Gå til innhold

Jeg trenger deres råd

Anbefalte innlegg

Gjest Rett og slett

noen ganger må en bare gå videre. Man kan ikke glemme men forsone seg med at ting har skjedd. Nå blir oppgaven å sørge for at fremtiden blir bra.

hva ønsker du å bruke resten av ditt liv til? Å krangle med rettsvesenet og diverse instanser. Kanskje får du gjennomslag om 20 år og en fin erstatning, men da har enda en tid gått med til det og mindre tid til lå leve

Så gå videre med livet ditt, det er mitt råd til deg.

vi lever bare en gang

Jeg gå videre med livet mitt når jeg kan det og jeg har ryddet bort min falske familie.

Er ikke det en menneskerett da?

Fortsetter under...

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gjendine

8

• snø

7

• lonelyP

7

• Goliath

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rett og slett

Hvorfor i all verden vil du sette spørsmåltegn ved alle adopsjoner fordi du er adoptert på feile vilkår. Er ikke i tvil om at din adopsjonhistorie er ulovling, men det betyr ikke at du bør tale på vegne av alle som er adoptert.

Vi lever ikke i en ideel verden, men i en verden der mange mange barn har tapt det beste de har i verden. Fortjener de ikke en ny start i livet.

Hva vet du egentlig om adopsjon i andre land. Uten adopsjon ville mange barn hatt en trist sjebne. Hvis du skal overta MJ argumentasjon får du ingen sympati her.

Vær nå litt saklig selv og slutt med MJ tullet ditt.

Jeg snakker ikke om ALLE andre som du gjør og jeg har rett til å påpeke hva som er galt i adopsjonssystemet når selv BFD ikke har kompetanse på området.

Synes du ikke det er fælt å vite at Norge driver med noe de ikke har kompetanse på?

De klarer ikke å se forskjell på en lovlig eller ulovlig adopsjon og det ble innrømmet i 2002.

Har du problemer med å se forskjell på en ekte 1000 lapp eller en uekte?

Den som bruker falske papirer er faktisk den som må bære straffeansvaret.

Ønsker du å oppdage at du er blitt lurt opp igjennom mange år?

Så vil du kanskje rydde opp i kaoset og møter en storm av motstand og argumenter om å glemme det hele å gå nå videre........NEI du er ikke menneske tror jeg.

Gjest Rett og slett

Det er veldig mange som ikke vokser opp med sin nærmeste familie. Og likevel får de et bra liv. Det er mange som har hatt det mye, mye værre enn deg som likevel får et bra voksen liv. Ta med deg det postive du har opplevd i livet og se fremover. Ikke driv å gnur på det negative. Saksøke sin egen a-mor? Har hun virkelig vært så fæl? Tenk deg litt om.

Og ikke ødelegg gleden for glade adoptivforeldre. Adoptivbarn er nok helst sterkt ønsket og høyt elsket. Det er ikke et dårlig utgangspunkt for et bra liv.

A-mor er saksøkt fordi hun påstår hun er min a-mor uten å kunne bevise det!

Jeg er ikke stolt av det,da.

Kidnappere har jeg ikke sansen for.Å vokse opp blant kriminelle som hevder at de har reddet meg fra sultedøden og værre ting blir patetisk når en ikke klarer å vise til lovligheten i sine a-handlinger.

Gjest Rett og slett

lurer på om BJ og MJ er samme person jeg...kanskje litt som Espen Ester Pirelli liksom....

(bruker han/hun bare for å illustrere hva jeg mener altså,...ikke noen sammenligning forøvrig)

Så interesant debatt innlegg og så så himla seriøst.

Lurer på om du er ........

Gjest helt oppgitt

Snakker du om lovlig eller ulovlig adopsjon?

Eller spiller det kanskje ingen rolle for deg?

Jeg kjenner mange ulovlig adopterte så rettsaker om dette blir det fler av.

Jeg har gått til sak mot min påståtte a-mor også og ikke bare den norske stat.

DU TRENGER KRISEHJELP!!!!!!!!!

