Gå til innhold

Jeg trenger deres råd

Anbefalte innlegg

Hvis ikke departementet kan se om dokumenter er gyldig hvem skal da drive adopsjon?

Det angår i aller høyeste grad a-foreldre som kan risikere å bruke falske dokumenter ovwerfor norske myndigheter som BUFetat,BUFdir,BFD osv for å få sine utenlandske adopsjoner godkjent av staten.

Er vi ikke da tilbake til at det er landet barnet gis fra som må være sikker på at dokumentasjonen er korrekt?

Fortsetter under...

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gjendine

8

• snø

7

• lonelyP

7

• Goliath

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rett og slett

Helt enig med deg der.

Men mitt poeng er at du påstår at en adopsjon må godkjennes av norske rettsinstanser i henhold til Haag konvensjonen. Her tar du feil.

Virker ikke som du vil forstå.

Det hjelper ikke å betale for en utenlandsk dom når den ikke er kontrollert for falske papirer selv om Haag konvensjonen er der nettopp for å forhindre dette fodi en har annerkjent at slikt forekommer.

Jeg har selv dom fra Tyskland anno 2003 og den ville ikke bli gyldig her til lands om ikke Norge gjennom Oslo Tingrett påtok seg oppgaven i å forkynne denne som Tysklands domstoler anmodet norske domstoler å gjøre.

Haagkonvensjonen funker slik.

Om du velger å sitte med en uforkynt dom fra utlandet i en skuff er det opp til deg,men ungen er iallfall ikke rettslig din.

Det er skuffende å vite at endel a-foreldre gir totalt blaffen i dette.

Gjest Rett og slett

Hvis falske papirer dukker opp så skjer det en dokumentfalsk, noe som er grusomt i seg selv.

Men din påstand her var at Colombia ikke hadde ratifisert Haag konvensjonen for internasjonal adopsjon.

Trykk på linken og du ser at det du påstår er feil.

Ingen vits i å forklare mer til deg.

Gjest hjelpes!

Virker ikke som du vil forstå.

Det hjelper ikke å betale for en utenlandsk dom når den ikke er kontrollert for falske papirer selv om Haag konvensjonen er der nettopp for å forhindre dette fodi en har annerkjent at slikt forekommer.

Jeg har selv dom fra Tyskland anno 2003 og den ville ikke bli gyldig her til lands om ikke Norge gjennom Oslo Tingrett påtok seg oppgaven i å forkynne denne som Tysklands domstoler anmodet norske domstoler å gjøre.

Haagkonvensjonen funker slik.

Om du velger å sitte med en uforkynt dom fra utlandet i en skuff er det opp til deg,men ungen er iallfall ikke rettslig din.

Det er skuffende å vite at endel a-foreldre gir totalt blaffen i dette.

Du er ikke riktig skrudd sammen, er du?? Du påstår det ene i et innlegg og noe helt annet i det neste. Du må se til å bli enig med deg selv! Haag-konvensjonen om adopsjon sikrer at en adopsjon er gyldig i andre land. Den dommen du hadde i Tyskland i 2003 er IKKE en adopsjon, og kommer ergo ikke inn under Haag-konvensjonen for adopsjon. Er det så vanskelig å fatte??

Men om Tyskland har underskrevet Haag-konvensjonen for adopsjon, og du dro dit for å adoptere et barn, gjennom en godkjent organsasjon (det er andre regler for privat adopsjon), så hadde adopsjonen vært gyldig i Norge, uten noen domstolbehandling her.

Du blander kortene og snakker om så mye forskjellig her at det ikke er rart du går i surr!

Gjest Rett og slett

Du er ikke riktig skrudd sammen, er du?? Du påstår det ene i et innlegg og noe helt annet i det neste. Du må se til å bli enig med deg selv! Haag-konvensjonen om adopsjon sikrer at en adopsjon er gyldig i andre land. Den dommen du hadde i Tyskland i 2003 er IKKE en adopsjon, og kommer ergo ikke inn under Haag-konvensjonen for adopsjon. Er det så vanskelig å fatte??

Men om Tyskland har underskrevet Haag-konvensjonen for adopsjon, og du dro dit for å adoptere et barn, gjennom en godkjent organsasjon (det er andre regler for privat adopsjon), så hadde adopsjonen vært gyldig i Norge, uten noen domstolbehandling her.

Du blander kortene og snakker om så mye forskjellig her at det ikke er rart du går i surr!

Stakkars deg.Vil du ikke se så la det være.

La barn være fullstendig rettsløse her til lands jubler du for.

Nei,du er ikke riktig navla...

Annonse

Bingo.

Selv om land har Haagkonvensjonen er det ikke sikkert at det finnes falske papirer i dommen.

Og da slår vel det ihjel argumentet om at det er norske myndigheter som skal sjekke og godkjenne?

