Gå til innhold

Jeg trenger deres råd

Anbefalte innlegg

Gjest Rett og slett

Herregud da, menneske. Foreldrene dine plasserte deg på barnehjem. De ville altså ikke ha deg!!

Hva med engelske kostskoler?

Mine foreldre plasserte meg der for et kort opphold og det er ikke stkadelig.

ALLE foreldre har rett til det.

Men at a-foreldre slenger sine a-barn på barnehjem er i drøyeste laget.

Min falske a-mor gjorde det fordi hun ville ikke ha sin lille kattepus lenger og heller ikke sin ektemann,ikke sin a-sønn som hun lot bo på gata uten om han fikk i seg mat eller tak over hode.

Denne a-gutten døde i en alder av 40 år av AIDS.

Fortsetter under...

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gjendine

8

• snø

7

• lonelyP

7

• Goliath

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest girasol

Jeg føler virkelig med deg og andre som har opplevd slike urettferdige livserfaringer!

Men jeg er overbevist om at vi her inne har gått gjenom lovlige adopsjoner av barn som virkelig trengte nye foreldre. Det er i dag strenge rutiner for utenlandsadoppsjon i landene vi adopterer fra.

Så jeg synes ikke det gir deg og andre rett til å terrorisere oss her inne som har adoptert barn fra utlandet.

Gjest er litt nysgjerrig

Hva med engelske kostskoler?

Mine foreldre plasserte meg der for et kort opphold og det er ikke stkadelig.

ALLE foreldre har rett til det.

Men at a-foreldre slenger sine a-barn på barnehjem er i drøyeste laget.

Min falske a-mor gjorde det fordi hun ville ikke ha sin lille kattepus lenger og heller ikke sin ektemann,ikke sin a-sønn som hun lot bo på gata uten om han fikk i seg mat eller tak over hode.

Denne a-gutten døde i en alder av 40 år av AIDS.

Var det ikke din tyske mor som plasserte deg på barnehjem???

Jeg skjønner ikke no

Gjest Rett og slett

Jeg føler virkelig med deg og andre som har opplevd slike urettferdige livserfaringer!

Men jeg er overbevist om at vi her inne har gått gjenom lovlige adopsjoner av barn som virkelig trengte nye foreldre. Det er i dag strenge rutiner for utenlandsadoppsjon i landene vi adopterer fra.

Så jeg synes ikke det gir deg og andre rett til å terrorisere oss her inne som har adoptert barn fra utlandet.

Om barn blir bortført og ulovlig adoptert avgjøres ikke av Sosialkontorets godkjenning og BUFetats godkjennelse av søkerne.

Departementet har overfor Stortinget innrømmet at departementet ikke har kompetanse til å vite om en adopsjon de har godkjent er gyldig/ugyldig.

Det må avgjøres i domstolen sier departementet.IKKE SOSIALKONTORET.

Blir din sak behandlet av domstolen?

Gjest Rett og slett

Var det ikke din tyske mor som plasserte deg på barnehjem???

Jeg skjønner ikke no

På grunn av sin arbeidssituasjon valgte de å ha meg der en stund.

Regner du med å få ungen rappa fra f.eks barnehagen eller fritids,skole?

Eller fra et barnehjem i Norge eller fra et fosterhjem?

Gjest Det er noe som ikke stemmer

Akkurat det at de terroriserer her inne (og ute)gjør vel ikke akkurat saken hennes mer troverdig. Heller motsatt.

Jeg hadde hatt mer sympati hvis hun og han var saklig, og normal...

Annonse

Gjest Rett og slett

Akkurat det at de terroriserer her inne (og ute)gjør vel ikke akkurat saken hennes mer troverdig. Heller motsatt.

Jeg hadde hatt mer sympati hvis hun og han var saklig, og normal...

Jeg har vel mange som faktisk tror på meg og min sak:

Tyske Ambassade,tyske myndigheter,2 tyske domstoler,Oslo politikammer,VG,Dagbladet,TV2,Regjeringsadvokaten,min falske norske far og andre som har god og normal innsikt i adopsjon og familirett.

