Basf Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Noen gode råd og tips å komme med i den forbindelse? Storebror(2,5år) har fått "stoor seng" og er veldig stolt og koser seg veldig på det nye rommet, men muligheten til å stå opp er jo så fristende... Har gått veldig bra i 4 netter, i kveld; etter 1,5t med tur/retur stua, la vi han i "gamle senga" Han ville ikke, men sovnet momentant etter å ha proklamert høylytt at "mamma, jeg vil ligge i den store senga!" Ser for meg ukesvis med dette, og jeg er sliten etter EN kveld:-O Hjelp, O kloke kvinner. 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Du må ha noe som jeg ikke har nok av alltid desverre.... tålmodighet ) Ellers så har man jo dette klistremerkegreiene med belønninger og slikt. Lykke til! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Man må i hvertfall være konsekvent på at det ikke er lov å løpe inn og ut sånn. Kanskje du kan sette deg utenfor døra i starten, sånn at du fysisk kan hindre ham i å løpe inn og ut sånn? Så skjønner han vel etter hvert at du mener alvor. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Jeg vil jo si at han vant en liten seier når han havnet i lilel senga. Da kan han jo styre dere i ganske stor grad. Jeg ville gått fram og tilbake med han helt til han sovnet i store senga, uansett hvor lenge det blir. tror ikke på noe annet enn å være konesekvent. Og ja, jeg er utrolig tålmodig med sånne ting. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Da lillesøster skulle over i stor seng, satt jeg inne på rommet i 1 uke før hun tok tegninga. Hver gang hun prøvde seg på noe ba jeg henne legge seg. Jeg passet meg for å bli noen underholdningsmaskin. Satt og leste i lyset fra den åpne døra. Kjedelig, men effektivt. 0 Siter
Gjest katten kathinka Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 "Trusler" om å måtte ligge i sprinkelsenga igjen var nok med begge mine barn. 0 Siter
Gjest Fru. Hagen Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Hvorfor i det hele tatt bytte seng når han lå rolig i sprinkelsengen sin? 0 Siter
Basf Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Jeg vil jo si at han vant en liten seier når han havnet i lilel senga. Da kan han jo styre dere i ganske stor grad. Jeg ville gått fram og tilbake med han helt til han sovnet i store senga, uansett hvor lenge det blir. tror ikke på noe annet enn å være konesekvent. Og ja, jeg er utrolig tålmodig med sånne ting. Han ville ikke sove i lille senga.... 0 Siter
Basf Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Hvorfor i det hele tatt bytte seng når han lå rolig i sprinkelsengen sin? Fordi lillesøster snart trenger den:-) Pluss at disse reisesengene ikke tåler han nå, og da blir problemet gjeldene når vi er på hytta etc :-) 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Han ville ikke sove i lille senga.... Men han klarer å styre dere til å gjøre noe annet enn han skulle i utg.punktet. Jeg hadde aldri gitt meg på det vi begynte med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.