(Regner med at det falt ut et "ikke" i setningen din?)

Gjest hjelpes!

Stakkars deg.Vil du ikke se så la det være.

La barn være fullstendig rettsløse her til lands jubler du for.

Nei,du er ikke riktig navla...

Det er litt trist å innse at man tar feil, er det ikke?

Og du tar feil i din påstand om at forfalskning av papirer i adopsjon i dag er regelen og ikke unntaket.

Jeg har lest hele denne tråden (og flere til), jeg har lest linkene dine til mediaomtale av saken din og jeg har prøvd å stille spørsmål direkte til deg for å fylle de hullene jeg har hatt.

Til stadighet svarer du meg frekt og spisst, selv om jeg i alle mine innlegg har (prøvd å) vist deg respekt. Du svarer heller ikke på spørsmålene mine - som selvfølgelig er din fulle rett - du gir meg spydige tilbakemeldinger på hvor dum jeg er som ikke skjønner sammenhenger.

Det er ingen god måte å få med seg folk på, samme hvor mildt stemt man er fra før vil ikke det virke positivt.

Saken din er unik i all sin forferdelse, men det som er aller verst, er at du ikke evner å se det - at din sak ikke er som andre adopsjonssaker.

Ved å opptre på dette forumet oppnår du ikke det som synes å ha blitt din livsoppgave, nemlig å stoppe all adopsjon til Norge. Det eneste du oppnår er en massiv motvilje mot deg selv, og ikke minst brukerflukt til lukkede fora.

At du har behov for å få fortalt din historie skjønner jeg godt, men å servere løgner hjelper deg jo ikke (jrf. Haag-konvensjonen). Og dette er ikke stedet å gjøre det på!

Om du skal være på DoktorOnline, så burde du ta med deg innleggende dine til Åpent forum i steden.

Jeg ønsker deg virkelig all mulig lykke til i livet, og jeg håper inderlig du får en dom som får brikkene til å falle på plass for deg. Og jeg håper inderlig at din biologiske familie er akkurat slik du drømmer om.

Gjest prøver på nytt

Jeg gå videre med livet mitt når jeg kan det og jeg har ryddet bort min falske familie.

Er ikke det en menneskerett da?

at din familie er falsk betyr ikke at alle andre er det. Det er din overgeneralisert vi reagerer mot - ikke deg.

Gjest Rett og slett

Og da slår vel det ihjel argumentet om at det er norske myndigheter som skal sjekke og godkjenne?

(Regner med at det falt ut et "ikke" i setningen din?)

Norge har ratifisert adopsjonkonvensjonen og det har også Tyskland gjort.Likevel nekter domstolen i Tyskland å annerkjenne den norske stats adopsjon på meg.

De norske adopsjonsmyndigheter sjekker bare om de tror at adopsjonssøkere er kvalifisert og skikket.

Undersøkelse av dokumenter har de sluttet med forlengst og det var lenge før haag kenvensjonen av 1993.

Uansett så er Haagkonvensjonen av 1964 til for å sikre internasjonalt annerkjennbare rettsdokumenter som ekte og gyldige.

Staten har ansvaret for alle sine annerkjennelser av utenlandske adopsjoner og at de oppfyller Haagkonvensjonen av 1964 som er en grunnsten i 93 versjonen.

Norge er forpliktet til å godta utenlandske dommer som er forkynt etter 1964 konvensjonen når domspapirene er sendt fra giverlandet til domstolen i Norge.Ikke til BFD,Adopsjonsforum eller BFD skal ha dommen.

Ergo så betyr dette at alle utenlandske adopsjonsdommer må innom domstolen i NOrge for at adopsjonen skal bli lovlig og gyldig i Norge.

Denne kompetansen har kun DOMSTOLEN i Norge og ingen andre i.h.t Haagkonvensjonene som gjelder.

Norske stat har eksempelvis at min adopsjon er forkynt og gjort rettskraftig i Tyskland og dermed overfor min tyske familie.

En kan vel ikke forvente at en 2 åring skal vite dette at så skjer.

Annonse

Gjest Rett og slett

Jeg har lest hele denne tråden (og flere til), jeg har lest linkene dine til mediaomtale av saken din og jeg har prøvd å stille spørsmål direkte til deg for å fylle de hullene jeg har hatt.

Til stadighet svarer du meg frekt og spisst, selv om jeg i alle mine innlegg har (prøvd å) vist deg respekt. Du svarer heller ikke på spørsmålene mine - som selvfølgelig er din fulle rett - du gir meg spydige tilbakemeldinger på hvor dum jeg er som ikke skjønner sammenhenger.

Det er ingen god måte å få med seg folk på, samme hvor mildt stemt man er fra før vil ikke det virke positivt.

