Gå til innhold

lager alle mennene deres mat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

4

• annegunn

3

• laban

2

• grot

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Mannen min gjør det, fordi han er så kresen/kjedelig i matveien.

Han vil helst ha ren fisk eller rent kjøtt. Det skal lages til sånn og slik, for å ta vare på vitaminene. Ikke vil han ha poteter heller.

Jeg lager mest mat som ungene og jeg liker den. Det betyr et del pasta og fisken er gjerne laget slik at det ikke smaker fisk, med saus til. Han er ikke så glad i spagetti, fiskepinner, posegryter og den slags. Derfor har vi funnet en fin løsning på det at vi lager mat begge to, så får alle det de vil ha.

Men som oftest blir det meg likevel, fordi jeg er først hjemme.

Gjest Elextra

Jeg lager nok mat litt oftere enn min mann, men det er ikke langt unna like ofte. Ikke fordi det for enhver pris skal være likestilling, men fordi det er naturlig å dele på det, og vi bytter på å være først hjemme.

Jeg liker bedre å lage mat enn ham, derfor lager jeg noe oftere. Er vi hjemme begge to velger jeg heller å lage mat enn å ta annet husarbeid.

Gjest kalendria

Mannen min lager mat når han er hjemme først. Men det er jeg som setter opp ukesmenyene, og passer på at det er noe enkelt når han skal lage middag. Han har ikke maten i fingrene, sånn som jeg har - han kommer fra et hjem hvor mat har hatt lite fokus - og jeg liker å lage mat, mens han egentlig ikke kan fordra det. Jeg lager stort sett all maten i helgene og når vi har besøk.

Til gjengjeld tar han alltid oppvasken, vasker alle klærne våre, handler, og gjør minst like mye husvask og annet husarbeid som jeg gjør.

Annonse

Jeg lager ALL middag. Bortsett fra ca. 2 ganger i året når jeg er syk. Da steker mannen min pizza.

Jeg er effektiv, flink og liker å lage middag.

Mannen min er ufattelig treg, uten evne til å koordinere de ulike delene av et måltid og uten sansen og liker det ikke heller.

Så vi er begge fornøyde med fordelingen.

Til gjengjeld tar jeg aldri i en klut eller støvsuger. Der er han en racer.

Mannen min lager mat hver dag. Han liker det veldig godt og han er hjemme (attføring). Til og med mamma ringer han når hun har spørsmål om stek, ribbe osv.

Nå skal det sies at han stadig sier meg: Nyt fruktene av 30 år med kvinnekamp. Han vasker hus, steller barn, lager mat osv. Klesvasken tar jeg for han har tendens til å lage blanda-drops mht farger.

Akkurat nå ligger han med vond rygg og jeg koser meg med å kunne stelle litt hjemme! Jo det er sant, vi har faktisk krangla fordi jeg føler jeg ikke får bidra......

Motsatt problemstilling enn de fleste andre vil jeg anta ;o)

jeg lager alltid mat. uansett hva det er. : ) Han går ut å kjøper hvis vi skal ha kinamat eller pizza eller noe sånt...

hender han lager frokost i helgene.

Han rydder alltid av bordet og vasker panner, kjeler osv etter maten da. Jeg liker å lage mat, han hater det, så er en grei ordning vi han. Han lagde middag da jeg jobbet og han hadde pappaperm, men det var ikke veldig godt.. Hehe.. dessuten bruker han mye mer enn nødvendig, så blir mye rot og masse oppvask.Og da måtte jeg rydde.. uff, endte med at jeg foreslo at vi gorde som vi pleier. : )

Nei, ingen av mennene mine er noe særlig til å lage mat. (bortsett fra faren min, og han hater å lage hverdagsmat men elsker å lage festmat.)

Mannen jeg er gift med må lage mat hver mandag, og ellers hvis han er hjemme med ungene. Han er bare ikke interessert i å lære seg noe kokkekunst, og gjør heller andre ting i huset.

Synes dette er et merkelig spørsmål. Er det noen grunn til at menn ikke skulle lage mat omtrent like ofte som kvinner i et forhold?

Hvorfor lager du selv mat? Er det fordi det skal være likestilling eller fordi du har interesse for det? Eller er det fordi mannen din hater å lage mat?

Her lager vi mat uten at det er bestemt hvem som gjør det.

Som regel lager vi mat sammen,mens den ene rører i grytene så dekker den andrebordet osv.

sånn er det nesten med husvasken også, bare at han er litt flinkere enn meg til å sette i gang.

Annonse

Her i huset er det mannen som oftest lager mat.

Det er fordi han er den som er mest interessert i det - og veldig, veldig flink. ;o)

Dessuten har vi omtrent den samme tiden til å gjøre det. Da jeg var hjemme i permisjon, ble det selvsagt til at jeg som regel lagde hverdagsmaten, ettersom jeg hadde mye bedre tid.

Jeg er ikke så verst jeg heller, men det er fordi jeg har lært så mye av ham.

I de fleste venneparene våre deler man sånn cirka på matlagingen. Og i noen er det de som lager mest.

Selvfølgelig lager mannen mat. Det er akkurat like selvfølgelig som at han vasker gulv, vasker klær, pakker barnehagesekker, kjører bil, jobber osv. Fordi det er en del av livet hans.

Jeg gjør akkurat de samme tingene fordi det er en del av livet mitt.

Selvfølgelig lager mannen mat. Det er akkurat like selvfølgelig som at han vasker gulv, vasker klær, pakker barnehagesekker, kjører bil, jobber osv. Fordi det er en del av livet hans.

Jeg gjør akkurat de samme tingene fordi det er en del av livet mitt.

Jeg er forsåvidt enig i det du skriver, men det er jo ikke helt uvanlig at man deler inn arbeidsoppgavene litt etter hva man liker og misliker også. Slik blir arbeidsmengden den samme for begge, men man må jo ikke dele religiøst på alle oppgaver bare for prinsippet.

Jeg hater feks å rydde, men synes det er mye greiere å vaske. Dermed blir det som regel sånn at mannen rydder, mens jeg vasker.

Om begge hater de samme oppgavene like mye, må man imidlertid bite tenna sammen - som vi gjør med klesvask, den absolutte skrekkgreia her i heimen. ;o)

Jeg har tilnærmet gryteangst, samtidig som samboer er en liten hobbygourmet, så arbeidsfordelingen sier seg i grunn selv. :-)

Jeg strekker meg til å koke havregrøt til ungen om morgenen, samt varme middagsrester i micro. Mens kaker er jeg en racer på! :-)

Nei her lager ikke mannen mat. Det er fullt og helt min jobb. Men nå har han vært hjemme i sju uker i permisjon med minsten og da har han faktisk gjort noen gode forsøk.

Synest egentlig det er helt greit, jeg trives med å lage mat. Og så slipper jeg den kjedelige vasken etterpå:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...