Annonse

lurer på om BJ og MJ er samme person jeg...kanskje litt som Espen Ester Pirelli liksom....

(bruker han/hun bare for å illustrere hva jeg mener altså,...ikke noen sammenligning forøvrig)

De er nok ikke samme person, selv om meningene ser ut til å være ganske så like.

Meningene deles av Stortinget,norsk lov,tysk lov,domstorler og toneangivende media.

Hvis alle disse er så enige med deg så forstår jeg ikke hvorfor du har slike problemer med å nå frem med saken din ovenfor myndighetene.

Jeg har som mange andre stor sympati for deg og saken din. Men dine holdninger til dagens adopsjonspraksis gjør nok at denne sympatien falmer ganske så raskt.

Ha en fortsatt god dag.

Gjest Rett og slett

Hvis alle disse er så enige med deg så forstår jeg ikke hvorfor du har slike problemer med å nå frem med saken din ovenfor myndighetene.

Jeg har som mange andre stor sympati for deg og saken din. Men dine holdninger til dagens adopsjonspraksis gjør nok at denne sympatien falmer ganske så raskt.

Ha en fortsatt god dag.

BFD vil ikke gjøre vedtak om at adopsjonen er ugyldig fordi det betyr at staten er erstatningspliktig og det vil være meget flaut overfor Tyskland. BFD sier at de ikke ar kompetanse til å avgjøre om en adopsjonsbevilling er gyldig eller ugyldig. Skal man ikke være garantert gyldige og lovlige adopsjoner?

BFD vil ikke gjøre vedtak om at adopsjonen er ugyldig fordi det betyr at staten er erstatningspliktig og det vil være meget flaut overfor Tyskland. BFD sier at de ikke ar kompetanse til å avgjøre om en adopsjonsbevilling er gyldig eller ugyldig. Skal man ikke være garantert gyldige og lovlige adopsjoner?

Jeg tror nok at du og jeg har forskjellige briller på oss.

Du leser altså saken slik: "BFD vil ikke gjøre vedtak om at adopsjonen er ugyldig fordi det betyr at staten er erstatningspliktig og det vil være meget flaut overfor Tyskland. BFD sier at de ikke ar kompetanse til å avgjøre om en adopsjonsbevilling er gyldig eller ugyldig."

Jeg leser vedtaket på en annen måte. Jeg leser at BFD ikke kan omstøte adopsjonen fordi de ikke har kompetanse nok til å kunne si om dokumentet er falskt eller ikke.

Kan du ikke lese en gang til, og se om du fortsatt ser akkurat det samme?

Ja slik er det.Departemntet uttalt at de ikke innehar kompetanse til å vite om en adopsjon er lovlig/ulovlig fordi det gjøres ingen kontroll.

Det kreves domsstolsbehandling med vitneforklaring,partsforklaring og prøving av dokumentbevis.

På min tid gjorde de alt dette men nå har de sluttet med det.

Derfor har det blitt værre og derfor har ikke departementet kompetanse og derfor vet ingen om en utenlandsadopsjon er lovlig/ulovlig.

Er din adopsjons prøvd for domstolen med partsforklaring,vitneforklaring og prøving av dokumentbevis.

Når domsstolen i giverlandet godkjenner adopsjonen, hvorfor - og hvordan - skal da en norsk domsstol ta opp saken? Er en norsk domsstol mer verdt enn en annen domsstol?

Jeg skjønte heller ikke helt dette med at forholdene har blitt verre siden din sak, men det får nå så være.

Det jeg fortsatt lurer på, da, er hvem som lagde dine falske papirer? Og hvorfor var du på barnehjem?

Du sier også ett sted at du har kontakt med dine biologiske søsken. Hva forteller de om sin oppvekst?

Som sagt, saken din er helt forferdelig, men jeg synes det er veldig synd at du opptrer som du gjør på dette forumet. Er målet ditt å få slutt på all adopsjon så lenge norske myndigheter ikke overprøver alle adopsjoner i rettsapparatet?