For meg er det godt nok og ikke minst må jeg ikke glemme min prossessfullmektig som tar seg av rettsaken her til lands.

Gjest skjær ikke alle over en kam

På grunn av sin arbeidssituasjon valgte de å ha meg der en stund.

Regner du med å få ungen rappa fra f.eks barnehagen eller fritids,skole?

Eller fra et barnehjem i Norge eller fra et fosterhjem?

Nei, men når slik desverre har skjedd, så synes jeg ikke det er måten å gå frem på å så tvil om alle andre adopsjoner i landet.

Om en mann er kriminell gjør ikke det alle andre til kriminelle. Om en mann lyver betyr ikke det at alle andre gjør det.

Du ødelegger for din egen skal hvis du virkelig er Brenda da, å komme med så mye usaklige påstander

Gjest gidder ikke høre på deg mer...

Det er vel ikke sikkert at jeg skulle bli værende på noe barnehjem i Tyskland.Jeg kunne dessuten ha fått nye a-foreldre i mitt fødeland også om det var nødvendig.

Jeg hadde da tross alt vært i nærheten av min slekt da.

Fosterhjemsplassering går jo også.

Å være på barnehjem som jeg var husker jeg var helt greit.Jeg husker godt soverommet mitt og døren inn der.Lekeplassen og tegnerommet.Der hadde jeg set fint og det var ikke mange barn der heller.Jeg hadde fast barnepleier og hun var kjempe snill.

Sjefen der brukte å ta meg med på søndager hjem til sin mor og far på middag.

Jeg hadde det kjempefint og min mor kom på besøk med masse klemmer og kos,men så plutselig skjedde det mange ting.

Jeg er sikker på at jeg hadde hatt det fint på hjemmet.

Enten er du utrolig intelligent med usedvanlig god hukommelse...Du var to år da du kom til Norge og så husker du alt dette???

Tenker nøye etter og mine første "konkrete" minner var vel fra jeg var 3-4 år...

Gjest Rett og slett

Nei, men når slik desverre har skjedd, så synes jeg ikke det er måten å gå frem på å så tvil om alle andre adopsjoner i landet.

Om en mann er kriminell gjør ikke det alle andre til kriminelle. Om en mann lyver betyr ikke det at alle andre gjør det.

Du ødelegger for din egen skal hvis du virkelig er Brenda da, å komme med så mye usaklige påstander

Dette hadde aldri skjedd om Barne og Familiedepartementet hadde adopsjonskompetanse og brakte ALLE adopsjonskrav inn for domstolsbehandling på eget tiltak.

Det virker som ingen her på DOL har noe mer adopsjonskompetanse enn det inkompetente BFD.

Gjest Du fortjener ikke å bli hørt.

Dette hadde aldri skjedd om Barne og Familiedepartementet hadde adopsjonskompetanse og brakte ALLE adopsjonskrav inn for domstolsbehandling på eget tiltak.

Det virker som ingen her på DOL har noe mer adopsjonskompetanse enn det inkompetente BFD.

Men det har du liksom.

Gjest Det er noe som ikke stemmer

Jeg har vel mange som faktisk tror på meg og min sak:

Tyske Ambassade,tyske myndigheter,2 tyske domstoler,Oslo politikammer,VG,Dagbladet,TV2,Regjeringsadvokaten,min falske norske far og andre som har god og normal innsikt i adopsjon og familirett.

For meg er det godt nok og ikke minst må jeg ikke glemme min prossessfullmektig som tar seg av rettsaken her til lands.

....VG,Dagbladet,TV2....

Ha, ha, ha, den var god du ;o)

Gjest Rett og slett

Enten er du utrolig intelligent med usedvanlig god hukommelse...Du var to år da du kom til Norge og så husker du alt dette???

Tenker nøye etter og mine første "konkrete" minner var vel fra jeg var 3-4 år...

Kanskje det var en litt større omveltning enn normalt ved 2 års alderen.

Minnen er kun indre bilder jeg har lagret som jeg sikkert gjorde da jeg IKKE kjente meg igjen her i Norge som da sitter godt.