Saken din er unik i all sin forferdelse, men det som er aller verst, er at du ikke evner å se det - at din sak ikke er som andre adopsjonssaker.

Ved å opptre på dette forumet oppnår du ikke det som synes å ha blitt din livsoppgave, nemlig å stoppe all adopsjon til Norge. Det eneste du oppnår er en massiv motvilje mot deg selv, og ikke minst brukerflukt til lukkede fora.

At du har behov for å få fortalt din historie skjønner jeg godt, men å servere løgner hjelper deg jo ikke (jrf. Haag-konvensjonen). Og dette er ikke stedet å gjøre det på!

Om du skal være på DoktorOnline, så burde du ta med deg innleggende dine til Åpent forum i steden.

Jeg ønsker deg virkelig all mulig lykke til i livet, og jeg håper inderlig du får en dom som får brikkene til å falle på plass for deg. Og jeg håper inderlig at din biologiske familie er akkurat slik du drømmer om.

Jaja.Du som tillegger meg meninger og uttalelser som jeg ALDRI har sagt eller ment gidder jeg ikke å snakke med.

Jeg gjør som BFD og stoler på domsapparatet og det gjør vel ikke du?

Mine tyske dommer er da tross alt forkynt etter haagkonvensjonen anno 1964 selv om BFD nekter å godta de tyske dommene.

Men Colombianske dommer godtar de glatt uten å blunke.

A-mor er saksøkt fordi hun påstår hun er min a-mor uten å kunne bevise det!

Jeg er ikke stolt av det,da.

Kidnappere har jeg ikke sansen for.Å vokse opp blant kriminelle som hevder at de har reddet meg fra sultedøden og værre ting blir patetisk når en ikke klarer å vise til lovligheten i sine a-handlinger.

Men du nekter plent å se fremover istedet for bakover?

Tips: om du svarer folk litt mindre useriøst (slik du har gjort andre steder i tråden) så kanskje noen tar deg litt mer på alvor.

Lykke til med resten av livet.

Det er IKKE jeg som har bedt om å ha rettsak.

På den andre siden er det faktisk IKKE slik du forsøker å fremstille.

Jeg har tatt fatt på livet ved å si meg enig i å rydde opp i statens tvangshandlinger mot meg og mine barn.

Er ikke det fornuftig da å gripe om sitt skjebne og rydde opp selv om ALLE andre ikke bryr seg om det.

Nå har jeg allerede 20 års arbeid med denne saken og det har vel vært tøft,men nå begynner det å løsne for en gangs skyld og tilslutt må jeg minne om at det er staten som holder meg og mine fanget i en FALSK FAMILISTAND og det er ulovlig så vidt jeg vet.

Har disse 20 årene virkelig vært verdt det? Ingen tvinger deg til å ha kontakt med adoptiv familien din hvis du absolutt ikke vil. Ingen nekter deg å prøve å finne slekt i Tyskland heller. Må man absolutt saksøke adoptivmor og stat og kalle gud og hvermann falske løgnere?

Har disse 20 årene virkelig vært verdt det? Ingen tvinger deg til å ha kontakt med adoptiv familien din hvis du absolutt ikke vil. Ingen nekter deg å prøve å finne slekt i Tyskland heller. Må man absolutt saksøke adoptivmor og stat og kalle gud og hvermann falske løgnere?

Hvis man har en paranoid psykose;

Ja . Da er alt dette + å pepre ned et diskusjonsforum for adopsjon _helt normalt_ .

Alle vi andre ser på det som psykiatri.

Det er ingen vits å diskutere med vedkommende, bare ignorer.

Jaja.Du som tillegger meg meninger og uttalelser som jeg ALDRI har sagt eller ment gidder jeg ikke å snakke med.

Jeg gjør som BFD og stoler på domsapparatet og det gjør vel ikke du?

Mine tyske dommer er da tross alt forkynt etter haagkonvensjonen anno 1964 selv om BFD nekter å godta de tyske dommene.

Men Colombianske dommer godtar de glatt uten å blunke.

Du er neimen ikke sann. Jeg gir deg all mulig støtte, tross dritt tilbake. Jeg prøver å forstå saken din, og får dritt tilbake.

Vet du, akkurat nå har jeg kun ett ønske for deg: DRA TIL HELVETE!

Hvorfor det når "krisen" er kommet under den norske domstolens kontroll, politiets kontroll, tyske myndigheters kontroll og tyske domstolers kontroll?

Du er så vanvittig STYGG mot folk! Direkte jævlig, er du, og slik du oppfører deg begynner jeg faktisk å tro at hele historien din er oppdiktet.

Antar at du har produsert papirene din sjøl, jeg, og bare kastet deg over en tilfeldig tysk familie fordi du ikke synes du har hatt det bra nok her.

Det er vel det den norske stat vet også, og derfor ikke gidder gjøre noe særlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...