har nettopp strikket en sånn lue til meg selv, og jeg får faktisk endel bemerkninger fra jenter i småskolealder om at den er "tøff".

Hvis hun har barn som vil bruke votter, da.

Som sagt har mine barn forlangt hansker når de kommer i skolealder.

Jeg merker litt tendenser allerede. Var heldig og fikk tak i en parkdress i str. 122 til kr. 120 her om dagen (salg hos Fru Lyng). Jentungen stirret misfornøyd på den, hun skulle da ikke bruke parkdress når hun ble skolejente!

Du skrev bare at de ikke ville bruke votter - ikke at de krevde hansker... Jeg tror hansker er en guttegreie - jentene rundt her bruker stort sett votter.

Men nå er muligens jentungen min sær - jeg kjøpte ny reimatec til henne i høst, i 140. Mørkeblå med litt mellomblått og lyseblått. Hun ville ha dress, for det er lettere å ta på seg, og så ville hun ha guttefarger, for den var finest...

Og hun våknet blir og fornøyd da snøen endelig kom: 'I dag er det vel dressvær, mamma?'

Du skrev bare at de ikke ville bruke votter - ikke at de krevde hansker... Jeg tror hansker er en guttegreie - jentene rundt her bruker stort sett votter.

Men nå er muligens jentungen min sær - jeg kjøpte ny reimatec til henne i høst, i 140. Mørkeblå med litt mellomblått og lyseblått. Hun ville ha dress, for det er lettere å ta på seg, og så ville hun ha guttefarger, for den var finest...

Og hun våknet blir og fornøyd da snøen endelig kom: 'I dag er det vel dressvær, mamma?'

Sånn er ikke min, nei. Hun har allerede mer sminke enn meg. Ikke at det sier så mye, men...

Men hun er tøff også, så jeg klager egentlig ikke.

Sånn er ikke min, nei. Hun har allerede mer sminke enn meg. Ikke at det sier så mye, men...

Men hun er tøff også, så jeg klager egentlig ikke.

Min har da også mer sminke enn meg! Mye mer. Jeg har ikke akkurat så mye... Og det er hun som står for popmusikken i huset, det siste jeg kjøpte var Mozart.

Men altså, hun er inkonsekvent. Guttedress er helt greit, men regnjakke og gummistøvler er helt ut. Og gjerne skjørt på skolen vinterstid, det går da så fint under dressen...

Min har da også mer sminke enn meg! Mye mer. Jeg har ikke akkurat så mye... Og det er hun som står for popmusikken i huset, det siste jeg kjøpte var Mozart.

Men altså, hun er inkonsekvent. Guttedress er helt greit, men regnjakke og gummistøvler er helt ut. Og gjerne skjørt på skolen vinterstid, det går da så fint under dressen...

C-moll messen? *dulte*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...