Jeg kunne på tidspunktet bare morsmål og fikk beskjed om å snakke det.

Annonse

Gjest girasol

Om barn blir bortført og ulovlig adoptert avgjøres ikke av Sosialkontorets godkjenning og BUFetats godkjennelse av søkerne.

Departementet har overfor Stortinget innrømmet at departementet ikke har kompetanse til å vite om en adopsjon de har godkjent er gyldig/ugyldig.

Det må avgjøres i domstolen sier departementet.IKKE SOSIALKONTORET.

Blir din sak behandlet av domstolen?

Ja, jeg er "dømt" av den colombianske domstol til å være mor til mitt barn. Vi gjennomgikk rettsak og alle barnets papirer er rettslige godkjent og behandlet i domstolen i barnets fødeby.

Videre vil jeg påpeke at du har ingen innsikt i dette barnets forhistorie og årsaken til at det ble valgt en utenlandsk familie til barnet. Så jeg vil vennligst ha meg frabedt alle påstander om at barnet er stjålet fra sine opprinnelige foreldre og kidnappet til Norge.

Kanskje det var en litt større omveltning enn normalt ved 2 års alderen.

Minnen er kun indre bilder jeg har lagret som jeg sikkert gjorde da jeg IKKE kjente meg igjen her i Norge som da sitter godt.

Jeg kunne på tidspunktet bare morsmål og fikk beskjed om å snakke det.

Det kan nok godt være at du husker dagen du kom til Norge, men minnene fra 2 års alderen er vel heller få for alle. Spørs om du ikke luller deg inn i en historie som du skulle ønske var rett.

Poenget mitt er hvorvidt livet ditt nå blir noe bedre av å fortsette å dra dette ut i det vide og breie. Vi velger ikke selv vår barndom. Ting har skjedd i min barndom som ikke var noe kult, mitt første minne skulle jeg gjerne vært foruten. Men jeg driver ikke å ødelegger voksenlivet mitt av den grunn. Prøv å se fremover. Du har en flott jobb du kan bruke masse energi på. Penger kan ikke kjøpe deg den barndommen du helst skulle ønsket deg.

Gjest så vær saklig

Det er tyske domstoler,statsråden.BFD,Regjeringsadvokaten,Oslo Tingrett og Oslo politikammer helt uenig med deg i.

Greit - uttrykte meg noe klosset. Jeg mener:

Måten du fremlegger det her på DOL fremmer ikke sympati.

Hva den tyske domstol og andre instanser måtte mene har jeg ikke noen forutsetning for å si noe om. Like lite som du bør uttale deg om alle adopsjoner og hvordan de er blitt gjennomført.

Hvis du ønsker å bli hørt og få hjelp

Gjest Rett og slett

Ja, jeg er "dømt" av den colombianske domstol til å være mor til mitt barn. Vi gjennomgikk rettsak og alle barnets papirer er rettslige godkjent og behandlet i domstolen i barnets fødeby.

Videre vil jeg påpeke at du har ingen innsikt i dette barnets forhistorie og årsaken til at det ble valgt en utenlandsk familie til barnet. Så jeg vil vennligst ha meg frabedt alle påstander om at barnet er stjålet fra sine opprinnelige foreldre og kidnappet til Norge.

Har du da prøvd denne adopsjonen for en norsk domstol siden ikke departementet vet om den colombianske dommen er riktig eller gal?

Gjest Rett og slett

Jeg må legge til at colombianske er IKKE gyldig i Norge etter Haag konvensjonen og heller ikke rettskraftig her i Norge.

Har du da prøvd denne adopsjonen for en norsk domstol siden ikke departementet vet om den colombianske dommen er riktig eller gal?

Hvorfor skulle vi det?? Man har da tillitt til domstolen i det landet man adopterer fra. Et land som har ratifisert Haag-konvensjonen.

Og som Girasol sier: Du har NULL peiling på våre barns historier. Du forlanger at vi skal tro på deg og det du forteller, men nekter å tro det vi forteller. Sjarmerende egenskap....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...