Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en baby på 7 mnd som de siste mnd omtrent har vært mer og mer våken for hver natt. Etter å ha prøvd utallige ganger med både ditt og datt-løsninger (og etter alltid å ende opp med å gi henne pupp) fant jeg ut at jeg skulle prøve å være litt brutal; ikke noe mer pupp på nattid med øyeblikkelig virkning! Dette var i forrige uke. Det ble tre urolig kvelder og netter -hun var mye våken, jeg var der innimellom, tok henne opp og holdt henne litt, la henne igjen, ga henne vann etc. Hun roet seg og våknet igjen etter en liten stund. Veldig urolig altså, men hun lå aldri og hylskreik i timesvis for å si det sånn.

Etter disse tre urolige nettene har hun sovet hele natten (12 timer i strekk) i tre netter så nå virker det som om hun har tenkt til å fortsette med det.. Men nå har mor dårlig samvittighet!! Fordi jeg ikke har trappet ned mer gradvis. Noe skal det være... er det mulig!!?

Bør jeg ha dårlig samvittighet er da mitt spørsmål til dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216562-avvenning-av-nattm%C3%A5ltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du behøver ikke ha dårlig samvittighet. Hvordan skal du trappe ned 1 måltid? Du må jo bare kutte ut det måltidet, ikke sant?

Det å vingle i beslutningen sin er jo bare å forvirre ungen.

Synes dere gjorde det helt riktig. Dere var hos henne når hun ble urolig. Var tålmodige, og ble belønnet med en rolig unge som sover godt.

Gratulerer!

Annonse

Nei, du behøver ikke ha dårlig samvittighet. Hvordan skal du trappe ned 1 måltid? Du må jo bare kutte ut det måltidet, ikke sant?

Det å vingle i beslutningen sin er jo bare å forvirre ungen.

Synes dere gjorde det helt riktig. Dere var hos henne når hun ble urolig. Var tålmodige, og ble belønnet med en rolig unge som sover godt.

Gratulerer!

Ikke trappe ned fra 1 måltid (mulig jeg formulerte meg litt feil). Jeg mente at jeg kunne ha trappet ned. Hun fikk MANGE ganger pr natt inntil i forrige uke og jeg gikk altså rett fra det og til ingen i løpet av 1 natt! Det var det jeg kanskje syntes var litt brutalt..

Neida, hun trenger ikke noe nattmåltid lenger, synes du var veldig flink her jeg. Som andre sier så er det ikke så lett å trappe ned fra ett nattmåltid:-)

:) Skjønner ikke hvordan dere kan ha lest at det bare var ett nattmåltid men.. Skrev at hun var mer og mer våken f hver natt og at det alltid endte opp med pupp -altså hun fikk til slutt pupp HVER gang hun var våken! Sånn ca mellom 3 og 7 ganger pr natt!

Det var derfor jeg syntes det kanskje var litt brutalt å trappe ned fra så mye pupping til ikke noe på én natt.

Ikke trappe ned fra 1 måltid (mulig jeg formulerte meg litt feil). Jeg mente at jeg kunne ha trappet ned. Hun fikk MANGE ganger pr natt inntil i forrige uke og jeg gikk altså rett fra det og til ingen i løpet av 1 natt! Det var det jeg kanskje syntes var litt brutalt..

Det er absolutt mulig det var jeg som misforsto - er langt inni ammetåka selv.

Uansett, du så jo hvor bra det gikk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...