Gå til innhold

Når begynte barna dine å krabbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden er 6 mnd. nå. Han reiser seg av og til på knærne når ahn ligger på magen. Hender han får dratt seg litt fremover men det er ikke mye. Han har nesten nettopp begynt å rulle fra rygg til mage (litt sent ute), og gjør det hele tiden. : )

Ellers er han veldig sterk i hele kroppen.

Jeg både gleder og gruer meg til han begynner å krabbe..(hvis han gjør det da) Er vel en god stund til ennå vil jeg tro.

Når begynte deres små å krabbe?

Fortsetter under...

Skrevet

Lille tulla mi på 8 måneder har ålet seg frem som en salamander siden hun var 4,5 mnd men hun krabber ikke på alle fire ennå.

Hun er ALLE steder i hjemmet vårt og jeg må stadig jakte på henne.

Skrevet

Jeg tror den ene var ca 8 mnd, den andre ca 9 mnd. Jeg husker at jeg syns det tok veldig lang tid fra de sto på knærne på alle fire til de faktisk klarte å stokke armer og ben for å komme seg fremover. Men åling langs gulvet begynte tidligere...

Det er nok ennå en stund til han krabber, men han forflytter seg sikkert snart rundet --og det blir en ny og enda travlere tid for mor :o)

Skrevet

Vesla da hun var 8 1/2 mnd, lillegutt da han var 12 mnd og minsten nå, når han nesten er 8 mnd.

Skrevet

En uke etter han gikk...på 1års dagen:-)

Jeg syntes det var herlig- syntes den perioden hvor han ville overalt, men ikke fikk til selv, var mest slitsom.

Skrevet

Den eldste var 8 mnd, nr 2. var nesten 5 mnd og minstemor omtrent 6 mnd.

Annonse

Skrevet

Førstefødte krabbet en uke før hun var 7 mnd, og gikk da hun var 10 mnd.

Nr. to krabbet da han var over 11 mnd. gammel...Han gikk da han var 14 mnd og to uker.

Veldig forskjellige barn!

Skrevet

Det to eldste var 8 mnd. når de krabbet. Nr. 3 har cp og er nå 9 mnd., hun vil nok ikke krabbe på lenge ennå. Men fysioterapeuten hennes sier at det bare er å ha tolmodighet, for krabbe er viktig!

Skrevet

Yngstemann her i huset satt leeenge på rompa før han fant det interessant å krabbe, da var han akkurat ni mnd. Krabbinga hans var perfekt fra dag en, da han omsider fant ut det var på tide å prøve seg. Aldri noe åling eller å dra seg fram med armene. Ei venninne av poden som nå er 13 mnd har ikke krabet i det hele tatt, men hun tok sine første skritt her om dagen, så dette er nok veldig individuelt ja.

Skrevet

Min litle gullklump begynte å krypa når h*n var 8 månader :-)

Skrevet

Mine tre begynte å stå på alle fire og rugge fram og tilbake når de var omtrent 6 mnd gamle. Når de var syv mnd gamle krabba de rundt.

Gjest Flystripa
Skrevet

Dette skulle jeg liksom ha klart å svare på - men fakta er at jeg husker det ikke... De to største tror jeg var 6 mnd og 8 mnd. *ammetåke*

Snuppa er 7 mnd om en uke, og hun åler seg bakover og framover, ruller fra mage til rygg og omvendt. Er opp med rumpa og tar "pushups", detter ned og gulper og skråler :)

Skrevet

Eldstejenta krabbet da hun var 6 måneder og 4 dager, mellomste gutten krabbet da han var ca 7 måneder og minstemann krabbet da han var 6 måneder og 2 uker.

Han komseg opp på alle 4 rundt 6 månedersdagen og så gikk det 14 dager før han begynte å bevege seg rundt på alle 4. Før det ålet han seg fremover.

Annonse

Gjest girasol
Skrevet

Knærten min begynte å krabbe da han var 9 1/2 mnd :-) Ålte seg bortover fra han var 8 1/2 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...