Gå til innhold

Vondt kne - minisk? Fortvilet....


fnutt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg spiller fotball 2 ganger i uken (oldboys). Har vært svært lite plaget med skader, etc. men helt plutselig har jeg fått vondt i venstre kne. Dette kom ikke av fall, etc. men kom av seg selv.

Jeg har hørt at minisk kan bli skadet, men selv vet jeg svært lite om minisken, symptomer, etc. Noen som kan forklare litt?

Vanskelig å forklare smertene. Når jeg spaserer/går så merker jeg ingenting, men på fotball treningen så gjør det litt vondt. Også når jeg går i trapper gjør det vondt, og det er da spesielt når jeg går OPP trappen. Det virker altså at smertene kommer når jeg "presser" (belaster) kneet. Jeg kan også provosere smertene frem ved å presse benet mot noe (i en spesiell stilling).

Jeg har hatt problemet i ca. 3 måneder. Har liksom håpet på at det skulle "gå over", men det ser ikke ut til at det vil det :/

Noen som har vært ute for det samme, eller kjenner seg igjen?

Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si hva som kan være galt. Siden du får vondt spesielt når du går oppover trapper, kan det ha sammenheng med quadricepssenen (knestrekker) siden denne muskelen jobber mest i trappegange. Kan også være senen til kneskjellet.

Meniskene er støtdempere i kneet. Symptomer på meniskskader kan være hevelse, låsning av kneet, og smerter i leddspalten mellom lårbein og skinnebein.

Oppsøk en fysioterapeut, du trenger ingen henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva som kan være galt. Siden du får vondt spesielt når du går oppover trapper, kan det ha sammenheng med quadricepssenen (knestrekker) siden denne muskelen jobber mest i trappegange. Kan også være senen til kneskjellet.

Meniskene er støtdempere i kneet. Symptomer på meniskskader kan være hevelse, låsning av kneet, og smerter i leddspalten mellom lårbein og skinnebein.

Oppsøk en fysioterapeut, du trenger ingen henvisning.

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...