Også må du ikke tro at alle adopterte har den samme holdningen til det å vokse opp i/finne sin biologiske familie. Det blir helt feil. Adopterte er akkurat som alle andre, nemlig forskjellige.

Jeg tror nok at du og jeg har forskjellige briller på oss.

Du leser altså saken slik: "BFD vil ikke gjøre vedtak om at adopsjonen er ugyldig fordi det betyr at staten er erstatningspliktig og det vil være meget flaut overfor Tyskland. BFD sier at de ikke ar kompetanse til å avgjøre om en adopsjonsbevilling er gyldig eller ugyldig."

Jeg leser vedtaket på en annen måte. Jeg leser at BFD ikke kan omstøte adopsjonen fordi de ikke har kompetanse nok til å kunne si om dokumentet er falskt eller ikke.

Kan du ikke lese en gang til, og se om du fortsatt ser akkurat det samme?

Og jeg ser igjennom akkurat de samme brillene som deg :))

Annonse

Det er IKKE jeg som har bedt om det,da.Staten selv har krevd det av meg siden de ikke er kompetente til å se om adopsjoner er lovlig eller ikke,falske eller ikke og ekte eller ikke.

Men hva skal jeg gjøre med saken?

Prøving i retten er på gang og jeg lurer på hvordan jeg og mine skal kope med alt...

Men hvorfor har du ikke bedt om rettssak? Det må jo være den aller beste måten for deg å få prøvd saken din på?

Og igjen - jeg leser ikke at BFD mangler kompetanse på adopsjonsfronten, men jeg leser at de mangler kompetanse på - og bevis for - dokumentforfalskning.

Hva med engelske kostskoler?

Mine foreldre plasserte meg der for et kort opphold og det er ikke stkadelig.

ALLE foreldre har rett til det.

Men at a-foreldre slenger sine a-barn på barnehjem er i drøyeste laget.

Min falske a-mor gjorde det fordi hun ville ikke ha sin lille kattepus lenger og heller ikke sin ektemann,ikke sin a-sønn som hun lot bo på gata uten om han fikk i seg mat eller tak over hode.

Denne a-gutten døde i en alder av 40 år av AIDS.

Du kan da ikke sammenligne et barnehjemsopphold med kostskole??

Det er ingen tvil om at dine adoptivforeldre var særdeles lite sympatiske mennesker, men hvorfor tror du at dine biologiske foreldre var så mye bedre? Også de sendte deg på barnehjem...

Du skriver et sted at du fikk kontakt med din mor i 1994 (?), men at hun døde før hun rakk å fortelle deg om dine biologiske søsken. Må si at jeg stusser litt på din biologiske mor, jeg da, som ikke forteller deg det med en gang. Med mindre hun døde idet du kom inn på rommet og traff henne for første gang, da selvfølgelig.

Hvorfor er du så sikker på at din biologiske mor snaker sant? Hva gjorde de (dine biologiske foreldre) med saken i årene 1967-1994?

Du tror ikke at du kan leve litt på en løgn, da, med fantasier om hvordan det kunne være som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten? Og tro meg, jeg forstår godt at du har behov for å tro, etter at du har levd sammen med en familie som begikk overgrep mot deg.

Gjest Rett og slett

Når domsstolen i giverlandet godkjenner adopsjonen, hvorfor - og hvordan - skal da en norsk domsstol ta opp saken? Er en norsk domsstol mer verdt enn en annen domsstol?

Jeg skjønte heller ikke helt dette med at forholdene har blitt verre siden din sak, men det får nå så være.

Det jeg fortsatt lurer på, da, er hvem som lagde dine falske papirer? Og hvorfor var du på barnehjem?

Du sier også ett sted at du har kontakt med dine biologiske søsken. Hva forteller de om sin oppvekst?

Som sagt, saken din er helt forferdelig, men jeg synes det er veldig synd at du opptrer som du gjør på dette forumet. Er målet ditt å få slutt på all adopsjon så lenge norske myndigheter ikke overprøver alle adopsjoner i rettsapparatet?

Også må du ikke tro at alle adopterte har den samme holdningen til det å vokse opp i/finne sin biologiske familie. Det blir helt feil. Adopterte er akkurat som alle andre, nemlig forskjellige.

Deg har jeg svart opptil flere ganger om de samme sprsmålene.

Dommer fra andre land MÅ forkynnes gjennom Tingretten i Norge for at de skal bli rettskraftige.

Er det vanskelig å forstå?

Din dom fra utlandet er ellers ikke verdt mer en hva papiret er verdt.

Har du en dom fra Colombia f.eks hjelper det ikke å si at den er gyldig i Norge om den ikke er forkynt her til lands.

Med andre ord er det en haug med barn som ikke rettslig sikret til å være a-barn.

Synd at det er endel a-foreldre som er totalt likegyldige til dette og det vitner om at en ikke bryr seg om deres a-barn er i trygge omgivelser og rettslig tilknyttet den som hevder å være dets adoptivforelder.

Gjest Rett og slett

Men hvorfor har du ikke bedt om rettssak? Det må jo være den aller beste måten for deg å få prøvd saken din på?

Og igjen - jeg leser ikke at BFD mangler kompetanse på adopsjonsfronten, men jeg leser at de mangler kompetanse på - og bevis for - dokumentforfalskning.

Har ikke det noe med gyldigheten og lovligheten på adopsjon eller kan du ikke noe om dette?

Gjest er litt nysgjerrig

Deg har jeg svart opptil flere ganger om de samme sprsmålene.

Dommer fra andre land MÅ forkynnes gjennom Tingretten i Norge for at de skal bli rettskraftige.

Er det vanskelig å forstå?

Din dom fra utlandet er ellers ikke verdt mer en hva papiret er verdt.

Har du en dom fra Colombia f.eks hjelper det ikke å si at den er gyldig i Norge om den ikke er forkynt her til lands.

Med andre ord er det en haug med barn som ikke rettslig sikret til å være a-barn.

Synd at det er endel a-foreldre som er totalt likegyldige til dette og det vitner om at en ikke bryr seg om deres a-barn er i trygge omgivelser og rettslig tilknyttet den som hevder å være dets adoptivforelder.

_Dommer fra andre land MÅ forkynnes gjennom Tingretten i Norge for at de skal bli rettskraftige._

Og hvor står dette skrevet? Link takk....

Har ikke det noe med gyldigheten og lovligheten på adopsjon eller kan du ikke noe om dette?

Om din adopsjon er gyldig eller ugyldig kommer an på om dokumentene er gyldige eller ikke.

Og det er gyldigheten av dokumentene som er viktig her. Og der sier de at de ikke KAN si noe om det. Enn om dokumentene ER gyldige, da? Da vil jo uretten gå den andre veien?

Gjest Rett og slett

Du kan da ikke sammenligne et barnehjemsopphold med kostskole??

Det er ingen tvil om at dine adoptivforeldre var særdeles lite sympatiske mennesker, men hvorfor tror du at dine biologiske foreldre var så mye bedre? Også de sendte deg på barnehjem...

Du skriver et sted at du fikk kontakt med din mor i 1994 (?), men at hun døde før hun rakk å fortelle deg om dine biologiske søsken. Må si at jeg stusser litt på din biologiske mor, jeg da, som ikke forteller deg det med en gang. Med mindre hun døde idet du kom inn på rommet og traff henne for første gang, da selvfølgelig.

Hvorfor er du så sikker på at din biologiske mor snaker sant? Hva gjorde de (dine biologiske foreldre) med saken i årene 1967-1994?

Du tror ikke at du kan leve litt på en løgn, da, med fantasier om hvordan det kunne være som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten? Og tro meg, jeg forstår godt at du har behov for å tro, etter at du har levd sammen med en familie som begikk overgrep mot deg.

Stakkars deg som ikke klarer å koble ting sammen.

Men du om det.

Jeg kjenner til hva som skjedde og det er det tor det eller ei.

Men du regner vel med at barn som er på barnhjem er bare å forsyne seg av har jeg forstått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...